Advertenties


welke kabeldikte versterkers

Gestart door renault meganefreak467, 8 april 2009, 16:07:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renault meganefreak467

hallo

Ik heb in mijn auto de JBL GTO-3501 en thuis heb ik de audiosystems twister f4-380
en de bedoeling is om de twister in mijn auto te plaatsen.

de voeding kabel is 10mm    is dat genoeg om beide versterkers stroom te geven of moet ik een dikkere plaatsen.

zoja  welke dikte?

mvg

Deen
zwarte megane coupe ph1

djo231

Hey,

Ik denk zelf dat dit wel een goede stroom voorziening levert, omdat er al standaart een 10mm bij zat, zelf heb ik 3 versterkers allemaal met een kabel dikte van 10mm en allemaal zijn ze 600 watt RMS per stuk en geen problemen :)

Succes, groeten Joey !-!

elvis_b2

Er zijn speciale berekeningen voor ik denk persoonlijk als je 10mm kabel gaat leggen dat dit veel te weinig is en vooral voor 3 versterkers.
http://www.12vhifi.nl/kabelframe.html op deze site staat alles netjes uitgelegd.
Ik heb een versterker van 800 watt rms en heb een kabeldikte van 25 mm en dat op 1 versterker.

Nick Mattheus

Ik heb bij mij op ongeveer een 2250W Rms een kabeldikte van 50mm² zitten.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Alex Verloop

10mm² is wel ZEER minimaal... dat gebruik ik als kabeldikte voor de speakers (tweaters!).

Een powercable zo dik als mogelijk neerleggen. Van teveel gaat een amp niet kapot, van te weinig wel. Mocht er in de toekomst dan nog iets extra's komen... dan hoef je ook geen nieuwe kabels te trekken.

De 12hifi site is idd een aanrader!

Nick Mattheus

Zoals Alex hier al zei, van een te dikke kabel gaat een versterker nooit kapot...
Van een te dunne wel. ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

renault meganefreak467

dank jullie wel voor jullie reacties. _o_



ik wil verder mijn condensator aan mijn monoblok koppelen, maak het uit hoelang de + en de - kabel zijn?
want ik wil de condensator in het opbergvak plaatsen (in de achterbank)  Y

zwarte megane coupe ph1

Reinier Goorden


Stefan

ja, om zoveel mogelijk "storing" en "ruis"  te voorkomen op het signaal
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev