Advertenties


lichtdimmende binnenspiegel

Gestart door gerrie, 2 oktober 2012, 20:10:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerrie

Weet iemand of er een mogelijkheid is om in een nieuwe megane III de binnenspiegel te vervangen voor een lichtdimmende binnenspiegel. Ik snap ook niet waarom in zo'n wagen vol met electronica zoiets niet aanwezig is.

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

BadEend

Je bedoeld vast een zelfdimmende binnenspiegel. ;)

Ard Klok

#3
Het moet wel mogelijk zijn. Hier is best veel discussie over gevoerd op het forum van autoweek.
Blijkbaar zijn niet alle dealers op de hoogte van de mogelijkheden, dus wordt er soms gezegd dat het niet kan.

- Automatisch dimmende binnenspiegel (meer info:
Code 77.01.066.967 prijs ex btw 142,39
Klein materiaal 4,30
Monteren 71,70
Totaal 259,88 incl btw)

Zoekfunctie op dat forum is nogal onhandig, maar er is echt veel over gediscussieerd.

Roadkill (Michiel)

Die dingen zijn een optie van 395 euri ..... Even een tip; check ff of er een loos grijs stekkertje zit achter het plastic kapje/dingetje waar ook je spiegel aan gemonteerd word. Ik heb er zelf 1 in gebouwd uit een Laguna 2 vandaan, heb ik gescoord voor 20 euro hier op de sloop, gewoon plug en play Y
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

gerrie

Vandaag nog contact gehad met de dealer en zegt meteen dat een zichtdimmende binnenspiegel uit een Senic niet over te zeteen is in een nieuwe megane III bose.
Wie kan mij eindelijk duidelijkheid geven over de mogelijkheden? De een zegt dat het wel kan en de ander zegt weer van niet.

Roadkill (Michiel)

Kan je ff het plastic gebeuren rond je binnenspiegel verwijderen en daar dan ff een foto van maken? (niet van het plastic dan he, maar wat er achterblijft, stekkers enzo)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

gerrie

De nieuwe megane is nog onderweg. Ik kan er dus nu geen foto van maken. Ik heb andere dealers nog gebeld, maar deze kunnen ook geen antwoord hierop geven. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat zelfs dealers hier geen antwoord op kunnen geven.
Afgezien daarvan gaan we met deze ouderwetse binnenspiegel weer terug in de tijd.

Ard Klok

Heb de vraag opnieuw uitgezet op het Autoweek-forum in de hoop dat iemand zich kan herinneren welke dealer uiteindelijk wel heeft gezorgd voor een zelfdimmende binnenspiegel. Dan kan jouw dealer misschien even contact hebben met de betreffende dealer en zich op de hoogte laten brengen van de mogelijkheden. Hou je op de hoogte.

Roadkill (Michiel)

Heb ff snel door een raampje gekeken bij een MegIII ff verder op in de straat, zo in de gauwigheid zou ik zeggen dat de kapjes er hetzelfde uit zien als in een MegII dus denk dat je er zo wie zo wel een binnenspiegel uit een MegII of Laguna II in kan hangen, vraag is of er af fabriek al een aansluiting voor zit anders is dat natuurlijk wel weer te maken (wat ik eerlijk gezegd ook van plan ben bij de Twingo van mijn meissie..)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

gerrie

Zou een binnenspiegel uit een senic II uit 2004 ook in een megane III uit 2012 ook te plaatsen zijn.
Ik zie dat jullie het steeds over binnenspiegel uit een megane II of een laguna hebben.

Roadkill (Michiel)

Yup is hetzelfde (waarschijnlijk van een Vel Satis/Espace III/Avantime/ClioIII ook, dit soort dingen zijn meestal universeel)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

Ik heb ook zo'n spiegel ingebouwd in een Megane II. Het stekkertje was helaas niet aanwezig, ik heb daarom een draadje gesoldeerd aan de binnenverlichting (is ook 12 volt) en die naar de spiegel getrokken met een mooi stekkertje er aan (voor 2,54mm header)
Werkt prima, en je ziet niets van het draadje  :)

Ik zou idd even naar sloop/demontagebedrijf gaan. Ik heb hem ook voor twee tientjes mee gekregen namelijk, afkomstig uit een Laguna.

Ard Klok

#13
Laat de dealer anders even contact opnemen met collega dealers.

Arend Eindhoven

Munsterhuis Enschede

Die zouden meer moeten weten over de mogelijkheden. Of zelf even langsgaan, maar ik weet natuurlijk niet of dit bij jou in de buurt is.

Edit : Of Stam Barneveld

Roadkill (Michiel)

Uhm ik heb er anders een overcompleet, zie het te koop gedeelte.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev