Advertenties


arkamys 3-d sound vervangen

Gestart door MeganecoupeTCE130, 15 februari 2012, 18:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganecoupeTCE130

Hallo Allen,

Laat k mij eerst even voorstellen.
Ik ben John, 42 jaar en rijd sinds 1 weekje in een Renault Megane coupe Dynamique met een 1.4 TCE motor.

Ik heb een vraag met betrekking tot het upgraden van de huidige arkamys 3-d sound installatie en het
tom tom navigatiesysteem.

Kan ik zonder meer een aftermarket headunit plaatsen en verder wel alle functionaliteit van de navigatie behouden?

Als de bluetooth carkit niet meer werkt en de stuurbediening, is dat voor mij geen bezwaar.

Ik wil het volgende gaan inbouwen:

   
Pioneer DEH-9300SD headunit
Audio System R 130 FL ( voor en achter ; achterspeakers aansluiten op de radio )
HERTZ EBX 250.5 subwoofer
HERTZ EP 4 X

Hopende op een constructief antwoord.  _o_

Erwin Haanen

Hallo Allan

Het is perfect mogelijk om een aftermarked radio in te bouwen met behoud van gps en joystick  !-!
Bluetooth is wel verloren,stuurbediening is nog twijfel over,bij mij kreeg ik em niet aan de praat.(stuurbediening welteverstaan :q )

Kostprijs is ongeveer 180 euro ,  l-

de set is te bestellen bij paset.it wel even op engels zetten als je italiaans niet zo goed is  _o_

voor verdere dingen kijk even bij mijn projectpagina van de meg3cc

ik heb mijn set te koop staan voor 100 euro,
reden,tjah das een geheim voor in de toekomst  Y

Groetjes

Erwin
megane 4 station 1200 gtline

MeganecoupeTCE130

Ik heet John, geen Allan, maar dat terzijde.  :D

Ik heb een mooie set samengesteld die ik ga laten inbouwen door een erkend bedrijf.

Het gaat om de volgende zaken:

Hertz HSK165    compo front
Hertz HSK130 compo achter
Hertz EBX250 sub in kast
Hertz HDP5 5-kanaals versterker
Audison Bit TEN + Audison DRC Remote controller

En nog een zootje bekabeling, dynamat dempingsmatten voor de deur enz...

Ik ga de originele radio behouden.

De bedoeling is om dit rond april in te laten bouwen.

Foto's zullen worden gemaakt en hier worden geplaatst.

Verder nu nog wat foto's van waar het allemaal in gaat komen.












Karin


Roadkill (Michiel)

Mooie auto,en hoop alleen wel dat je er een beetje veel Dynamat in plakt want hij staat mij te hoog :D (en please verwijder die aftermarket drl,zo te zien zitten ze ook qua afstand illegaal..)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

MeganecoupeTCE130

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 17 februari 2012, 23:35:32
Mooie auto,en hoop alleen wel dat je er een beetje veel Dynamat in plakt want hij staat mij te hoog :D (en please verwijder die aftermarket drl,zo te zien zitten ze ook qua afstand illegaal..)

Ik zal er eens over nadenken, volgens de garage was het in orde.

Verlagen ga ik niet aan beginnen.
Ik vind het goed zo.

Ronny

Hallo allemaal.
Ben heel nieuw op deze site.
Heb zelf ook dat 3D Arkamedis in de auto en vind het maar niks.
Nu zit ik met een vraag.
Kan ik een bose installatie erin bouwen en de radio behouden?
Heb navraag gedaan bij Renault, maar daar zeggen ze dat ik heel de kabelboom moet veranderen. Wat ik persoonlijk toch net erover vind.

Groetjes ronny

Marc_Estate

Dat met die kabelboom komt me bekend voor, dat werd mij ook verteld toen ik een compleet ander systeem erin wilde bouwen maar het allemaal niet wilde lukken.

Werd een kostprijs bij vermeld van zo'n 1600,- en er werd ook nog bij vermeld dat hun (renault dealer in goirle) dat niet gingen doen.

Megane1981

Je hoeft toch niet per se het hele systeem eruit te bouwen? Heb ook gelezen dat vervanging van de speakers al veel goed maakt. Lijkt me niet dat je daartoe een andere kabelboom nodig bent. Eventueel gooi je er nog een subje bij in, en het geluid is al stukken beter. Tenzij je uiteraard een heel andere radio wilt, dan wordt het een ander verhaal.

Marc_Estate

Dat heb ik dus ook uiteindelijk maar gedaan, zeker als je al arkamys hebt zou ik volstaan met een subje en eventueel andere speakers.
HU lekker laten zitten ;)

mdekker15

Ik heb zelf een estate met 3D Arkamys. Ik heb een Raveland flatsub onder de bijrijdersstoel, ook wel underseat sub genoemd. Ik heb deze door de dealer laten aansluiten. Zij weten het beste hoe dat te doen. Kosten aansluiten 140 euro. Het kan goedkoper, maar ik had het er voor over. Ik weet zeker dat het goed gedaan is en geen gezeik met garantie. Het geluid is stukken beter, niet top, maar dat mag je ook niet verwachten van een standaard installatie. 3D Arkamys is vooral een softwarematige upgrade met een iets zwaardere radio met meer instelmogelijkheden. Wel had de radio wat meer vermogen mogen hebben. Het geluid kan zeker nog verbeterd worden door andere speakers en isolatie in de deuren, maar daar heb ik geen trek in, auto v/d zaak, dus wil niet teveel geld in steken. Nu voor relatief geringe investering toch een acceptabel geluid. Wellicht dat er ook nog betere flatsubs zijn, maar die zijn ook een stuk duurder. Zoals bv. Focal BUS of Pioneer.

Ronny

moeten die bose boxen dan niet versterkt worden?
nee, de radio zou ik graag willen blijven gebruiken.
heb die bij een lokale audio wiknel prijs laten maken en kwam in totaal op 950euro geplaatst.
wel alles van hertz. boxen en tweeters voor en achter met filters, allemaal nieuwe kabels en een vertserker.
maar geen sub.

MeganecoupeTCE130

#12
De definitieve setup bestaat uit het volgende:

Hertz HSK165 ( voorspeakers )
Hertz HSK130 ( achterspeakers )
Hertz HX250D ( subwoofer in 18 liter hesloten kast van Necom )
Audison Bit TEN soundprocessor
Audison LRX 6.9 6-kanaals versterker ( word als 5-kanaals gebruikt )

De versterker levert in 5-kanaals modus 4 x 70 Watt rms @ 4 ohm + 1 x 480 Watt rms @ 2 0hm.

Foto's van de componenten:
















MeganecoupeTCE130

Ik ben dit weekend aan de dubbele bodem begonnen voor mijn carstereo.

Wat sfeerplaatjes en een schets om een en ander duidelijker te maken.

Als het goed is zal de grote dag ( de carstereo-inbouw ) op 10 april gebeuren.










Karin

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. In ieder geval veel succes met het klussen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev