Advertenties


mijn andere hobby; Alfa Romeo 156

Gestart door korte, 18 augustus 2015, 23:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul!

Hey Korte,

Mooie Alfa zeg!
Was je zondag ook bij de Alfa meeting in Lelystad > Alfisti Ribelli meets H&S Corse?  :)

Groetjes,

Paul
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

korte

Dank je  !-!

Nee, afgelopen seizoen eigenlijk geen evenementen bezocht... Heb wel gelezen dat het bij H&S corse erg goed geregeld was! 
Ik twijfel nog over spa italia, altijd wel leuk maar ook ontzettend duur om een rondje te rijden en een week eerder is er misschien ook nog de Doel meeting...

Ik denk dat ik het komende jaar wel wat meer meetings zal bezoeken, er loopt achter de schermen nog wat, maar nieuwjaarsmeeting, sleuteldag, autobahnmeet en ALARM zal ik in iedergeval wel bij aanwezig zijn.


Jij komt uit Lelystad Paul? Of ook Alfa Romeo fan?

Paul!

Ik was met een maat van me, hij rijdt een 147 en is gek van alles wat met Alfa Romeo te maken heeft.
Een grote opkomst en goed georganiseerd inderdaad, als niet Alfa rijder toch leuk om te zien!
Hier een indruk: https://www.youtube.com/watch?v=Th-Bvi0_m8M   !-!
Of voor foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1171139822901193.1073741841.203292693019249&type=3
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

MeganeScenic1.9dCi

Vanwege de horrorverhalen over de 156 SW diesel heb ik voor de Megane gekozen.. echter stond de 156 wel hoog op m'n lijstje..
De 155 wilde ik heel graag als mijn eerste auto... een alfa gaat er nog wel eens komen..:)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

korte

Leuk filmpje  !-! Komen een hoop fraaie exemplaren voorbij. Altijd leuk om zo met een groepje op te rijden, zo'n gtv6 blijft ook leuk. Zie hier en daar ook wel een aantal bekende koppen  :) van wie was die rode 156 waar jullie mee op reden? Komt me erg bekend voor, is dat niet een 3.0V6? Van Sander geweest?
En wat een mooi spul hebben ze zelf ook staan he bij H&S  :9~
Leuke opkomst en jullie hadden er goed weer bij, dat maakt zo'n dag ook altijd net wat leuker. 

Laat hier in het topic maar eens weten wanneer je weer eens meegaat naar een meeting, kijk ik ook even of ik daarheen ga, altijd leuk om over auto's te kletsen.

Heatzone (Mark)

Mooie Alfa! Vind ik zelf ook hele mooie auto's.

Zelf vind ik de Brera echt heel gaaf! Was toen ook kijken voor een GT, maar als je de verhalen leest over de direct ingespoten motorblokken...

korte

Citaat van: MeganeGrandTour1.5dCi op 11 september 2015, 14:29:44
Vanwege de horrorverhalen over de 156 SW diesel heb ik voor de Megane gekozen.. echter stond de 156 wel hoog op m'n lijstje..
De 155 wilde ik heel graag als mijn eerste auto... een alfa gaat er nog wel eens komen..:)

156 diesels zijn bijna niet kapot te krijgen, ts en jts blokjes kennen daarintegen heel veel gezeur... De 156 vreet trouwens wel draagarmen bij de vleet en ze roesten onder je rest vandaan als je het niet goed aanpakt maar daar tegenover staat dat ze subliem weggedrag hebben echt een gooi en smijt wagen en ze zien er (vind ik) ook geweldig uit! Heb er zelf een facelift neus op gezet, de een vind het karaktermoord en niet zo bedoeld als Walter da Silva bedacht heeft maar ik vind het zelf in combinatie met het oude interieur wel echt een verbetering, nogsteeds helemaal van deze tijd.

korte

De Brera is zeker heel gaaf, vind alleen de achterkant net wat te lomp, een GT staat trouwens op dezelfde basis als een 156, is eigenlijk een plat geslagen 156  :D

Als je een V6 aanschaft heb je nergens problemen mee, die dingen zijn onverwoestbaar! Net als de 2.4 jtd dat kan eigenlijk ook niet stuk

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: korte op 11 september 2015, 14:36:30
156 diesels zijn bijna niet kapot te krijgen, ts en jts blokjes kennen daarintegen heel veel gezeur... De 156 vreet trouwens wel draagarmen bij de vleet en ze roesten onder je rest vandaan als je het niet goed aanpakt maar daar tegenover staat dat ze subliem weggedrag hebben echt een gooi en smijt wagen en ze zien er (vind ik) ook geweldig uit! Heb er zelf een facelift neus op gezet, de een vind het karaktermoord en niet zo bedoeld als Walter da Silva bedacht heeft maar ik vind het zelf in combinatie met het oude interieur wel echt een verbetering, nogsteeds helemaal van deze tijd.

Ja de draagarmen en elektrisch blijven toch een zwak punt.
Een kennis van mij had een 156 1.9jtd sedan uit '99 met 350.000km op de teller en motorisch zijn wel goed.
Facelift neus vind ik inderdaad wel erg mooi.
De Q4 sw staat ook nog hoog op mijn lijstje!
Mijn zwager en zus rijden overigens ook al jaren alfa (147 en 159sw) en die zweren erbij.

Ik blijf nog wel even tokkelen in mijn 1.5dCi en blijf nog even dromen :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Paul!

Voor zover ik weet is die rode 156 van ene Chris.
H&S Corse had inderdaad groot uitgepakt met een loterij, allerlei stands en een aantal racers van hun zelf, ook wel erg leuk spul ja!
Het weer viel niet tegen, hier en daar wat koud maar gelukkig droog en de verse warme stroopwafels maakten veel goed  8)7
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


korte

Dank beide  :) moet echt even een rijdende opname maken, ding klinkt nu echt zoveel dikker.

Vanmiddag hier op de ringbaan nog een stukje opgereden met een camaro ss, het was druk dus we hebben niet hard gereden (dat had ik toch dik afgelegd) maar leuk was het wel, zo'n hok wil ook wel vooruit zeg man man maar vond de mijne beter klinken  :D

korte

Had nog ff 2 geluidsopnames gevonden (zijn wel wat verouderd)

Deze was nog met een standaard uitlaat met alleen een halfgare supersprint einddemper:




Na de zoveelste keer met een kapot flexibel deel was ik er wel klaar mee Y einddemper had zijn beste tijd ook wel gehad dus moest er iets anders komen:

Racekat met bescheiden demper erachter (sluit aan op rvs supersprint spruitstukken) let niet op de lambda aansluitingen... ik weet niet hoe ze dat in Engeland doen maar wij hebben deze dicht gemaakt en er 1 op de juiste plaats laten lassen:


Demperloze middenpijp:


En de einddemper (unicorse replica):


Spruitstukken heb ik geen foto van, die lagen al in de garage... opbouw van de verse 3.2V6 24v was al ver gevorderd. Alles hierboven costum made in Engeland (rijdt 1 156sw met dezelfde set-up in nl rond muv de spruitstukken)

Hier nog een geluidsopname van een tijdje geleden, het is een slechte opname, telefoon ff snel op de achterklep gelegd:

jarno27


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev