Advertenties


Verlagingsveren Megane 3

Gestart door Andy95, 5 november 2014, 14:41:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy95

Beste meganeliefhebbers  :)

Ik ben nieuw hier op dit forum, ik ben hier al enkele weken aan het rondkijken en
uiteindelijk toch maar besloten om een account aan te maken.

Mijn naam is Andy Haerden, 19 jaar oud en afkomstig uit België.
Mijn eerste wagen was een opel astra f, dit wagentje heb ik gekocht
om te leren rijden. Een week na mn 18e verjaardag heb ik mijn rijbewijs behaald.

In juni 2013 afgestudeerd in de richting handel, in de maand juli op jaarlijkse vakantie naar Salou. Hier heb ik mijn vriendin dan leren kennen. Toen ik terug in België was, vond ik het tijd om op zoek te gaan naar werk. Tot januari 2014 voor verschillende uitzendkantoren gewerkt en uiteindelijk een contract gekregen bij een bedrijf waar Oxfordfietsen worden gemonteerd.

Mijn interesse voor tuning is er gekomen door de vriend van mn oudste zus. Vandaar dat mn opeltje er toen aan moest geloven... Een maand geleden kreeg ik te horen dat er aan de opel hoge kosten waren. Met spijt in het hart heb ik hem ingeleverd voor een recyclagepremie en is er een megane 3 voor in de plaats gekomen. Het gaat om een 1.6 16v met 110 pk, ik had liever een Rs gehad maar daar zag de verzekering mij niet graag met komen  8)7

Ik had een subwoofer met versterker nog thuis staan dus enkele dagen nadat ik de wagen had, er proberen inbouwen... Makkelijker gezegt dan gedaan aangezien er geen rca-aansluiting op de originele radio zit. Alle kabels zelf netjes naar achter laten lopen, en naar een audio-center hier in de buurt gegaan om een high-low converter te laten aansluiten aangezien ik daar zelf geen kennis van heb. Dezelfde dag had ik de wagen terug, versterker was afgesteld en alles was 'professioneel' aangesloten.

Ik heb nog enkele plannen met de megane, het eerste is verlagen, vandaar dat ik dit topic open.
Ik zou kiezen voor verlagingsveren (3,5 cm). Op mn astra had ik een schroefset van ta technics, comfort was verdwenen maar de auto lag 'op de grond'. Ik kon mn straat nietmeer normaal in door de vluchtheuvels, bij de kleinste hobbel in de weg hoorde ik de auto over het asfalt schuren.

Ik kies voor veren omdat het een dagelijkse auto is en als ik een schroefset zou monteren dan weet ik van mezelf dat ik het laagste ga opzoeken...  Nu is mn vraag of er veel verschil is tussen h&r, eibach en kw. Het prijsverschil is heel klein, ik zou graag zo min mogelijk comfort verliezen maar toch iets sportiever rijden.
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt voor de moeite!
--

Rogier

Als alles eerst hartelijk welkom op het forum, heb je ook foto's van je megane 3?

Ik heb zelf een Megane 2 met Eibach veren ik ben hier zeer tevreden over. De auto ligt nu wat sportiever op de weg en ik heb nog genoeg comfort. Ik ben dan ook erg te spreken over Eibach.

Andy95

Citaat van: Rogier op  5 november 2014, 21:56:22
Als alles eerst hartelijk welkom op het forum, heb je ook foto's van je megane 3?

Ik heb zelf een Megane 2 met Eibach veren ik ben hier zeer tevreden over. De auto ligt nu wat sportiever op de weg en ik heb nog genoeg comfort. Ik ben dan ook erg te spreken over Eibach.

Bedankt!
Morgen krijgen jullie de fotos aangezien ik nog geen tijd heb gehad.
Ik zal eens zoeken waar ik Eibach veren kan krijgen. Comfort vind ik vrij belangrijk, omdat de Megane dagelijks gebruikt wordt en per jaar +- 30000 kilometer zal rijden.

Verdere plannen zijn: ramen laten tinten, het dak laten wrappen (of plastidippen), 'megane' letters verwijderen zonder schade aan te brengen. Na de winter begint de zoektocht naar zomerwielen, ik vind de 16 inch die er nu onder staan een beetje klein uitvallen.

Rogier

Graag gedaan, de letters verwijdern is niet heel moeilijk, je kan daar een fhön voor gebruiken een dunne vislijn dan kan je de letters er zo vanaf halen zonder je lak te beschadigen.

matthew

Zou idd voor de eibach gaan, bieden net wat meer comfort dan de h&r.

Andy95




Bij deze een foto van mn Megane. Er volgen er nog meer, had geen tijd door problemen in de familie...
Ondertussen is er een andere nummerplaathouder bevestigd, zonder reclame, en de megane letters zijn eraf.
Deze week of ten laatste volgende week ga ik eibach veren bestellen en zo snel mogelijk monteren.


Tot binnekort  --

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Andy95

Beste leden,
Het zal een heel project worden. Afgelopen vrijdag had ik de auto 4 weken, savonds was ik onderweg naar mn vriendin. Op de antwerpse ring ter hoogte van Borgerhout heb ik een ernstig auto ongeval gehad. Ter hoogte van de afrit Borgerhout wou ik naar de 2 vakken opschuiven richting de E313. Het was zeer druk dus ik kijk even over mn schouder of er niemandin de dode hoek zat. Op het moment dat ik terug vooruit kijk staat er een wagen zo goed als stil.

Om uit te wijken was het telaat, het wegdek lag ook nat dus beginnen schuiven en op deze wagen ingereden. Ik ben ervan overtuigd dat zijn stoplichten niet werkten maar hij beweerd van wel. Dit is niet meer aan te tonen aangezien heel zijn koffer in elkaar zat. Gelukkig waren we allebei in orde en geen ernstige letsels aan over gehouden. Zijn auto is total loss, en mijn Megane? Tja dat zal de garage uitmaken, morgen word hij uit elkaar gehaalt om te kijken wat er allemaal stuk is. Bumper, lichten, motorkap en zijflanken zijn helemaal stuk, alsook de wielkasten en spatborden.

Hij kon wel nog op de takelwagen rijden en er terug af om op de parking van de garage te plaatsen. Ik ben in fout en heb slechts een kleine omnium  :neen:
Zelf heb ik een borstbeenbreuk en wiplash, de garagist wist mij te zeggen dat het veel erger kon zijn. Ook zei hij dat als dit met mn opel astra gebeurt was, ik waarschijnlijk alles gebroken zou hebben wat er in mn lichaam zit.

De airbags zijn niet opengegaan en dus tegen mn stuur gevlogen. Dinsdag weet ik wat er allemaal kapot is aan de Megane en dat laat ik jullie dan ook weten. Hopelijk is het niet te ernstig aangezien ik niet zomaar €5000 tevoorschijn kan toveren.

mark

Jammer  :cry: , suc6 en beterschap.  ;)

Andy95

Bedankt! En het is inderdaad jammer  :cry:

Yorick

Jeumig Andy, wat ontzettend kleauten!  ;(  :omg:

Ik vind je verwondingen nog best woest! Hopelijk herstel je snel.
De Mégane is van latere zorg.. Sterkte!

Andy95

Net goed nieuws gekregen: toen ik mn verzekering heb afgesloten ging het om een kleine omnium. Vandaag ben ik het ongeval gaan aangeven en ook mn polis gevraagd omdat ik deze nog niet had. Ik had mezelf voorzien op €1500/jaar voor de verzekering + kleine omnium. Ik neem de polis door en daar staat een bedrag op van €3000/jaar. Ik lees verder en zie dat ze mij een volledige omnium hebben aangesmeerd.

DUS: verzekering betaald mijn schade + ik krijg een vervangwagen.
De eerste 450 euro is voor mij.
Volgend jaar betaal ik 1000 euro per jaar meer aan verzekering maar her is nog steeds voordeliger dan de herstelling zelf te betalen ( 8000 +)

Een geluk bij een ongeluk maar mij hoor je niet klagen  :P
In de loop van volgende week heb ik de Megane terug en in de tussentijd rijd ik met een Clio van 2014 als vervangwagen  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev