Advertenties


proefrit

Gestart door fitz, 23 maart 2017, 17:40:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fitz

Thanks Lars, ik ben nog even aan het nadenken: Wil ik 'm hebben? Vind ik 'm het geld waard? Welke prijs kan ik bedingen? etc etc...
We zien wel, geen haast. Blijkbaar vliegt ie niet weg; staat als 4 maanden te koop haha.

mark

Ik wacht nog even met een megane 3.
Was al een beetje aan rondkijken voor een hatchback tce180 uiteraard met een normale echte handrem en handbak.
Maar vind het persoonlijk nog een beetje te veel geld voor een auto.
Te bedenken dat er ook nog dikke velgen, verlagen en de nodige modificaties moeten gebeuren.  :D

fitz

Ze zijn inderdaad aardig aan de prijs. Das voor mij ook een lastige, ook al heb ik het geld wel.

fitz

Waarom trouwens een echte normale handrem?

Tedo

#19


Soms mis ik het wel. Maar verder is een elektrische handrem ook best praktisch. Al is het maar omdat de III weer zo'n lelijke stok heeft na die fraaie vliegtuighandrem uit de II.

duckie1098

Ik heb net zo'n ding gekocht, geen GT, maar wel een coupe.Inderdaad slecht zicht naar achteren, maar als ik als 60-jarige hier met gemak aan kan wennen, kunnen jongere goeden dat toch helemaal wel?Plus dat er parkeer sensors voor en achter op zitten.Dus valt mi wel mee.

mark29

Als je de schakelaar omhoog houd doet ie hetzelfde als een handmatige hoor. Doe ik ook met de remmentest namelijk zo.

fitz

Ok, de vraag anders gesteld: Wat is de toegevoegde waarde van een elektrische handrem?
En die megane letters achterop... was dat optioneel of zo? (ik zie sommige met en sommige zonder)

mark29

Veel klanten willen ze er bij de aflevering nieuw er al af hebben.
Daarom hebben veel monteurs van alles aan letters op hun kisten hangen ter decoratie.

Waarom de elektrische handrem oorspronkelijk voor bedoeld is geen idee, maar het is heel handig, je kan hem nooit vergeten in ieder geval.

gjcvro

Electrische handrem had ik het eerst ook niet op, maar sinds de renault staat hij op het verlanglijstje.
Werkt echt lekker, voor het stoplicht niet de hele tijd je poot op de rem houden, maar even de rem er op, bij wegrijden gaat hij er weer netjes op tijd af.
Auto uitzetten, klaar.

Bij onze andere auto vergeet ik de handrem nu best vaak.
Enige naddeel : je kunt hem er niet niet op zetten, zoals wordt geadviseerd in de winter ivm vastvriezen of voor een bandenwissel.

mark29

Jawel.
Je komt aanrijden, stopt, motor uit, handrem gaat erop.
Auto op contact, niet starten, dus bijvoorbeeld auto in zijn 1 zetten, koppeling los, en dan starten, dan start hij niet ivm veiligheid maar gaat wel op contact. Dan kan je zo de handrem vrij zetten, ff knop omhoog halen.
Zo doen we dat ook steeds als ze de brug op gaan namelijk.
En dan laat je hem in de versnelling staan ivm weg rollen.

zapp

Allemaal leuk en aardig. maar welk probleem wordt er nu opgelost met zo'n elektrische handrem?
Wat is de meerwaarde??
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

mark29

Welk probleem los je op met elektrisch verstelbare kachel?
Moderner?
Ja voor mij hoeft het ook niet hoor. Ik ben blij met mijn 5 serie uit 97. Heb even tussendoor een laguna gehad van 2007 luxe uitvoering, maar ik werd er ook niet warm of koud van.

mark

Wat er mis is met een electronische handrem? Ik hoef al die electronische troep niet.
En daarbij, ik hou wel van een beetje glijden in de sneeuw. Dat zie ik mezelf nog niet doen met zo'n electrisch knopje.
Je bent gewoon een stukje controle kwijt. Net als een automaat, hoeft allemaal niet, ben nog lang niet hoogbejaard dat ik het koppelingspedaal niet meer kan bedienen.  8)7
De hele rijbeleving is dan gewoon weg, nee geef mij maar gewoon een fijne handbak.  !-!

gjcvro

Eens.. maar op een bepaald moment wordt het gewoon een middel om comfortabel van A naar B te gaan.

En hoe comfortabeler dat is, hoe beter.
Wil ik leuk auto rijden, pak ik de MX 5, wil ik speels rijden, pak ik de motor. 8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev