Advertenties


pulseerend rijden met cruiscontrole aan

Gestart door eugene, 22 november 2019, 16:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eugene

hoi

ik heb een raar iets. ik heb een megane 15 dci uit 2012.
als ik op cruis controle rijt zie je dat het verbruik omhoog en omlaag gaat.
ook voel je dit in het rijden, je voelt hem optrekken.
de kilometer teller blijft wel gelijk.
soms is het niet dan weer wel.

heb de filters vervangen dus de auto een beurt gegeven.

waar kan dit aan liggen of heeft iemand dit ook gehad en wat is er aan gedaan toen.

alvast bedankt.

mark

Heuvel op heeft die wat meer brandstof nodig, en heuvel af wat minder. Zelfde geld voor wind mee of tegen. Niks geks aan toch?

marijn123

#2
Lijkt heel erg op waar ik al 120.000 km last van heb ;p, het wordt niet erger (denk dus geen slijtage onderdeel), het wordt niet beter, en hij heeft geen foutcodes. Ik denk toch iets kleins wat niet lekker werkt (bekijk evt mijn andere posts/topics). Bij mij heeft het volgens mij te maken met een soort vertraging op het gas geven (kan veel zijn natuurlijk), dit is wat ik zelf ook verneem als ik zelf gas geef, dan doet hij een fractie van een seconden niks en dan in eens krijgt hij vermogen. Op cruise control en dan voornamelijk op de snelweg tussen de 100 - 126 km/u, kan hij hem niet helemaal constant houden en voel je steeds dat hij even vol accelereert (pulserend gevoel wat je ook goed in het verbruik ziet). Bij mij is het niet altijd het geval en soms als ik net een paar km harder rij is het weg, alsof hij dan gemiddeld net wat meer in het vermogen zit en dat hij hem wel goed kan houden.

Hopelijk komt er bij jou iets boven water.

PS. In de tussentijd altijd netjes de 30k beurt met olie en filters vervangen. Daar heeft dit probleem nooit op gereageerd, dat is het bij mij dus niet En wat ik al zei, het probleem begon al op 160dkm en ik zit nu op 280dkm.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev