Nieuw deeltje
Jeremy,
Gewoon een software aanpassing dus... TOP!!
Kan je nu bij deze nog es proberen de kleur te veranderen >: 8), (geintje)
Hele opluchting inderdaad! haha nee dankje! ik hou het wel bij ouderwets oranje :D
Ik ben weer reuze benieuwd Dirk.
Kom maar op zou ik zeggen.. !-!
Zondag gan we het stof er eerst weer eens van afblazen! :)
Ik ben benieuwd Dirk. !-!
Je mag je stofmasker wel meenemen dan denk ik Dirk.....?? :D
Hallo Dirk, hier de oude eigenaar van de onderhand niet meer te herkennen blauwe megane!
Ik volg je nog maandelijks op het forum! Vind het fijn dat je weer verder gaat met de wagen! Mocht ik ooit eens richting jullie kant op komen en tijd overhebben, dan kom ik graag eens kijken!
Succes ermee! mvg Carsten!
Hey Carsten! Leuk om iets van je te horen.
Dat is alweer een mooi poosje terug.
Je bent altijd welkom voor een bakkie.
Groeten,
Dirk
Maarre wanneer gaat het stof er nou van af?? :D
Dat is er wel af. De uitlaat is deels aangepast maar helaas nog niet klaar. Dus ik wacht nog even met foto's plaatsen! ;)
Nu weer opzoek naar een vrije dag! :)
@frank leuke voorbumper :D
die is best mooi he?
Jammer dat je eerste foto's al niet meer werken Frank..
Dennis, leuk dat je ook een projectpagina hebt aangemaakt.
@ dirk, ga ik fixen!
@ dirk, Done! !-!
Goed bezig!
Mooi lijsje zo Frank, alleen bij de vleugel deuren kan ik maar 1 ding zeggen (http://i1.cpcache.com/product_zoom/416663163/useless_wings_stein.jpg?height=160&width=160&padToSquare=true)
LSD door. LAMBO doors....
ach. ze moeten iets die koers in worden :P
Rogier dat ziet er veel belovend uit ;) !-!
Rogier, ziet er gaaf uit. het maakt de velg wel af.
@Dirk, thanks. Leek me inderdaad ook leuk om het een beetje bij te houden in ene project. Dat houd het overzichtelijk.
@Rogier. Het zijn de kleine dingen die het doen. _o_
@Rogier, zien er goed uit die velgen zo!
Dank jullie wel voor de leuke reactie's, ze waren niet echt goedkoop moet ik zeggen 2,- per dopje ik heb er 64 :P
uhm maar ze hebben wel nut mag ik aannemen??? (anders zouden rvs inbussen uit de lokale bouwmarkt ook een optie kunnen zijn...) Maar nogmaals dit smoelt wel goed hoor!!! ;)
Ze hebben totaal geen functie ;) is alleen sier verder niks.
Ok had ik het geweten had ik je de tip gegeven om anders eens bij een fietsen zaak te gaan kijken! Maar nogmaals zo ziet het er ook erg mooi uit.
Dit is gewoon van schmidt uit geleverd, ach ja wie mooi wilt doen moet pijn lijden in zijn portomonee he :D het wordt in iedergeval een klusje met engelen geduld.
Dat denk ik ook wel, anders zitten er weer krassen op met het indraaien. Ik vind het in ieder geval een mooi gezicht. En succes met het klusje.
@ Karin het klusje komt wel goed, vooral als ik 1 velg klaar heb, dan zie je het mooie eindresultaat.
En niet alleen de krasjes van het indraaien, denk dat de velg het ook niet zo fijn vindt :P
Oh, er zaten toch al van dat soort dopjes op?
nee die zaten er niet op ;) was blanco.
K.U.T.-klusje dus haha. Sterkte dan
Ziet er goed uit jeremy, je kan ook voor het gemak je velgen na wielfix in apeldoorn brengen, daar is het met 2 weken gebeurt en heb je ze weer snel en netjes goed !-!
Thanks!
Ik doe het liever zelf... Scheelt geld en brengt een hoop meer voldoening met zich mee :)
Dat het geld scheelt ben ik helemaal met je eens, en het geef inderdaad ook voldoening maar het geeft ook een hoop stress met zich mee lijkt mij.
De stress valt wel mee hoor.
Er gaat best wat tijd in zitten, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen.
Als die stoeprandschade eenmaal weg is dan is de rest een eitje, want de blanke laklaag heeft de meeste schade en die is zelfs met korrel 1200 makkelijk weg te schuren, dus hou je een oppervlak over met alleen maar kleine krasjes en dan is het gewoon een kwestie van polijsten nog !-!
Ik ben van het makkelijke hoor :P ik laat het liever doen ;)
Kan ik je ook geen ongelijk in geven hoor! tijdens het schuren ga ik ook vast meer dan één keer denken: ''had ik het maar laten doen'' :D
Ziet er goed uit Remy. !-!
Remy ziet er netjes uit je stuur. Volgende project: andere stoelen? (op de foto gezien).
Thnx !-!
@ Karin: stoelen wil ik inderdaad zo gauw mogelijk vervangen. Bekleding is inmiddels echt op zijn eind. Waarschijnlijk worden het twee sportstoelen. Alleen nog even bedenken hoe ik de (kleur) bekleding elders in de auto daarop ga aanpassen.
Netjes Remy.
Ik weet het antwoord wel.
Leren intrieur smoren en Benjamin zijn kuipjes erbij 8)7
Geeft ongetwijfeld een mooi effect.
@christian.
Kan me voorstellen dat het pijn doet naar al die jaren.
Maar je hebt echt een mooie wagen voor terug gekregen. o-)
@ Edje: dat zou inderdaad een goede optie geweest zijn, zij het niet dat ik bij voorkeur geen ledere bekleding wil. Ik vind stoffen bekleding fijner zitten en minder warm in de zomer ;)
De stoelen die ik op het oog heb zijn wel dezelfde als die van Benjamin.
Remy, zijn die stoelen een andere kleur dan zwart? Of heb jij een blauw dak? Dat kan ik namelijk niet goed zien op je avatar.
De stoelen die ik er momenteel in heb zitten zijn niet zwart. Is een mix van grijs en blauw-paars...
Maar ik wil er graag zwarte stoelen in zetten. Het dak is blauw.
Ik heb precies hetzelfde, zit dus ook in de toekomst als ik andere stoelen nodig zou hebben. (gelukkig zijn ze nog goed) haha.
Bij mij is het helaas niet alleen de instap-schade op de bestuurdersstoel, maar hier en daar zitten ook brandgaten die de vorige eigenaar met z'n sigaretten heeft achtergelaten. En de stof van de deur- en zijpanelen hangen er beetje los aan, dus het geheel ziet er niet fraai meer uit (en ik vind persoonlijk de kleur lelijk :q).
Ik heb een tijd geleden ook navraag gedaan wat het kost om het interieur volledig te herbekleden, maar dat valt behoorlijk prijzig uit, dus de aanschaf van 2 sportstoelen is een flink stuk goedkoper.
Mijn stoelen zijn eigenlijk nog best wel knap, alleen aan een kant van me deur paneel laat de bekleding iets los.
Jammer om je auto zo te zien gaan Christiaan!
@Stoney: leuke clio!
@StonY
Leuke clio idd,en de kleur ook.Vind dat echt 1 van de mooiste kleuren op een clio.(zelf ook gehad en floor ook 1 gehad)
Leuke Clio Stony!
Edje het is niet de bedoeling dat je mensen van de club mee neemt na de clio's hé :D leuke auto stony.
Goed bezig Nick. Ben benieuwd naar hoe het totaal plaatje staat. !-!
@Nick lekker bezig! maarre heb je nu 2 sets wielen???
Mooie vooruitgang Nick !-! _o_
Ik heb de 16 inch standaard velgen met winterbanden en de velgen van de laatste foto de 18 inch en de rest weer verkocht;)
En was nou je 2.0 16v typeplaatje gejat, of een RS typeplaatje?
@Frank,
die "ice" toestanden zijn men ding niet maar die morette style koplamphouders heb je knap gedaan ! Zeer effectief.
@ Jeremy, goed bezig man, ziet er goed uit zo !-!
@ Nick, ben benieuwd naar het resultaat straks :D
Citaat van: -Jo- op 28 december 2012, 10:18:55
@Frank,
die "ice" toestanden zijn men ding niet maar die morette style koplamphouders heb je knap gedaan ! Zeer effectief.
Dankje! :)
@Frank, nou nog een trekhaak eronder en een suikerspinnenkraam erachter..... (vind het te veel een Kermis bak worden, maar als jij het mooi vind lekke doen dan)
Frank, je blijft wel in style met je groene verlichting.
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 28 december 2012, 14:24:51
@Frank, nou nog een trekhaak eronder en een suikerspinnenkraam erachter..... (vind het te veel een Kermis bak worden, maar als jij het mooi vind lekke doen dan)
echt meer kerst verlichting wil ik er niet op hebben, word idd als een kermis atractie :P ben met je eens. misschien iets te veel van het goeie...
Het is ook niet mijn ding, maar als jij het maar mooi vindt toch !-!.
blijft meer n hebbe dingetje voor die nacht meetings
Dat klinkt goed Christian! Ben erg benieuwd naar de wijzigingen. Dat ding gaat straks enorm strak remmen en sturen volgens mij !-!
ik hoop van wel :q
de hele remmen set komt van jo af,en die neemt geen genoegen met
normaal spul,ook met een beetje goed spul :q
jaaaaa dat ding gaat straks knetterhard door een bocht, en Chris kennende zal dat ook zeker gebeuren! ( en ik kan me nog een rotonde herinneren waar bij er 1 wiel los kwam...... en ik kan me ook de eerste keer herinneren dat Chris op de rem trapte vanuit 160 km/h tot 0 in 40 meter....... ) :q
Remmen zijn misschien wel het belangrijkste wat er op een auto zit.
Op de moter en wielen naar dan. ;)
ik heb 1 keer een set standaard remmen kapot getrapt doordat ik
een nood stop maakte,daarna meteen betere remmen gemonteerd
na de KW set is mn rijgedrag sportiever geworden,dus overgestapt
op EBC schijven en ebc greenstuff blokken ,die blokken hebben
het 2 maanden uitgehouden,toen mocht ik weer nieuwe steken
tuninghouse nam geen risico en raden me meteen aan een type
over te slaan,na greenstuff komt redstuff,en ben voor yellowstuff
gegaan,deze waren net goed gekeurt voor de openbare weg.
en die set was voor de 1,6 de beste die ik heb gehad dus nu is
het zien wat brembo en ferodo samen doen.
Haha volgens mij is het een wereld van verschil als ik in mij auto op de rem trap of straks de jouwe! Bij die van jou zal ik met me tanden in het dashboard zitten denk ik :D, 1.6 16v heeft al 280mm schijven voor toch? Zou je die zo om kunnen wisselen met brembo in combinatie met de blokken?
@Josje, leuke wielen die BBS velgen!! Ben benieuwd hoe dat gaat staan, wil dit zeggen dat het verbrede staal al weer weg gaat?
@ Josje, je blijft bezig he met de velgen, zijn dit dan degene die het echt worden ? of komen er in de toekomst weer een nieuw setje ?
Ben benieuwt na het resultaat, ze zien er goed uit !-!
@Mark. klopt das het voordeel t.o.v. de ph1,de ph2 heeft naar mijn weten
altijd 280mm schijven,op de remklauw na zijn schijven blokken gelijk
aan die van de clio rs,de remklauw is ietsje groter,echter is het verschil
niet zo groot dat het de moeite waard is om te wisselen.
@Mark, als je dan toch gaat , wissel dan meteen voor schijven (300mm) en klauwen van de Espace, zou ook 1 op 1 moeten passen... (en je hoeft dan niet eens je wielen te veranderen) Btw bij de Ooijevaar staat net zo'n Meg als jij, dus als je nog wat cabrio onderdelen zoekt! (staat btw niet in de Renault rij, maar deur uit en meteen linksaf achter een zwarte Polo coupe
@Christiaan, serieuse plannen zo te zien!
@Josje: Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer mooie velgen!!!
@josje mooie velgjes,ben benieuwt hoe ze staan !-!
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 4 januari 2013, 22:05:56
...een zwarte Polo coupe...
Zat hier nog wat spul aan/op/in..?
Enige wat ik me nog herinner is een heule dikke brulpijp (verder heb ik er niet zo op gelet :D )
Halen, Dante...halen! Y
@dirk, gaat dat niet Wringen met de uitlaat??? of hangt het los?
@Dirk Mooi gedaan zo met de uitlaat,ziet er goed uit.
Is de DTA ingesteld op de motor? als je een stand alone aansluit
op een motor ,moet er eerst een soort basis mapping in,daarna zal
die pas kunnen starten,en daarna kan die worden afgesteld.
Waar zou het gaan moeten wringen Frank? Of wat bedoel je eigenlijk met wringen?
Ik heb de uitlaat in rubbers hangen en hij kan wel wat heen en weer, maar het is zo gemaakt dat hij nergens tegenaan slaat.
Ik heb in 1 demper nog een deukje geslagen omdat die inderdaad tegen mijn schokbreker tikte.
Ik heb de oude map er nog opstaan Christian. Daar heeft hij wel al eens in deze opstelling op gelopen. Maar die is gebasseerd op andere injectoren, andere kop, andere nokkenassen, etc. Het was het proberen even waard! Hij gaf toch wel een beetje teken van leven. :)
Ik heb hem weer bij hetzelfde bedrijf neergezet om hem te laten afstellen. Hij zat telkens in het buitenland maar die opdracht is voorbij, dus is hij nu weer beter beschikbaar. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van jouw informatie via PM (van een tijdje geleden). Maar toch nog bedankt! :)
Ik ben benieuwd of er nu nog iets achterweg komt en of dat hij de auto nu wel afgesteld krijgt. Ik heb hem ook de opdracht gegeven een apk map te maken voor de co test. Hij gaat de apk ook meteen regelen zodat ik er meteen mee kan wegrijden als we hem weer ophalen (als alles goed gaat....).
Citaat van: Dirk Kuipers op 7 januari 2013, 14:08:53
Waar zou het gaan moeten wringen Frank? Of wat bedoel je eigenlijk met wringen?
Ik heb de uitlaat in rubbers hangen en hij kan wel wat heen en weer, maar het is zo gemaakt dat hij nergens tegenaan slaat.
Ik heb in 1 demper nog een deukje geslagen omdat die inderdaad tegen mijn schokbreker tikte.
ah zo... ja bedoel ik ook, altijd kwa typen beetje lastig uit te leggen :$
maar als je de uitlaat vast last, en hij wordt warm zet hij uit, ik d8 aan het eerste plaatje te zien dat hij gelast zat. vandaar.
Je bent weer lekker bezig Dirk. Ziet er goed uit. :9~ _o_
Nieuwe auto Jan, vertel vertel.
@Dirk
Mooi uitlaatsysteem eronder,ziet er netjes uit.
Staat in ander topic :)
Fijn dat hij het weer doet Dante.
Goed bezig Dirk.
Dante, fijn dat hij het weervoer.
@Dirk, ziet er goed uit zo, al enig idee wanneer hij klaar is??
@Dante: niet verkopen joh nou eens ff lekker genieten van de Meg!
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 9 januari 2013, 19:31:50
@Dirk, ziet er goed uit zo, al enig idee wanneer hij klaar is??
Eeh, daar heb ik mij een aantal keer aan gewaagd. Misschien brengt het meer geluk als ik dat dus niet meer doe ;).
Hey Rogier, ik had juist graag wel een foto van de rand voor en na willen zien. Maakt het veel verschil? Is de stevigheid nu ook weg?
Ik heb geen foto's ervan gemaakt ;) en welke stevigheid :P ik merk er verder niks van alleen dat de rand in de wielkuip omgerold is :P
@Rogier: moest je meg ook niet voor de APK?
Mijn Meg hoeft pas 04-04 gekeurt te zijn, ik breng me auto begin Maart al na de garage voor een keuring (doet een vriend van me).
Vraag aan Dirk:
heb jij de dashboordverlichting ed van kleur veranderd ook?
Nee, is nog originele kleur.
Rogier,
Die randen in de wielkuip zitten er toch voor de stevigheid van de bocht lijkt mij? Stel, je stoot nu met je knie tegen je rand aan, kan hij daar nog tegen?
haha ik maak liever geen deuk in me auto dirk :D ik zal het vanavond even voor je proberen, en of je het merkt in de bochten lijkt mij sterk, maar je weet het nooit.
Haha, je hebt de rand er niet uitgeslepen toch? Hij is toch dubbelgevouwen om het zo te zeggen? Dan behoud hij naar mij inziens alsnog wel enige stevigheid weliswaar minder als normaal maar volgens mij genoeg om niet zomaar een eigen leven te gaan leiden :D
Normaal vouwen ze de rand idd om.
Dat maakt niet zoveel uit.
dat is bij mij ook gebeurt ;)
Als de rand omgevouwen is dan is de rand juist sterker...je vergroot de stijfheid van de constructie daarmee.
fotos rogier! ben erg benieuwd!
Citaat van: Jeremy op 18 januari 2013, 19:24:22
Als de rand omgevouwen is dan is de rand juist sterker...je vergroot de stijfheid van de constructie daarmee.
Kan me niet voorstellen dat de stijfheid vergroot wordt.
Een L bocht versterkt juist de rand.
Ik denk ook niet dat 'ie er sterker van wordt; anders zou elke auto dat standaard wel zo hebben toch?
Die L zit er niet voor niets in natuurlijk. Daarom ben ik ook benieuwd of je rand nu nog tegen een stootje kan.
Dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik... Dus als ik het nu goed begrijp dan is de wielkuip omgerold van een L-vorm naar een vlakke vorm? In dan geval is het niet steviger natuurlijk :D
Jos, was je bang dat je niet op zou vallen zonder dat kleurtje :D :D
@Karin, Dan kan 'ie z'n auto terugvinden in die sneeuw! :q
mooie fotos, wagen ligt mooi laag hoor mark
ben eens benieuwd naar uw velgen
Das slecht nieuws, hopelijk valt alles mee, en kan je ander niet een gereviseerde kop halen ?
@Dirk, wauw dat is voor het eerst dat ik van gesmolten bougies hoor, volgens mij smelt je kop eerder? (en bij zulke temperaturen ligt je koppakking er volgens mij al uit.
Citaat van: Rogier op 1 februari 2013, 15:32:26
Das slecht nieuws, hopelijk valt alles mee, en kan je ander niet een gereviseerde kop halen ?
Dit was een bewerkte kop. Dus dan moet ik weer een kop regelen en deze (laten) bewerken.
Dat kost tijd en geld. Tijd heb ik sowieso minder nu er een zoontje is en het voelt zo langzamerhand als een bodemloze put qua geld, dus ik weet niet of ik hier nog zin in heb.
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 1 februari 2013, 15:38:32
@Dirk, wauw dat is voor het eerst dat ik van gesmolten bougies hoor, volgens mij smelt je kop eerder? (en bij zulke temperaturen ligt je koppakking er volgens mij al uit.
Blijkbaar kan het. Ik heb ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren..
Kan het niet zijn dat hij er andere/verkeerde bougies in je blok heeft gedaan ?
Ik heb ze via hem gekocht iig. Het kan volgens meneer google diverse oorzaken hebben. Verkeerd mengsel, etc. Moeten maar even kijken nu. Ik laat het eerst even bezinken, het is iig een dikke domper.
Neem een bakje koffie of een neut en ga der even lekker voor zitten.
Zo zonde dit ;(
Jammer dirk. :shocked:
Balen dirk!
Dit is zeer jammer... Zit bijna met een traantje...
Heb hem 1x gezien bij een RTC openings meeting in Nijkerk en nie eens gehoord toen.
Ik hoop dat het goed komt en dat je toch nog wat motivatie krijgt.
Balen Dirk, ik hoop dat het toch te maken is en dat ik je auto een keer in levende lijve te zien krijg.
bougies smelten niet zomaar. Wat heeft de tuner te vertellen ?
Balen dirk! Dat is inderdaad een raar verhaal. Misschien kan je de 'tuner' met naam en toenaam even noemen?
Da's niet fijn Dirk :neen:
Sterkte!
Het zit je flink tegen Dirk ;) gaat je de openingsmeeting v.d. RTC nog lukken :?
Dat is een flinke domper Dirk. Hopelijk valt het toch nog mee. Het zou jammer zijn als het project niet meer af komt. Je was er bijna.
Ik heb je een PM gestuur over iemand die het wel is gelukt een 4-cilinder met eaton te programeren.
Ik laat het nog even bezinken. Ga eens goed kijken hoe het kan dat de bougies zijn gesmolten en wil dan eens overleggen met de tuner hoe dit is gebeurt.
Roy,
De RTC zal hem niet worden nee. Wil ik hem nog goed krijgen dan moet de kop er weer af.
Jacques,
Bedankt voor je PM's met informatie. Maar het probleem zit hem nu even niet meer bij het afstellen.
Jo,
Dat is inderdaad een vraag die mij wel dwars zit en ik hem zeker nog ga stellen. Dat wil ik alleen niet doen uit emotie, dus ik wacht hier even mee.
Ben er toch wel erg verdrietig van, aangezien de apk-map al klaar was (en hij dus door de CO meting kon komen), hij eindelijk weer start en liep. De tuner vertelde nog dat bij 6000 toeren ongeveer 1 bar druk was. Deze druk werd heel lineair opgebouwd zoals je mag verwachten bij een supercharger.
Ik was echt heel heel heel dicht bij een rijdende megane deze zomer...
De tuner was tot slot bezig met een map om de motor meer in te rijden. Dus nog niet eens afstellen op veel vermogen.
Wat ik begreep is dat hij hem heel even naar 6000 toeren heeft gebracht en toen de bougies zijn gesmolten. De mengverhouding was goed vertelde hij.
Wat hij ook vertelde is dat de huidige map op een toerenbegrenzer stond ingesteld van 7400. Dat zou nu niet behaald kunnen worden, omdat de injectoren het niet aan konden (heb bij hem speciaal nieuwe gekocht, dus daar zal ik ook nog eens over doorvragen).
Stel, hij heeft hem dus wel even boven de 6000 toeren gehad dan heeft hij dus te arm gelopen(?). Hij stond op de oude map sowieso te arm afgesteld voor deze installatie natuurlijk. Maar misschien is dat terug te vinden in de log bestanden op de DTA.
Allemaal vragen nu dus.
mengsel goed? hell no,dan moet de motor verschrikkelijk arm gelopen hebben.
ff hard gezegt heb ik twijfels over de afsteller,bougies smelten niet zomaar,wat voor injectoren
zitten er in? en welke bougies?
edit,nu ik het laatste een 2e keer lees,gaan de haren al overeind staan,als de basismap al
arm liep,en hij heeft de motor rond of boven de 6000 toeren gejaagd,dan weet ik vrijwel zeker
dat het mengsel niet goed was.
ik weet niet of je een datalog kan terugvinden via je huidige dta systeem, meestel moet je dat manueel ingeven dat je een log wil maken. Ik sluit me nu toch ook even aan bij Chris, bougies smelten echt niet van "eventjes" te arm te rijden. Jammer allemaal want dit blok heb je in deze staat niks meer aan, alles moet uit elkaar en nagemeten worden en "hopelijk" is de kop (kleppen/verbrandingskamer) te redden. Wat ik me ook afvraag, zitten er geen gaten in je zuigers ? Als die bougies weggesmolten zijn door pingelen ............ :neen:
Compressie meten voor het demonteren. Dan weet je zeker of er een klep lekt.
Verder in geval van pech: gewoon demonteren en kijken wat er aan de hand is.
Ik vind het ook heel vervelend voor je Dirk.
ik zou niet uitgaan van de compressie,als die goed is,kan je later
voor als nog problemen krijgen.
aangezien de kop toch beschadigd is zou ik deze demonteren,dan weet
je zeker wat de interne schade is,of niet.
Dirk, je hebt pm.
Dirk, Ik kan me niet voorstellen dat door het smelten van de electrode van de bougie, je cilinderkop kapot gaat. Op het moment dat de electrode smelt stopt de vonk en valt de cilinder uit. Kun je de bougies er nog uitdraaien en wat zie je dan? Het zou zonde zijn als je de kop demonteerd en het is niet nodig. Er bestaan overigens kleine cameratjes om via het bougiegat het inwendige te kunnen bekijken.
Hey oetje,
Welkom hier. Ben benieuwd naar je foto's!
Citaat van: Jacques op 4 februari 2013, 20:24:47
Dirk, Ik kan me niet voorstellen dat door het smelten van de electrode van de bougie, je cilinderkop kapot gaat. Op het moment dat de electrode smelt stopt de vonk en valt de cilinder uit. Kun je de bougies er nog uitdraaien en wat zie je dan? Het zou zonde zijn als je de kop demonteerd en het is niet nodig. Er bestaan overigens kleine cameratjes om via het bougiegat het inwendige te kunnen bekijken.
Bedankt voor alle reacties Jo, Christian, Jacques en alle anderen.
Ik ga hem deze week even bellen om een afspraak te plannen. Dan maar eens horen hoe het gekomen is.
Welkom Raoul !-!
@Dirk ik zou goed doorvragen als ik jouw was,het is toch je project wat "ff" naar de knoppen is.
@Raoul Nogmaals welkom bij de club !-!
Tuninghouse is een aanstaande sponsor,voor een leuke prijs kan je je ramen daar laten tinten
met gecertificeerde folie,en 23juni hebben we een tourrit,we proberen er dan meteen ook
een sponsor meeting van te maken bij Tuninghouse.
@Raoul: Foto's kun je uploaden bij een hoster zoals www.imageshack.us of www.mijnalbum.nl
Daarna kun je de directe link naar het plaatje hier plaatsen door het tussen de volgende code te zetten:
[img][/img]
!-!
@Raoul, welkom hier! Leuke coupe en goeie motor ook :D (heb die motor in mijn Grand tour op LPG nu met 226K (en een beetje) op de teller) Ben benieuwd naar je plannen
Raoul, welkom. Leuke auto en veel plezier met je toekomstplannen en je auto natuurlijk.
Raoul welkom bij de Mégane Club, en alvast veel plezier bij de meetings toe gewenst :)
Raoul welkom ;)
Je bent wel goed bezig.
Eerste bericht op het forum is als zijnde lid ipv forum lid ;)
Zie je zelden helaas l-
Maar nette meg heb je.
Zijn wel leuke blokjes.
Mijn vriendin heeft het zelfde blok in haar clio.
Bere sterk(die van haar iedergeval, als je ziet hoe die "mishandelt"word 8)7 )
Welkom Raoul.
En gelijk lid, super! !-!
Zijn dat nou je angeleyes frank?
Je hebt toch morettes?
nu morrette ja, ga binnenkort weer terug :)
Hobby blijft leuk :P
@michiel, velgen staan zeer goed _o_
Maar. Kan die nog verder zakken? Je hand past er nog tussen :q :D
Niet meer op de normale manier, banden zijn eigenlijk verkeerde maat...
Michiel, zien er goed uit... !-!
Ik had ook andere banden erop gezet...
Gewoon ruilen via MP.
Of bij de bandenboer
Citaat van: Koen op 14 februari 2013, 10:23:13
Of bij de bandenboer
http://link.marktplaats.nl/644988396
http://link.marktplaats.nl/645054036
@Michiel, die 205/40/17 raak je altijd weer kwijt bij megane I drivers.
(zijn het toevallig ook Michelin's die ik in de aanbieding had?)
Nee zijn Landzeilers...
Jammer dat je stopt met je Mégane, Dante. Hoewel ik jouw logica (geen zeg 250 euro voor het vervangen van de startmotor en wel een tijdelijke auto) niet volg*, moet een auto het in de eerste plaats gewoon doen. Dus begrijpelijk dat je baalt.
*ik ben er juist zo een die (soms tegen beter weten in) geld in een auto blijft pompen, in plaat van 'm wegdoen.
Ja zeker jammer dat hij nu weg gaat...
Heb je trouwens een pm gestuurd Dante !-!
@ Tedo:
Ik heb een auto nodig om op m'n werk te komen, dus als de ene het begeeft op vrijdag & de andere op zaterdag, dan is de keuze makkelijk om maar een "hok" ernaast te kopen op zaterdag. Frankly, voor 250,- kwam ik behoorlijk wat troep tegen & mag ik ergens van geluk spreken dat ik, toevallig, nog een Polo tegenkom die niet eens in al te belabberde toestand verkeerde. Een startmotor had ik toch niet meer op zaterdag kunnen regelen om voor maandag gemonteerd te hebben.
Daarnaast ben ik het een beetje zat... Een homokineet & achterschokdemper begrijp ik nog wel (wear & tear) maar die electronische problemen (BDP-sensor, gasklepsensor, accu, nogmaals BDP-sensor & nu dus startmotor) die houden maar niet op. "Is dit de oplossing, of komt er nog meer..?" is toch de gedachte die blijft hangen. Het vertrouwen is er niet meer.
En er is natuurlijk het financiele plaatje. Deze auto kost me per maand 75,- aan MRB (44,-) & verzekering (30,-) die ik niet mentaal kan verantwoorden als ik die auto niet gebruik. Vergeet niet dat-ie net 4,5 maand stil heeft gestaan & ondertussen ook alweer een maand... Voor iets meer geld rijd ik 2 Polo's (2x MRB à 16,- + 61,- verzekering). Echter, de 3e auto krijgt geen korting, dus met de Megane de deur uit, zakt de verzekering weer i.v.m. schadevrije jaren & zijn 2 Polo's dus goedkoper dan 1 Megane...
Als laatste is er het verbruik. De Megane is de stad niet gunstig gezind. De Polo's trekken makkelijk 1:14, maar dat is me bij de Megane nog nooit gelukt. Natuurlijk ligt dat ook aan rijstijl & rechtervoet, maar ik ben minimaal al 9 stadsritjes per week kwijt aan het wegbrengen & ophalen van gevarieerd persoonlijk klein grut, waar de Polo veel economischer mee omgaat.
Al met al genoeg redenen om eindelijk eens de knoop door te hakken & de auto weg te doen.
@Mark: Als het om m'n lampen gaat, dan kun je die incl. de rest van de auto erbij overnemen. Ik ga er niets van af schroeven. Teveel moeite ;)
Zo bezien begrijp ik je wel. Alleen als je met het hele gezin op stap wil? Dat gaat niet met een van je Polo's. En met een (wat) oude(re) auto kan je voor kosten en verassingen komen te staan, nog naast regulier onderhoud. Of het ophoudt nadat je iets hebt vervangen weet je nooit, maar dat is bij een ander merk of type niet anders. Zo heb ik dit jaar twee d-riemen die vervangen moe(s)ten worden: one down, one to go. 1 d-riem = 2,5 Polo. Maar ja...
Wat je koplampen betreft: ik denk niet dat je er veel meer voor krijgt als je die laat zitten. Dus ik zou Mark voorstellen dat 'ie ze zelf demonteert en (zijn) originele terugzet. Ook met je velgen zou ik iets dergelijks doen (ik weet dat Felix nog een leuk setje 16" zoekt).
Gisteren nog met z'n 5-en naar m'n moeder 125km verderop gegaan in de Sedan. Die heeft zelfs een grotere bagageruimte dan de Break (530 t.o.v. 485) :q
Haha ja een hele break bij de koplampen is wel een beetje teveel van het goede :D. Ik wil je best 75 euro geven voor koplampen als je ze opstuurt. Dat is toch alweer bijna 1/3 polo ;)
75 euro? (http://link.marktplaats.nl/640832973)
Wil je hiermee zeggen dat ik meer zou moeten bieden? :D
Aangezien Dante ze nog niet zo lang heeft, er niets aan mankeert (en bovendien gezien de nieuwprijs*) zou ik er toch minstens 100 euro voor vragen/geven/bieden. En verzenden van die grote dingen is ook niet gratis. Maar dat ben ik. ;)
*en die weet jij ongetwijfeld ook
Natuurlijk snap ik. Ik bood meer in lijn van wat er eerder voor is gegeven. Om een voorbeeld te noemen Koen verkocht de zijne destijds voor rond de 100 euro met xenon set. Mark met de Sedan de zijne voor 80 euro.
Aangezien ik zelf ook niet heel ruim zit is dit ongeveer wat ik er voor kan geven. Het is een voorstel en een eerste begin om eventueel tot een overeenstemming te komen.
Begrijp ik ook wel (we zijn allemaal Hollanders ;) ), maar jij biedt eigenlijk € 65 (want je zegt incl. verzenden). Maar het kan natuurlijk zo zijn dat Dante de Megane zo zat is dat hij denkt: weg ermee voor weinig.
Mijn bericht hierboven is aangepast.
Nogmaals het is een voorstel, ik nodig Danté uit een tegenvoorstel te doen en wellicht dat we nader tot elkaar kunnen komen. Ik werk inmiddels 5 jaar in de makelaardij en zelden heb ik iemand een bod zien doen die gelijk in lijn lag met wat de verkoper wenst.
@ Dante, ik vind het echt ongelovelijk jammer dat Break weg gaat, maar ik snap het wel. Was toch een zeer knappe auto, hoop dat ie naar een liefhebber gaat die er een leuk project van kan maken (helemaal plat op zijn buik, en een nieuwe startmotor inbouwen dan heb je echt een uniek ding) Maar je auto heeft volgens mij onderhand wel een behoorlijke kilometer stand, dus dingen gaan dan wel eens stuk Maar goed ik hoop dat ie bij een liefhebber terecht komt en niet op de sloop beland.
@Christian: Ik ben benieuwd! !-!
Ben hier ook benieuwd naar, Christian.
Zodra de Ow set eronder zit ff foto's maken. !-!
Ik ook,zeker hoe die straks rijdt en remt,met dit setje remmen kan ik zonder problemen het
circuit mee op,dus verwacht dat die goed moeten zijn,komt van Jo af,die gaat niet voor minder ;)
8 maart ga je het horen en zien :)
de achteras gaat nog niet omlaag,dat gebeurd later,dus zo mooi verlaagd zal die straks nog niet zijn.
Goede plannen Christiaan! Ben benieuwd hoe ie er uit komt te zien, maar stoppen zal ie zeker ;)
uiterlijk zal later aan bod komen,eerst technisch in orde krijgen
enige wat er nog wel op komt en uiterlijk ook mooi is,zijn meters
oliedruk
olietemp
afr (air to fuel ratio)
in de verre toekomst als er een stand alone menagement in gaat
denk ik er aan om een pc in te bouwen met touchscreen
zodat ik een digitaal dashboard kan maken,en ten alle tijden
de ecu kan aanpassen.
Goeie plannen Christian, succes!
Dankjewel voor de reacties !-! !-!
Kan niet wachten tot de 16v weg gebracht word
Doe je goed Christian... Rechtervoet zwaarder dan de portemonnaie..? ;)
Heb altijd een zware voet gehad,echter met de F7R motor gaat het rapper.
Wat moet je doen voor 590 euro? Ik had er van de week een van 220. l-
Zwaar balen Christiaan, maar is dit voor dronken door rood tegen het verkeer in rijdend over een fietspad met 200km/uur op een woonerf???
Tja in 2012 had ik er binnen 2 weken 2 vlot achter elkaar 8)7 1x €319,= en 1x €137,=
1x binnen de bebouwde kom met de werkbus daar waar 30 Km gehanteerd was (terwijl ik echter 50 op de Tom-Tom had staan) 28 Km p.u. te hard (piek snelheid) reed ik echter achter meneer :police: motor aan met dezelfde snelheid, hij had slechts tijd over om me nog op de bon te slingeren :D dat was echter niet slim van mij nee (maar ja naar zijn zeggen had ie een spoed gevalletje ;) maar dat was al opgelost hoorde hij net via de meldkamer) €319,= >:(
2x ook binnen de bebouwde kom daar waar 50 Km gehanteerd was, net na de rally iets te vlot met de bus v.h. werk op het gas 58 Km p.u. €137,= incl. administratie kosten 8)7
ik reedt 45 a 50 te hard op een 80km/h weg
dit was tijdens een sprint met een ford fiesta st
Dan krijgt die ford hem ook nog wel 8)7
Mooi knudde Christian.
Dus nog bijna rijbewijs kwijt ook... :neen:
Jot,voortaan hou ik daar beter rekening mee,dit is ff een harde en kostbare les
Ik heb ook nog voor €350,- aan boetes liggen. (waarvan één onderweg naar de ALV toe l- )
Maar uiteindelijk doen we het toch zelf.
jep je doet het zelf, ach ja als je dan ook maar lol aan hebt gehad.
Het rijk heeft het geld ook hard nodig.
@matthew,als je de vooruitzichten ziet,economie keldert,en de begrotings tekort komt nog boven 3%
@Keesos: mooi die nieuwe Megane van je. Een zeldzaamheid, die 2.0T, zeker als phase 2 (want al snel daarna kwam de GT met dat blok).
Kees, mooie vervanger heb je. En ik hoop je weer een keer te zien bij een meeting.
Bedankt beide!
En van de zeldzaamheid, dat klopt inderdaad!
Verder is dit in de basis hetzelfde blok als die in de megane rs-jes ligt en dus kan ik lekker wat onderdelen uitwisselen.
Het eerstvolgende wat ik graag wil is een dumpvalve, maar ik wil niet één die echt superhard afblaast.. dat vind ik wat te overdreven voor een normale megane 2.0t
Goed bezig jongem !-!
Mooie bak kees, jammer dat je je lidmaatschap op hebt gezegd, en hoop je auto met de RTC openings meeting ff te kunnen bewonderen.
Mooie auto Keesos!! !-!
Veel plezier met de jongere Mégane 8), erg leuke versie ook de 2.0t
Ik zou het ook erg leuk vinden als je langs kon komen op de openingsmeeting
Mooie auto Kees.
Ik had ook je onderlipje overgezet als ik jou was.
En afblaasventiel> FORGE
ja Dante, bij inkoop en inruil willen ze altijd maar een bodemprijs geven.
Dan is particulier de enige oplossing.
Toen ik bij de renault stond voor mijn megane 2 in te ruilen op een megane 3 vonden ze 1500 euro al veel.....
Nou Frank,ik ben weer benieuwd... ;)
Succes frank !-!
blijft het bij een compressor,of word de rest ook aangepakt?het zal me benieuwen of het gaat werken.
Turbo pas niet (of de passegier heeft geen beenruimte meer)
Dus kijkende en handelende en bestellende supercharger :P
zaterdag heb ik hem! :)
Dan gaan de voorbereidingen beginnen! :)
en remmerij? ophanging? ecu afstelling?
remmerij e.d. is al geregeld. ophanging nog niet over na gedacht, ecu afstelling is al geregeld (het schrijven van)
zondag spreek ik de beste man die er ales van weet.
oja, lagers zijn al vervangen, er is al e.e.a. voorbereid, ook zoals ruimte maken onder de motorkap.
Turbo bougies zijn ook al in mn motorblokje aawezig, bonbines moeten alleen nog verplaatst worden.
Maar goed, ik ga nu weer naar bedje toe ;) Ik zal mn updates blijven posten ;)
gr
hmm oke,suc6
Oh leuk !-! Mooie plannen
Succes Frank! Dat zal wel een heel project worden. Is er ook al bekend wat het zal opleveren op je 8klepper?
Ben toch benieuwd naar een paar dingen... Wat zijn turbo bougies ? Behoud je de std compressie ? Wie mag die beste man wel zijn die je programma gaat "schrijven ? Welke koppeling ga je rijden ? Welke injectoren ga je gebruiken ? Mapsensor ?
toch ff editten:
weet je zeker dat je kleppen en klepgeleiders dit aankunnen qua temperatuur ? Je hebt geen crossflowkop en ik betwijfel of er natrium gevulde kleppen aanwezig zijn in dit type blok. Zou kunnen maar ik me daar nooit in verdiept. Ik hoop dat je weet waar je aan begint. Succes.
hallo jo.
bedankt voor je reactie.
ik weet waar ik aan begin, turbo bougies is ff een makkelijk woord :P ze hebben een speciale benaming ervoor :P maar ze zijn iets anders gebouwd zodat ze iets hogere tempraturen aankunnen.
het echte extreme plaatje (zoals ik bij jou toen zag) is hier net niet van toepassing, ik ga eerst rustig aan proberen met 0,1 bar en evt. na het herschrijven en veranderen van div delen naar 0.4 uiterlijk.
misschien over n poosje als ik weer n beetje heb gespaard ga ik even kijken of ik hert blok kan aanpassen tot 1 bar druk. (zn max)
maar goed, het is een stappen project.
ik heb bij dirk veel gekeken, ziet er allemaal idd heftug uit, zulke stappen zal ik waarschijnlijk ook nog moeten doen.
morgen supercharger ophalen, en dan zondag passen en meten.
En even langs de beste ervaren man. (niet marcel, misschien dat ik daar ook wel ff langs ga)
maar goed, i keep you posted!
thnx!
ik heb echt geen idee waar je het over hebt wat de bougies betreft hoor. Er is enkel verschil in diodes en warmtegraad. Ik heb er de laser Platinums inzitten, tamelijk prijzig met 30 € p/s.
Nou goed, veel technische informatie kan ik niet uit je antwoord halen dus zal wel zien/lezen hoe het verder gaat.
ik was 20 euro p.s. kwijt :O (80 euro lichter)
map censor, stappenmotor etc.. blijven vermoedelijk nog zitten.
maar goed, echt technisch is het nog niet.
eerst super charger ophalen.
Daarna passen en meten
Daarna e.e.a. discuseren wat er vervangen moet worden.
daarna kan ik pas technischer er over praten.
gr
Citaat van: Heatzone (Mark) op 22 maart 2013, 09:44:30
Succes Frank! Dat zal wel een heel project worden. Is er ook al bekend wat het zal opleveren op je 8klepper?
zou kunnen oplopen tot 120kw (vanaf 92 huidig) athans, 120KW is mn doel na alle aanpassingen.
Frank, neem het me niet kwalijk, maar je hebt geen flauw idee wat voor flauwe kul je nu neerzet. Een std (1 bar) mapsensor kan geen overdruk lezen dus communicatie met de ecu wordt een moeilijke...
klopt. i know.... zit nog steeds in twijfel. er moeten idd veel aanpassingen gedaan worden.
Bij huidige mapsensor zal het slangetje er af exploderen :P
je bent beter af alles eens op een rijtje te zetten,dit doe je niet bepaald "ff" in een weekendje
kijk maar hoelang Dirk bezig is,en Jo doet zoietst ook niet zomaar zonder goed na te denken,
wellicht kriig je over een tijd je compressor terug van je Pa :q :D
al met al,kijk rond,neem advies aan,overdrijf niet te veel,en ga alvast hard sparen,een goed
project kost (heel) veel meer centen dan je denkt.
Ik weet het cristian, vandaag ook (alweer) achter gekomen dat goed advies beter is als het onbekende betreden.
dus ik laat het zo als het is, voor n poos, gezien dat huisje ook steeds dichterbij komt.
DAN PAS denken aan een motorblok op te bouwen met supercharger... en zelfs later een motorswap nadat alles op n rijtje staat.
we zullen zien... eerst ff de auto goed op orde en show klaar hebben :)
Komt deze compressor van een mini af? In ieder geval is dit pas het begin. Nu komen de echte hersenkrakers, zowel mechanisch als besturingstechnisch. Waarom ben je niet gewoon voor een 2.0 16V gegaan? Dan ben je voor 700 euro klaar.
Omdat ik van een 8 kleppertje hou :love:
En omdat de koppelkracht hoog licht waardoor je al laag in de toeren al flink wat power hebt zitten en gemiddeld auto er mee kan uittrekken (met 16V)
Of die moter die in een renault 5je zit/zat.
Waar ook een filmpje hier op het forum staat.
Ik ben benieuwd of je zelf handig bent met lassen, vijlen, zagen en eventueel draaien en frezen. Er zal toch een steun en poelies gemaakt moeten worden voor je compressor. Dan nog eventueel compressie verlagen. waarschijnlijk de zuigers afdraaien. Dan nog iets grotere injectoren en zien hoe je de ECU herprogrammeert of vervangt door een stand alone. Het is zo wie zo gemakkelijk om er een los blok bij te hebben om van alles pas te maken. Zo heb ik het toen wel gedaan. Ik had zelfs 3 blokken tot mijn beschikking. Uiteindelijk is toen het gerevideerde 2L blok erin gegaan en toen ben ik nog een paar weken zoet geweest om nog de koeling, de stuurbekrachtiging en het luchtinlaat traject in orde te krijgen.
16v is niet de heilige graal jacques,als frank zn 8v wilt opvoeren uit eindelijk
waarom niet?
@frank,het is makkelijker om nu iets te doen,dan als je op je eigen gaat,of je wederhelft
moet alles goed vinden,je houd dan toch minder over dan als je thuis woont.
Haha, mn project wordt wel steeds mer richting prive dinger :P
goed, uhm... ja... over n poosje als ik samen met mn weder helft woon en alles op n rijtje hebt staan (huisje klaar enzo) dan ga ik extremer... veel extremer... mn wederhelft ondersteunt het gelukkig wel, die vind de meets wel gezellig ;)
7 april moet mn dash n beetje klaar zijn zodat alles netjes is ;) ze gaat dan ook mee
Ik ga nu weer naar bedje toe!
Spreek jullie allemaal weer zo snel mogelijk! :)
voor je ook maar met "iets" begint zou ik de kop annaliseren. Dat kleppenverhaal wat ik al 3x gezegd heb.
Je moet me ook eens uitleggen waarom een turbo niet zou lukken.
Als je een huis hebt piep je wel anders 8)7
Citaat van: -Jo- op 25 maart 2013, 07:08:50
voor je ook maar met "iets" begint zou ik de kop annaliseren. Dat kleppenverhaal wat ik al 3x gezegd heb.
Je moet me ook eens uitleggen waarom een turbo niet zou lukken.
Tegen die tijd kom ik wel ff op de koffie :)
Turbo past niet omdat er te weinig ruimte achter is. of motorblok moet naar voren, of passegier moet stuk beenruimte verliezen.
alles past, zolang je het maar aanpast. Met een spruitstuk a la R5gtt heb je ruimte zat en dat wordt zelfs op een clio RS motor gedaan. Spruitstuk opzij, zodanig dat de turbo naast het blok komt te zitten...ruimte zat.
8 klepper turbo :P humor :P
ik hou het performance plaatje ff voor n poosje aan de zijkant.
We praten nog Jo!
Frank,
Wat voor blok heb je er nu eigenlijk inliggen? Een 1.6 8v of 2.0 8v?
Bij een 2.0 ga je met deze supercharger max 0,2 bar halen. Dan moet je de poelie van de supercharger verkleinen (maar dat kan haast niet want die is al klein) of de poelie op de krukas vergroten.
Als je de poelie op de krukas gaat vergroten past de poelie van je waterpomp waarschijnlijk niet meer. Dat gaat je veel puzzelwerk opleveren!
Het is natuurlijk jouw eigen ding. Maar ik had toch echt eerst gekeken naar een 2.0 16v hoor. :)
Dat is iig veel goedkoper (en betrouwbaarder) dan deze motor aanpakken.
Weet jij al iets meer Dirk ? Ben er stiekum wel benieuwd naar, niet om de ramptoerist uit te hangen maar gewoon om te weten wat nu precies de schade veroorzaakt heeft.
Dirk, ik had je enkele weken geleden een adresje gemaild. Ben je al wat meer te weten gekomen? Ik ben net als Jo nl. ook benieuwd wat er zo al aan de hand is.
Verder in een nieuw deel Y