Advertenties


strobe lights inbouwen

Gestart door bloky, 8 november 2014, 10:41:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

Vraagje:
heb me type r strobe lights gekocht,
http://www.multistrobe.nl/a-26415248/strobe-lights/type-r-strobelights-met-2-lampen/
Link van voorbeeld in audi tt:


en ik wil ze graag proberen inbouwen in mijn gt line, auto heeft xenon koplampen en weet niet goed hoe eraan te beginnen,
foto van de wagen:

ik dacht aan de pinkers ofzo?

Rogier

Je kan gewoon een set stroboscopen aanschaffen, hou er wel rekening mee dat oom agent er niet vrolijk van wordt als ze aan zien staan ;)

Giel

Misschien in de mistlampen, zonde om de xenon unit kapot te maken, je zult er toch een gaatje in moeten boren.
Maar let op,  :police: is erg fel hierop
Megane III Estate, Megane I Cabrio

bloky

heb een vb gevonden van de lamp, in de xenon set wil ik absoluut niet boren, zou echt zonde zijn..
maar heb wel iets anders gevonden die ik naar mijn weten nog niet heb zien branden:


behalve de dagrijverlichting is de mijne die boomerang onderaan ipv deze onder het licht, voor de rest volledig hetzelfde.
maar ik was aan het kijken en links onder in de koplamp zit precies een kleine halogeen lamp ( niet zeker welke het is ) maar ik denk dat ik deze nog niet heb zien branden..
het grootlicht zit er volgens mij boven?

mark

Ja dat zijn die kleine stadslichtjes ( 5 watt steeklampjes) , die gaatjes kun je daarvoor wel gebruiken.  ;)

bloky

aah, heb ze eigenlijk nog nooit in werking gezien klopt dat?
en ga ze daarin aanpassen de strobes en het bakje voor bediening aan de middenconsole proberen plaatsen :)
als iemand weet hoe ik men kabeltjes moet leggen en het licht makkelijk demonteer of aan de lamp kan?

bloky

dus ik weet waar ik m' n lampjes ga plaatsen,
het bakje zou in het interieur moeten komen, en ik zou van plan zijn het aan te sluiten op de sigarettenaansteker, iemand idee hoe ik dit moet doen zal het zo vragen  8)7

matthew

De stadslichten zijn wel gemonteerd met lampje erin af fabriek, maar hebben standaard nooit gewerkt. Dit omdat stadslicht gecombineerd zit met je dagrijlamp.

Je stroboscoop zou dus idd hierin kunnen.

bloky

bedankt! nu alleen nog het aansluiten..
bediening moet in de wagen, en ik dacht het bakje onderaan de sleutelgleuf te hangen, een blik krijg ik er toch niet in en ik zit dichtbij de sigarettenaansluiting.
1. hoe krijg ik mijn 2 kabeltjes naar binnen van de lichtjes
2. hoe geraak ik aan die sigarettenaansluiting om de bediening aan te sluiten?

bloky

UP!
heb gezien dat het voorlicht makkelijk is los te halen door 2 schroef of boutjes,
en ik makkelijk bij het stadslicht kan dus niet moeilijk in te bouwen,
enkel het kabelwerk..
hoe krijg ik die naar binnen en hoe sluit ik ze aan?

mark

Zoek een plek op waar een kabelboom naar binnen gaat, en daar zul je dan de bedrading ook bij door moeten trekken.  ;)

bloky

heb gisteren eens het paneel proberen los doen, en ik denk wel dat het zal gaan :p

bloky

al even geleden dat ik het hierover heb gehad, maar een tijdje geleden met de schoonpa ( garagist ) de uitdaging aangegaan op een erg koude zondagvoormiddag :)
de enige miserie was eigenlijk de kabels naar binnen krijgen..
de ruitenwissers zijn er zelf afgehaald om te kijken of daar een gaatje lag om 2 ultra fijne kabeltjes van de lampen binnen te krijgen..
uiteindelijk is het langs de passagierskant gelukt, langs het voorste spatbord en aan de scharnieren van de deur zat nog een gaatje met een rubber dat voor niets diende dus zijn ze langs daar naar binnen gehaald en het gaatje mooi toegedaan met een andere rubber.
de koplampen hun standlichten zijn blijven zitten, konden we allereerst niet aan met een boor en ook om de spiegel niet te breken waar de lamp in zit..
dus hebben we ze opzij van de koplamp in de hoek geboord ( naast het stadslicht, ziet ze bijna niet zitten ook )
was wel een ultra zenuwslopend werk want je moest sowieso een nieuw gat door de spiegel boren zonder breken ( heb ik dan maar men schoonvader laden doen ) :p
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/MultiStrobe/full1962791.jpg
dat is mooi gelukt, en aan de koplamp mooi toe gespoten rondom de rubber met siliconen en dus niks vocht in de lamp! :D
de regel bak ( zoals ik hem noem ) zit ook onderaan de passagierskant, achter het handschoenenkastje, boven de voetventilatie, plek genoeg om de regelaar en antenne te plaatsen :)
en aangesloten op men led voetverlichting die op de 12v schakelaar zat, zit zelf nog een aparte schakelaar tussen moest meneer agent ambetant doen, dan moet men passagier maar even tegen tikken en systeem ligt uit :D
foto' s komen eraan en filmpje als jullie willen ook ;)

mark

Deze lampen had ik ook in mijn vorige hatchback.
Ze zijn mooi fel.  !-!

bloky

mooi fel niet alleen, prijselijk en snachts heel opvallend, erg dikke set want in mijn vorige auto ( clio ) lag een setje van 20€ van autostyle erin, hemel en aarde verschil  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev