Advertenties


Klets maar raak DEEL 222

Gestart door Stefan, 22 februari 2017, 09:02:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MeganeScenic1.9dCi

Zo, je bent nogal aan het verversen :)....
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MeganeScenic1.9dCi

Ja , weer helemaal een schoon blad om vol te kletsen :).....

Iemand nog iets leuks te vertellen :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Nee. _o_
Vandaag controle gehad bij ziekenhuis. Oog lijkt goed te herstellen. Was vorige week geopereerd. Over 8 a 9 weken waarschijnlijk weer open halen en gaan ze de lens in mijn oog terug zeggen, die ontbreekt nog.
Dus voorlopig hier nog lezen met 1 oog, en thuis zitten komende ca 3 maanden.

gjcvro

En waarom , lijkt me geen prettige hobby?

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: mark29 op 22 februari 2017, 12:48:20
Nee. _o_
Vandaag controle gehad bij ziekenhuis. Oog lijkt goed te herstellen. Was vorige week geopereerd. Over 8 a 9 weken waarschijnlijk weer open halen en gaan ze de lens in mijn oog terug zeggen, die ontbreekt nog.
Dus voorlopig hier nog lezen met 1 oog, en thuis zitten komende ca 3 maanden.

Wel goede vooruitzichten dus... met de nadruk op zicht...
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Moest een aandrijfashoes vervangen, op een as van die jb3 bakken, zitten altijd die hoesjes die tegen de bak aangeschroefd zitten.
Deze was lek, van een kangoo.
Dus as er onderuit, veertje eraf, en dan die tripod lager moest eraf, ook wel kruiskoppeling genoemd, wat jij wil.
Die tik je er normaal met een paar tikjes er zo vanaf, mijn drevel vond het blijkbaar nodig dat er een stuk drevel af moest breken.
Ja tuurlijk zo simpel routine klusje, geen veiligheids bril op, kreeg uiteraard dat stuk ijzer in mijn oog.
Dus bloed liep uit mijn oogbol, zag gekke vlekken, door naar de doktor gegaan, zalfje gekregen en het zou wel herstellen, door die zalf kon je wazig beeld krijgen.
Ik ben een automonteur, en geen doktor dus ik geloof dat, en ben naar huis gegaan, inmiddels zag ik niks meer met links.
Het gebeurde op een vrijdag, vorige week dinsdag nog steeds geen zicht met links, en zag dat mijn iris door liep, die pupil liep door de iris heen, goed vertrouwde het niet, dus naar de doktor weer, doorgestuurd naar ziekenhuis, verschillende artsen gekeken, met elkaar overlegd, 2x rontgen gemaakt, 1x ct scan gemaakt. Een clip werkt blijkbaar niet met een menselijk lichaam  8)7
Er was op de foto te zien dat in het midden van mijn oogbol een stuk ijzer zat, dus 5 uurtjes in het ziekenhuis doorgebracht.
Werd er uiteindelijk besloten om naar een ander ziekenhuis te gaan om daar te laten opereren.
Daar aangekomen hebben ze dinsdagavond mijn oog open gesneden, pupil, iris en lens eruit, lens was doorboord, net als de iris.
Stukje drevel uit mijn oog gehaald, iris en pupil is terug gezet.
Moet nu allemaal herstellen, gaat dit goed, dan over ongeveer 8 a 9 weken komt er een vervolg operatie en gaan ze de lens terug plaatsen in mijn oog, met een beetje geluk kan ik dan weer kijken, diepte en veraf zal wel anders worden.
Maar goed ik ben al blij dat als het goed is zicht terug komt, al roept elke arts iets anders, ze durven allemaal geen garanties te geven uiteraard.

Nu herstellen, en een les geleerd, al pomp je bij wijze van de banden op, die bril had op gemoeten.
Uiteraard is de arbo geweest hierna op het werk, is tegenwoordig verplicht na een ongeval, alles uitgelegd hoe alles gegaan is tot elke ademhaling.

gjcvro

#8
Zoo, daar ben je inderdaad mooi klaar mee.
Sterkte dan maar.

appie


MeganeScenic1.9dCi

Die verhalen over operaties aan je oog... eng allemaal... brrrrr
Beterschap
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Mastertje

beterschap Mark.. Ik mag morgen de  hoes van een clio doen.. Nu heb ik altijd een bril op..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Jacques

Beterschap Mark. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Nikk

Het is inderdaad zo gebeurd. Maat van me jaren terug met perslucht iets schoonspuiten, kogeltje in een oog gekregen, aan dat oog sindsdien slecht zicht.
Ik werk zelf offshore, zeer strikte veiligheidsregelgeving. Je wordt het wel eens zat maar bijvoorbeeld een veiligheidsbril heb je altijd op. No way dat je er geen draagt.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev