Advertenties


automatische airco uitschakelen

Gestart door parisien, 17 november 2017, 02:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

parisien

Hallo, ik ben zeer tevreden over mijn Megane3, tot nu toe is er echter een ding waar ik mij aan stoor,
dat is dat de airco automatisch aangaat zodra ik de blower op de voorruit zet.
ik heb een handbediende airco, is dit op voorhand uit te schakelen? iemand enig idee?
alvast bedankt !
Megane 3 1.5dci 90pk 200nm door Tunex 110pk 250nm ;-)

RobScénic

Dat hoort zo. Een airco-installatie is primair een luchtdroogsysteem, het secundaire effect hiervan is dat de lucht gekoeld wordt. Dus als jij de blower op ontwasemen zet, dan wil je juist de airco aan hebben (want de airco droogt de lucht!) om de voorruit zo snel mogelijk schoon te hebben.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

parisien

Bedankt voor je reactie, in mijn Megane 2 en Megane 1, gebeurde dit niet,
en in mijn auto's zonder airco, lukt het ook (meestal) wel om de voorruit schoon te krijgen.
maar ik had gehoopt dit op een of andere manier simpel uit te kunnen schakelen..
jammer maar bedankt ! !-!
Megane 3 1.5dci 90pk 200nm door Tunex 110pk 250nm ;-)

RobScénic

Waarom zou je het überhaupt willen, of je er aan storen?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Joske

Snap het wel een beetje hoor...Ford heeft het ook. Zelf vind ik het ook irritant, de radio gaat toch ook niet vanzelf aan :) Als ik airco wil doe ik hem wel aan. Vind namelijk het nadeel dat je altijd zo.n vochtige auto hebt door de airo...is voor mij nieuw dat ie juist de boel ontvochtigd ... mijn ervaring is juist na de airo mega snel natte ramen. Weer wat geleerd :)

Stefan

airco ontvochtigd juist inderdaad de boel, daarom ontwasemen je ramen juist zo snel in de winter met airco aan.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

parisien

Blijf t raar vinden dat ik die airco moet gebruiken, als ik dat niet wil... maar er is blijkbaar geen manier om dit uit te zetten.
bedankt voor alle reacties, en deze kan wat mij betreft op slot, Groetjes Parisien
Megane 3 1.5dci 90pk 200nm door Tunex 110pk 250nm ;-)

Stefan

Er zit ook gewoon een "off" knop in het dashboard hoor.
Zodra je die indrukt is de airco uitgeschakeld
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark29

Ik vind altijd zo stom he, dat als ik in de auto stap, ik de motor nog moet starten.
Waarom staat die niet al aan?

gjcvro

Daar zijn oplossingen voor 8)
Remote start.

mark29

Ja maar dan moet je toch op het knopje drukken net als het airco probleem.

Fluppie

Zou zeggen neem een particulier chauffeur komt met lopende motor voor je deur. Je hoeft dan zelfs de deur niet meer open te maken alleen te gaan zitten(als dat niet te veel moeite is voor je)  :D

mark29

Goed plan! Heb jij interesse? Ik heb geen megane maar een oude bmw om te rijden.
Doe je wel een pak aan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev