Advertenties


Groot onderhoud 1.9 DCI

Gestart door silentdaddy, 21 januari 2010, 19:46:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

silentdaddy

Ik zou zelf mijn groot onderhoud doen omdat ik zelf in in garage werk weliswaar in de vrachtwagens daarmee dat ik vraag wat ik allemaal bij mijn megane grandtour 1.9 DCI van 2004 moet vervangen ?

wie kan ook aangeven waar alles zich bevindt en wat moet verwijdert worden eventueel om er degelijk aan te kunnen om te vervangen .

-olie (uiteraard)
-oliefilter(waar ?)
-dieselfilter(waar?)
-luchtfilter ?
-oliewissel versnellingsbak ??? (waar?)
- andere dingen nog ?

subzero

#1
Alvast dit.

klik (pdf 36 MB!)

oliefilter: hoofdstuk 10A  blz 10A-9

dieselfilter: hoofdstuk 13A  blz 13A-9 & 13A-10

luchtfilter: hoofdstuk 12A  blz 12A-25

Onderdelen zoeken. klik

Voor eventueel interieurfilter. klik

subzero

Versnellingsbakolie aftap en vulpunt. (type ND0) klik  (hoofdstuk 21A blz 21A-6 & 21A-9)

silentdaddy

Citaat van: -KJ- op 21 januari 2010, 21:15:51
Je bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn, maar als je hier moet vragen waar het luchtfilter zit, dan lijkt het mijn niet verstandig om met een stuk ingewikkelde techniek als een DCi-motor aan de slag te gaan. Is het je bijvoorbeeld bekend dat het het oliefilter van een diesel met olie moet vullen voor je hem plaatst?
Koop op z'n minst een goed werkplaatshandboek of laat het aan kenners over. Zonder vermelding van de kilometerstand en het eerdere onderhoud, valt er trouwens weinig te zeggen over wat er moet gebeuren.

sorry maar dan heb je het toch verkeerd voor denkik , ik heb al onderhouden gegeven hoor aan mijn vorige auto's en aan vrachtwagens dus wees gerust ik heb de know how van alles wel .
Als je even goed kijkt dan vroeg ik niet waar de luchtfilter zat hoor maar of hij wel degelijk moet vervangen worden bij de 1.9 dci ... dus ik denk dat je niet goed gelezen hebt voor je zo ineens uit te laten ???

+ je moet niet altijd de kil.stand te zeggen om te weten wat er moet gebeuren hoor , ik begin te twijfelen wie hier de know how nodig heeft , ik vroeg enkel en alleen wat precies bij die motor nodig was voor een groot onderhoud , + sommige hulpmiddelen zijn handig om te weten alsook handige weetjes zoals de rechterwielkap wegnemen om aan de oliefilter te geraken ...

dus oordeel eens niet zo snel aub als iemand een simpele vraag vraagt ...

mvg   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev