Advertenties


lichtdimmende binnenspiegel

Gestart door gerrie, 2 oktober 2012, 20:10:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

De binnenverlichting wordt gevoed door een constante 12 volt en een geschakelde 12 volt (als je de deuren opent)
Door even het cicuitje op de print van die unit te volgen kom je er al snel genoeg achter welke de constante 12 volt is en welke de de massa.

Ik heb toen een kabeltje gesoldeerd met aan het uiteinde een vrouwelijke header jumper (of hoe dat ook heet in het NL)


Die zitten aangesloten op de pinnetjes van de binnenspiegel. Vrij eenvoudig hoor  :)

Roadkill (Michiel)

Ik zou hem enkel nooit op een constante plus aan sluiten, weet niet hoeveel een spiegel verbruikt maar zou anders wel continu stroom van de accu kunnen trekken
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Van de sigarettenaansteker pakken,deze werkt op schakelvoeding.

Of bij de radio,of achter de zekeringkast weg pakken, daar zitten ook een aantal schakel voedingen.

Jarno_

Klinkt als dat ik toch een stukje dashboard moet gaan ontleden, altijd lastig. Nu heb ik een losse carkit (lang verhaal), dus ik gok dat het goed mogelijk moet zijn van daar een lijntje door te trekken.

dannyfm

 Zodra de auto voorzien is van een regen sensor dan moet de bedrading er al liggen. Dan is het een kwestie van de stekkers er in stoppen.   Vroeger had alle comfort een luxe pakketten het standaard.  In 2005 is het alleen op het luxe pakket gebleven. Mijn Dynamique Comfort kwam 2005 en had hem ook niet.  Ik heb toen bij de sloop een Mégane met Luxe Pack gestript.  Ik heb die binnen spiegel toen ook gelijk meegenomen en over gezet.  Alle bedrading en connectoren zaten er. Kon hem zo aansluiten en hij deed het meteen.  Hij gaat alleen aan zodra het contact van de auto aanstaat.  In de Clio Mk3 en Mk4 met regen sensor kunnen ook die Electronische Dimmende binnenspiegels meteen geplaatst en aangesloten worden. Ik heb tevens een proefrit gemaakt in de Nieuwste Clio 4 Intense en die heeft hem standaart!. Alle megane's met de Basis pakket zijn daar niet op voorbereid!.  Die modellen hebben ook geen regen sensor en elektrische ramen achter en geen elektrische spiegels en geen airconditioning  en nog veel meer dingen niet.  De MK3 heeft ze ook bijna niet meer op de duurdere modellen na. Die moeten er ook op voorbereid zijn.

RobScénic

@Danny, mijn Grand Scenic Tech Road van 2006 heeft wel de regensensor, maar geen automatisch dimmende binnenspiegel. De bedrading hiervan lag er ook niet.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

robinbeckers

Ik zou in mijn Renault Megane III 1.6 uit 2009 een automatisch dimmende spiegel willen hebben.

Dit heb ik zo'n jaar geleden bij de Renault dealer gevraagd, daar kreeg ik te horen dat ze dan een heel unit enz. moesten gaan bouwen en dat zou in de duizenden €'s lopen.
Nu ben ik per toeval via google op deze pagina gekomen.. had nog niet zelf gezocht via het forum dus dat kwam goed uit.

Ik heb ook even gekeken bij mij in de auto, ik zie geen kabels hangen achter de spiegel, of moet dan eerst de kap waar de spiegel aanhangt ervan af worden gehaald?

Ik lees ook dit dit 'maar' enkele honderden euro's kost.. valt redelijk mee.

Tedo

De vraag is dan: is het enkele honderden euro's waard? Persoonlijk vind ik van niet. Wel jammer dat Renault ze bij de III minder toegepast heeft dan bij de II.

zapp

Ga gewoon naar de sloop en haal een zelfdimmende spiegel van een meg2. Kost je 2 tientjes of zo.
Dan een paar uurtjes klussen en je bent klaar.  !-!

MarcN

Via eBay zijn er vooral in Engeland ook verschillende te krijgen zoals deze: http://www.ebay.nl/itm/201815079971 (al lijkt deze wel wat beschadigingen te hebben).

robinbeckers

Citaat van: zapp op 12 februari 2017, 20:05:02
Ga gewoon naar de sloop en haal een zelfdimmende spiegel van een meg2. Kost je 2 tientjes of zo.
Dan een paar uurtjes klussen en je bent klaar.  !-!

Ik klus liever zelf niet aan de auto, dit omdat ik daar geen verstand van heb en het goed wil laten doen. Zou niet weten waar te beginnen..

Citaat van: Tedo op 12 februari 2017, 00:01:46
De vraag is dan: is het enkele honderden euro's waard? Persoonlijk vind ik van niet. Wel jammer dat Renault ze bij de III minder toegepast heeft dan bij de II.

Ik heb laatste tijd al meer dingen gedaan waarover je zou kunnen zeggen: is het wel nodig? Bijvoorbeeld.. LED strips aangebracht, overige verlichting binnen en buiten ook naar witlicht/LED laten zetten, nieuwe boxen, haaienvin i.p.v. spriet als antenne en gechipt. Is in feite allemaal niet nodig maar maakt de auto gewoon wat completer.. net als deze 'optie'. Ik zal de dealer eens gaan mailen kijken wat ze te zeggen hebben.

robinbeckers

Vorige week bij de dealer geweest betreft het navragen voor een automatisch dimmende binnenspiegel.

Ik heb geen kabels liggen dus het zou incl. montage op € 485,- uitkomen. Ik vind dat gewoon veel te veel geld voor die optie en dat is het me nou ook weer niet waard.

A110

Zo dat is een hoop geld.

Ik heb er zelf eentje gemonteerd (nou ben ik wel monteur) maar zo moeilijk is het niet. Op de sloop een dimmende spiegel gekocht, daaraan wat speaker draad gesoldeerd om de bedrading te verlengen en deze verlengde bedrading naar mijn binnenlicht gebracht. Daar even gemeten waar ze bij gestoken moesten worden en eigenlijk zit het na 2 jaar nog steeds op deze manier zonder problemen. Het was hooguit een halfuurtje werk.

Zie dit topic http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19783.0
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Wat zou het hebben gekost als je wel de bekabeling had liggen?

MarcN

Ik heb al een tijdje een dimmende binnenspiegel liggen, die ik nu in mijn vakantie eindelijk eens wilde gaan inbouwen.

Gisteren alle kapjes en lamp unit e.d. al even losgehaald, bekeken en doorgemeten met een multimeter. Daar ga ik allemaal wel uitkomen :)

Nu kom ik op het volgende puntje; Hoe krijg ik in godsnaam de oude spiegel los? Hij zit voor mijn gevoel zo vast, dat ik een beetje bang ben dat de ruit scheurt als ik nog meer kracht zet. Ik meen ergens iets gelezen te hebben om de spiegel met een rubber hamer los te tikken, maar de ruimte bovenaan is erg krap.

Ik heb ook de aansluiting/koppeling op de 'nieuwe' spiegel bekeken maar kom er niet helemaal wijs uit hoe dit systeem nu vastgeklikt zit.

Heeft er iemand nog goede tips om de spiegel los te krijgen? Of ben ik misschien toch net te voorzichtig? ;)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev