Advertenties


Lagere toeren na dynamo vervangen van Megane II 1.6 16V

Gestart door tripleM, 11 juli 2018, 22:35:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Klopt, maar iedereen denkt maar dat het dan dezelfde zijn maar dat is dus niet altijd zo. Ik spreek uit ervaring met genoeg problemen die wij tegenkomen in de werkplaats. Momenteel veel problemen met Bosch sensoren. Die worden tegenwoordig in China gemaaakt met goedkope onderdelen hierdoor zit er al een afwijking in het signaal wat de boel in de war stuurt. Wij gebruiken het liefst OEM onderdelen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29


duckie1098

Natuurlijk gebruiken jullie het liefst OEM onderdelen, maar als het al zover gaat dat je een dynamo of sensor van hetzelfde merk " of beter" en type niet meer kunt kopen via de toeleverancier dan stinkt het wel een beetje vind ik.En vertel mij niets over bescherming van de eigen markt enz....
Die dynamo van de dealert is vast duurder.

groetsels,

Ben

duckie1098

En ja, als je dynamo kapot is dan is het kennelijk normaal dat je de duurste, want geaccepteerd door de computer, moet kopen.
Ik vind dat dus niet, je koopt een goed dynamo voor de prijs die jou aanstaat en van hetzelfde typ, aj zelfde merk zelfs is en die is dan niet goed..

A110

#19
Je hoeft niet gelijk in de tegenaanval te gaan. Ik werk niet bij een dealer maar heb een eigen klein schalige garage waar wij heel veel storingen verhelpen waar dealers niet uitkomen.
Als het kan zoeken wij ook voor een goedkopere oplossing voor onze klanten. Ik vertel alleen mijn ervaring met imitatie dynamo's bij Renault dat dat voor veel andere storingen zorgt.
Je moet doen wat jij wilt maar ik wilde je alleen maar waarschuwen met de problemen die wij heel veel tegenkomen. Daar is dit forum toch voor.

En ja mark29 werkt wel bij een dealer en die moeten nu eenmaal OEM onderdelen monteren.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Ik geef er geen ### om wat jij monteert. Maar wij moeten inderdaad wel oem monteren.

mark29

Pffff censuur. Kinderachtig. Die sterren was een 3 letter woord voor een vrouwlijk geslachtsdingetje zeg maar.

mark

Als dealer monteur zal mij het ook een worst wezen wat voor spul er op komt. Het salaris wordt er echt niet anders van hoor. Maarja sommige electrische delen kun je maar beter gewoon oem monteren, het is nou eenmaal niet anders. ¯\_(ツ)_/¯ voor m'n eigen megane bestel ik ook bijna niks origineel. Alleen electrisch spul.

Nikk

Is de bestaande reviseren dan niet de beste optie?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

duckie1098

Dat het je niet boeit wat ik monteer begrijp ik, ik bedoel jullie als monteurs ook niet maar het garagebedrijf.ook snap ik dat jullie OEM delen moeten monteren.Het gaat er mij om dat het van de zotte is als je een exact zelfde product ergen anders koopt het niet werkt, want computer kent het niet.
En zie dit niet als tegenaanval.Het gaat mij alleen maar om het feit dat je bepaalde exact delzefde onderdelen misschien ergens goedkoper kunt krijgen dan bij de dealer maar misschien niet werkt.

tripleM

denk dat ik maar 1 bestel bij de dealer wordt en nu al helemaal gek van wordt steeds gekker, en hij zakt steeds verder in de toeren maar wel minder moet ik toe geven

mark29

Als alleen de poelie kapot is, kan je die toch gewoon vervangen? Scheelt een hoop geld en moeilijk doen.

tripleM

ja heb een vrijloop poelie maar moet je dan weer speciaal gereedscahp voor hebben wil je die vervangen

mark29

En dan kan je die nieuwe dynamo terug brengen, die is toch niet goed. Van welke omgeving ben je? Mocht er iemand in de buurt zijn met het gereedschap om de poelie te wisselen.

mark29

Poelie verwisselen op een losse dynamo is namelijk zo gedaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev