Advertenties


Schakelindicator werkt niet meer goed

Gestart door marijn123, 8 april 2019, 21:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marijn123

Goedenavond,

Het viel me laatst op dat de schakelindicator niet meer altijd goed werkt en ik vroeg me af waar dit aan kan liggen? Waar haalt hij de informatie vandaan om te weten of er geschakkelt moet worden? En kan dit ook weer andere problemen veroorzaken. Het gaat om een 1.5 DCI 110 uit 2012, met 260k op de teller.

Bij versnelling 1, 2, en 3 werkt hij volgens mij bij de normale toeren (rond de 1800 rpm), maar in z'n 4 doet hij soms helemaal niks of soms eventjes bij 2000 rpm en dan bij 2100 rpm valt hij weer uit. In z'n 5 doet hij al een tijdje niks meer (en in z'n 6 hoeft niet, want er is geen 7 ;p). Naar beneden schakelen doet hij het volgens mij wel gewoon altijd.

PS. volgens mij deed hij het vandaag in z'n 3 ook niet helemaal goed, toen ik even door trok in de toeren ging het lampje bij 3200 rpm weer uit.


Ben benieuwd waar het aan kan liggen en of anderen dit ook herkennen.

eugene

hier bij mijn ook het zefde.

wie weet een oplossing?

MadBull

#2
Ik heb dit zelf alleen als ik wat sneller accelereer.
Iets harder het gaspedaal indrukken en de indicator gaat uit.
Pas als ik weer "zuinig" ga rijden, gaat de indicator weer aan.

Heeft te maken met dat het systeem niet "meet" of je bijvoorbeeld
een helling op moet. Ik had het ook met een kar erachter; 94 km/h
op cruise control in de 5e. Als ik een beetje omhoog moest ging de
indicator vlug uit  o-)

marijn123

He eugene,
Toevallig dat jij het zelfde ervaart en ik lees ook je aangemaakte topic van pulserend op cruise control wat enorm lijkt op waar ik ook last van heb. Zou het kunnen dat dit een gevolg of oorzaak is? wellicht een sensor dat iets ontregeld? Dat wat MadBull zegt klopt wel en dat had/heb ik ook wel, maar dit is wel anders.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev