Advertenties


Mijn Blauwe Cabrio

Gestart door Rob Bosman, 4 juni 2015, 11:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Bosman

Hoi na wat problemen met kenteken en heen en weer reizen tussen bergen op zoom en haarlem afgelopen donderdag 28-5 de blauwe megane 1 ph 2 / 1.6 16V uit 2001 opgehaald zonder APK maar daar was de prijs ook naar.
Voorlopig heeft de auto veel TLC nodig is erg verwaarloosd en voor een jonge auto zijn er een aantal dingen gewoon lelijk geworden met name deurgreepjes ed.
Als eerste heb ik links de bediening van de spiegel en de ramen vervangen daar is ooit een keer kortsluiteng geweest en er zat nu een groenplastik paneeltje in deze weer vervangen voor een grijs.

Omdat wij toch maar met zijn 2 zijn hebben we de achterbank er gelijk maar uitgehaald en de roadbox er in gezet. Nu alleen nog de vloer plaat op de kop tikken of zelf maken.

Gisteren de kunstof klep langs de kap gepoetst deze was helemaal dof en het leek of er het weer inzat nu weer mooi en blauw glimmend.
Links nog niet gepoetst recht wel wat een verschil.


Vandaag gaan we weer verder.

Rob Bosman

Vandaag weer lekker bezig geweest in het zonnetje.
Eerst de handgreepjes gewisseld wilde dat ook bij de deur openers doen maar dat werkte niet ander systeem.


Daarna de remmen na gekeken en ontlucht er was remverschil tussen links en rechts bleek links de ontluchtingsnippel open te staan, morgen nog een keer herhalen.
Ik heb wel een ABS probleem, ik hoop een kwestie van resetten.

Daarna me breede slofjes er onder, kwam er gelijk achter dat ik achter spoorverbreders moet gaan gebruiken voor het mooie voor steekt de band net buiten het scherm en achter ruim binnen het scherm.


Velgen zijn 17" banden maat is 215/40/
Daarna nog even naar de wasstraat, oa het dak gewassen zondag nog een keer het meeste groen is er nu uit.
Veel hulp gehad van een handige buurman.


Morgen nog een keer ontluchten en even de ABS laten resetten.

Vandaag ook even een motorsteun besteld bij Mr Auto Aslichaam-/motorsteunlager BOLK BOL-4073

Geprobeerd om het stuur over te zetten maar met geen mogelijkheid krijgen we de leren los uit de grijze.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev