Advertenties


LPG : waar zit de benzine-afsluiter ??

Gestart door H.Treur, 1 december 2017, 17:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H.Treur

MIjn Megane 2.0 rijdt heerlijk op LPG.
Enige probleem is de start: de LPG-computer dwingt de auto eerst tot een korte Benzinestart, en schakelt een seconde later over naar LPG.
Koude start gaat prima, maar warme start gaat zeer moeilijk (door het automatisch switchen ontstaat er dubbel mengsel, soms backfire).

Ik wil daarom de benzine-afsluiter loskoppelen, en deze aanpassen zodat de auto gewoon op LPG start.
Maar ik kan de benzine-afsluiter niet vinden.
Of is er bij deze auto soms geen benzine afsluiter (en worden de 4 benzine-injectoren uitgeschakeld door de LPG-computer ?) ???

Gegevens:
Motortype F3R.  1998cc. Hier een foto van mijn motorcompartiment.
LPG-verdamper is Vialle E-type
LPG computer : zie foto.

1997-98: een paar geweldige Alpenreizen gemaakt in de Megane Cabriolet van een vriend. En sinds 2014 zijn we zelf in het rijke bezit van een '98 Cabriolet.

Jacques

Waarschijnlijk worden de benzinepomp en injectoren uitgeschakeld als je op LPG rijdt. Overigens als je nooit meer op benzine rijdt, gaan je injectoren naar verloop van tijd gewoon stuk of raken verstopt.

H.Treur

#2
Oké . Dank je.
Mijn plan is nu om stroom af te tappen van de benzineafsluiter, en die om te leiden naar de LPG-afsluiters. Zodoende ontvangt de motor dus LPG tijdens de eerste start-seconde, en schakelt daarna over naar... LPG !  (Dit lijkt me de makkelijkste manier om de computer om de tuin te leiden).

Uit jouw verhaal leidt ik af dat er geen afsluiter is, maar wel dus de benzinepomp, waarvan ik stroom kan aftappen
Die zit bovenop de tank toch?
En dan ga ik daarvan de stroom aftappen en omleiden naar het relais voor de LPG-kranen. 
Goed plan toch ?
(Owww, moet ik wel zorgen  dat ook de injectoren worden uitgeschakeld ).

—-
Ik ben me er van bewust dat er af en toe ook op benzine moet worden gereden. Dus ik maak daarom de benzinepomp niet geheel onklaar , maar monteer een switch-schakelaar die er voor zorgt dat ik desgewenst toch het benzinecircuit kan gebruiken.
1997-98: een paar geweldige Alpenreizen gemaakt in de Megane Cabriolet van een vriend. En sinds 2014 zijn we zelf in het rijke bezit van een '98 Cabriolet.

BadEend

#3
De benzinepomp draait ook gewoon tijdens het rijden op LPG, daarom moet je er altijd voor zorgen dat er voldoende benzine in zit.
De onderbreking van de benzine injectoren zit bij de nieuwere systemen ingebouwd in de LPG computer, bij de oudere systemen is daar een aparte module voor.

H.Treur

Bedankt.
Helaas heb ik twee weken geleden afscheid moeten nemen van mijn Megane.
1997-98: een paar geweldige Alpenreizen gemaakt in de Megane Cabriolet van een vriend. En sinds 2014 zijn we zelf in het rijke bezit van een '98 Cabriolet.

testit

Jammer ,benzine injectors worden gewoon uitgeschakeld door de gas installatie

H.Treur

zeker jammer. ik mis mijn Megaantje elke dag nog.
(ik rijdt nu in een... 1 liter Kalos: dat is  een flinke achteruitgang na zo'n 2 liter feestkar).
1997-98: een paar geweldige Alpenreizen gemaakt in de Megane Cabriolet van een vriend. En sinds 2014 zijn we zelf in het rijke bezit van een '98 Cabriolet.

Ryan1991

Citaat van: H.Treur op  9 april 2018, 18:37:40
zeker jammer. ik mis mijn Megaantje elke dag nog.
(ik rijdt nu in een... 1 liter Kalos: dat is  een flinke achteruitgang na zo'n 2 liter feestkar).

ik heb een kanarie gele feest cabrio  !-! van 2000 met ondertussen 422,xxx op de teller is een 1.6 16v met een g3 installatie
hij bevalt perfect , maar onlangs is best aan het etteren geweest   o-)

H.Treur

Wow !! Dat is cool !
Ik wist niet dat Meganes boven de 4 ton konden komen. En al helemaal niet op gas.
Altijd zorgvuldig onderhouden neem ik aan?


Hieruit blijkt dat de Megane toch wel een erg onderschatte auto is.
De bizar lage marktprijzen doen de wagen absoluut geen eer aan !
1997-98: een paar geweldige Alpenreizen gemaakt in de Megane Cabriolet van een vriend. En sinds 2014 zijn we zelf in het rijke bezit van een '98 Cabriolet.

Ryan1991

met de beurtje ben ik altijd redelijk op tijd  :q heb nu eindelijk ontdekt waar de lpg filter zit dus komt een nu ook een nieuwe in na
+ - 250xxx hahaha :P

Ryan1991

Citaat van: H.Treur op  9 april 2018, 20:03:43
Wow !! Dat is cool !
Ik wist niet dat Meganes boven de 4 ton konden komen. En al helemaal niet op gas.
Altijd zorgvuldig onderhouden neem ik aan?


Hieruit blijkt dat de Megane toch wel een erg onderschatte auto is.
De bizar lage marktprijzen doen de wagen absoluut geen eer aan !

ja dat klopt ,vindt ik ook ,prijzen zijn echt raar ! maar denk dat het ook ligt dat mensen liever naar een
alternatieve garage gaan dan de dealer voor onderhoud ,terwijl ik altijd perfect wordt geholpen door de dealer !
denk ook het vv van de distributie mensen niet zo zien zit zitten omdat best een k.u.t klus is om te doen
,en niet te spreken over $$ 

heb trouwens nog wel een nette Megane voor met lage km stand nap en nieuwe distributie set voor je ,
wel veel beter dan een kalos  ;)

RobScénic

Citaat van: H.Treur op  9 april 2018, 20:03:43
Ik wist niet dat Meganes boven de 4 ton konden komen. En al helemaal niet op gas.

Ik heb een Scenic gehad, een 2.0 16v (F4R) op LPG die na 450000 nog geen enkel motorisch mankement vertoonde. De bak (automaat) was versleten, daarom is hij weggegaan.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

H.Treur

Citaat van: Ryan1991 op  9 april 2018, 20:38:47
ja dat klopt ,vindt ik ook ,prijzen zijn echt raar ! maar denk dat het ook ligt dat mensen liever naar een
alternatieve garage gaan dan de dealer voor onderhoud ,terwijl ik altijd perfect wordt geholpen door de dealer !
denk ook het vv van de distributie mensen niet zo zien zit zitten omdat best een k.u.t klus is om te doen
,en niet te spreken over $$ 

heb trouwens nog wel een nette Megane voor met lage km stand nap en nieuwe distributie set voor je ,
wel veel beter dan een kalos  ;)

Oei: verleidelijk.
Ik zou wel willen.
Maar we hebben al 4 voertuigen op kenteken .  Dat is toch wel wat veel in een gezin met 2 rijbewijzen.
Is het ook een cabrio ?
Ik neem aan niet op gas .   


1997-98: een paar geweldige Alpenreizen gemaakt in de Megane Cabriolet van een vriend. En sinds 2014 zijn we zelf in het rijke bezit van een '98 Cabriolet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev