Advertenties


Onderblok revisatie

Gestart door Nosmo, 23 maart 2017, 19:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Interessant om te lezen mannen. Goed om te zien dat er na overleg en overdracht van kennis en kunde besluiten worden genomen waar je hopelijk heel blij van word... Succes ermee!

mark

Paar weken geleden nog een kangoo 2 en een Laguna 3 met 4 ton op de klok in de werkplaats gehad.  !-! Het was aan de auto's wel te zien dat ze veel gelopen hadden, maar de blokjes liepen nog prima.  !-!

Nosmo

#17
Citaat van: mark29 op 21 juni 2017, 07:27:27
Was dus inderdaad de verstuivercodes inlezen.

Het was wel wat meer dan dat alleen maar hij had het in ongeveer 2 uur klaar.

Schijnbaar had de computer zich compleet gereset en moest er meer ingelezen worden, sleutels, verstuivers etc.
Ook moesten ze het gasklephuis overzetten omdat die op het donorblok het niet deed.
Verder zat alles op het blok en hoefde ze niets over te zetten.
Dus een compleet blok incl turbo, brandstofpomp, verstuivers........met een goede 28000 km op de teller.

De prijs van het blok viel gelukkig ook wel mee, € 895 ex
Reparatie € 700 incl

En voor € 140 incl ook nog even een nieuwe distributieriem met pomp en spanrol etc. meegenomen.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark29

Hij heeft dat met een clip gedaan? Ik vind het serieus gek, oa waarom de sleutels opnieuw inlezen voor alleen een motor?

Nosmo

Citaat van: mark29 op 21 juni 2017, 20:37:59
Hij heeft dat met een clip gedaan? Ik vind het serieus gek, oa waarom de sleutels opnieuw inlezen voor alleen een motor?

De garage zelf had niet de goede software (clip) om dit te doen, en ik denk dat hij daar een aantal dingen
geprobeerd heeft die niet werkte waardoor de sleutels ook ineens niet meer herkend werden.

Er is later een mobiele hulpdienst waar hij vaker mee samen werkt met de goede spullen bij gekomen die alles heeft opgelost.
Dat was voor mij het belangrijkste, als dat niet tegenzat was mijn auto in 2 dagen klaar.  !-!
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Nosmo

Naweeën van de motorwissel.

Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heb ik mijn motor vervangen voor een bijna nieuw blok.
Deze rijd tot op heden erg rustig en zuinig maar ik heb nog een ander probleem over gehouden aan die wissel.
Omdat ze bij de wissel de voorbumper en koplampen eraf hadden gehaald werkte na het terug plaatsen mijn meedraaiende koplampen niet meer.
Als ik de auto start gaan ze wel stellen naar een stand maar ze draaien niet meer mee de hoek om bij het insturen.
Ik ben toen maar even naar de renault dealer gereden om dit even te laten uitlezen en afstellen.
Daar zeiden ze dat de computer geen contact heeft met de koplampen waardoor de koplampen niet op stuurrichtingen
reageren, dat konden ze wel proberen te verhelpen maar dat zou tussen de 300 en 400 euro gaan kosten omdat de 'voorkant' er dan af moest.
Ik ben toen eerst naar de garage teruggegaan waar ze het blok hebben vervangen met deze informatie en zij hebben dus gisteren ( vakantie ertussen) alles weer losgehaald en gecontroleerd en de stekkers etc. ingespoten in de hoop dat het dat zou zijn.
Helaas heeft dat geen verandering gebracht, na starten van de auto stellen de koplampen zich wel op een bepaalde stand maar daarna zit er geen beweging in te krijgen.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? zitten er nog beveiligingen tussen bv zekering oid?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Nosmo

Mijn in jaren opgebouwde vertrouwen in mijn megane's verdwijnt op het moment als sneeuw voor de zon.  ;(

Dat koplamp probleem is nog niet opgelost omdat ze niets kunnen vinden, bumper eraf gehad en draden stekkers etc weer gecontroleerd maar niets gevonden. Nog steeds geen contact tussen de computer en koplampen.
Omdat mijn auto ook steeds bleef happeren tussen de 1500 en 2000 toeren vanaf zijn 3de versnelling ben ik maar even langs
de autotuner gereden die mijn Megane toen getuned heeft. Zij hebben vrijblijvend de computer software onder andere gecontroleerd op fouten. Hij heeft deze software opnieuw uit mijn auto geladen en vergeleken met de software die hij toen der tijd uit mijn auto heeft geladen (Zij bewaren op kenteken de originele software en getunede software) en hierbij naar fouten gekeken.

Het blijkt dat ik op dit moment hele lege stukken in de software heb zitten waar wel gegevens horen te staan  8)7
Oplossing is volgens de tuner bij de dealer of vakgarage de originele software laten vervangen of laten updaten.

Misschien dat daarom ze bij de dealer daarom ook geen verbinding kunnen maken met de koplampen.
Ik ben benieuwd wat zo'n update of compleet nieuwe software me weer gaat kosten.

•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark29

Heb jij van die led dingen onder de koplampen zitten? Is daar geen stekker verwisseld, met de led en de koplampunit?
Twijfel of dit mogelijk is, maar goed je weet nooit.

Lege stukken in de software van rekeneenheid? Vind het wat vaag klinken, rekeneenheid inspuiting staat in ieder geval los van die koplampen, die zullen via upc worden aangestuurd, vind het maar aparte klachten overigens hoor.

Nosmo

Ik heb de GT-line, die heeft wel led verlichting maar die zit onderin de bumper en niet onder de koplamp zelf.

Hoe de computer dat allemaal regelt of aanstuurt of welk deel iets aanstuurt weet ik niet maar na de motorwissel
heb ik niets dan problemen met de auto.

Maar een computer kan toch ook een "crash" krijgen waardoor je stukken mist of niet meer werken of komt dat
niet voor.

•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark29

Is er niet een massakabel vergeten? Ja dat is lastig terug te vogelen voor jou natuurlijk.
Heb begin van de week een 1500 dci uit een twingo getakeld, zaten ook diverse massakabels, kabelbundel naar upc/zekering kast, een massakabel naar versnellingsbak, een massakabel naar carrosserie onder de koplamp om maar te noemen, opbouw van een megane is wel anders. Maar dan heb je een idee wat ik bedoel.

Twingo is overigens met een 1.5 dci heel goed te berijden, maar erg krap om te sleutelen.

mark29

Mmm stel er is een kortsluiting geweest, kan er wel iets crashen ja, maar ik verwacht dat niet zo.

Nosmo

Het is nu voor bijna 100% zeker dat het toch de rekeneenheid is die "kapot" is waardoor ik die kleine toerental piek krijg rond de 2000 toeren en tevens mijn bochtenverstelling systeem koplampen niet meer werkt. ( hoogte verstelling wel)
Mijn eigen Renault dealer wilde er eerst maar een nieuwe koppeling inzetten (€1650). Alle testen wezen uit dat dit absoluut
niet het probleem was ( meerdere monteurs laten controleren) en de koppeling gewoon perfect werkt, maar toch denken ze dat dit probleem zou oplossen.  8)7

Nu heb ik wel de artikelcode van de rekeneenheid maar kan ik nog steeds geen rekeneenheid met dezelfde artikelcode uit een sloopauto halen omdat deze blijkbaar moet deze corresponderen met de andere units. Een hele nieuwe rekeneenheid waar ze de nieuwe software opzetten kan wel...kosten € 1100.

Heeft hier iemand ervaring mee of is dit door een specialist software matig te omzeilen zodat ik wel dezelfde rekeneenheid uit een sloopwagen kan plaatsen?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Felix

Het is mogelijk de eeprom van je huidige rekeneenheid uit te lezen en die in een nieuwe (blanco??) eenheid te programmeren. Heb je wel speciale tools voor nodig. Maar is ook niet extreem moeilijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev