Advertenties


Afwijzing installeren Angel Eyes koplampen en Xenon set

Gestart door ironman, 21 maart 2017, 17:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ironman

Goedemiddag Renault fans,

Ik rij zelf met plezier een Renault Megane Grand Tour uit 2005.
Nu heb ik hiervoor een mooie set Angel Eyes koplampen gekocht samen met een Xenon verlichting set wat er op moeten worden aangesloten.
Ik ben zelf niet zo handig en wil het daarom via een inbouwstation of garage laten uitvoeren. Echter tot mijn verbazing willen de inbouwstations en garages hier niet aan beginnen.
Ik krijg allemaal het zelfde antwoord. Het zou teveel risico zijn, en schade kunnen opleveren voor hun bedrijf als ze daaraan beginnen met het inbouwen van universele koplampen e.d.
Kabeltje verkeerd aangesloten, en ze zouden aansprakelijk zijn voor de schade.

Nu zit ik even met een probleempje dus...

Ik woon zelf in Spijkenisse (omgeving Rotterdam)

Weet iemand wellicht wel een garage of inbouwstation die dit zou kunnen uitvoeren? Of misschien dat er iemand hier in het forum zo handig is om me te helpen.
Uiteraard tegen vergoeding!

Alvast bedankt!



mark

Gewoon ff langs een profile Tyrecenter rijden. Teminste hier in het oosten van het land doen ze niet zo moeilijk.

Heb zelf ook bij een profile gewerkt, als de klant iets wil, dan word dat gewoon netjes geregeld voor zover mogelijk.
En zoiets simpels als een paar koplampen inbouwen moet niet zo'n probleem zijn.  ;)

ironman

Hi Mark,

Ben ook langs Profile geweest in Spijkenisse. Vriendelijke gasten dat wel... Maar die hebben me dus ook afgewezen helaas.
Hebben gezegd dat ze dat dus niet doen...

Yorick

Is er niet iemand die in de buurt woont en die het voor je kan doen? Desnoods rijd je naar diegene toe.

ironman

Hi Yorick,

Helaas ken ik niet iemand die hier in thuis is.

mark

Tja, dat heb je in het westen wel veel. Dat mensen bedrijven oplichten met de aansprakelijkheid. Denk dat ze het daarom ook niet willen doen.

Zou eens een "tuning"  / audio shop proberen.
Of een garage in het oosten van het land.

Maar dit is ook een klusje dat niet zoveel voorsteld.
Kan een handig persoon in de buurt makkelijk voor je fixen.

Yorick

Ik doel net als Mark meer op iemand van dit forum. bijvoorbeeld Rohald.

mark29

Blijft de bedrading hetzelfde? Dus dat je de originele stekker blijft gebruiken en het puur over klikken is?
Want dan blijft er alleen schroef werk over.
Anders snap ik wel dat ze geen zin hebben om andere stekkers te moeten regelen, met amp stekkers krijg je alleen maar ellende namelijk.
Stiekem gaat er dan meer werk in zitten dan beraamd, en dan valt het snel tegen voor een bedrijf met een hoger uur tarief.

noiseyMP7

Als alles op de originele stekker aansluitingen past ben je welkom om hier langs te komen. Dan doen we het even bij m'n ouders in Numansdorp voor de deur(is voor jou dichterbij dan Oudenbosch, en omdat ik momenteel in een verhuizing zit ligt een groot deel van mijn gereedschap in dozen. Het gereedschap van m'n vader is dan makkelijker te pakken ;))

Een setje lampen inbouwen heb ik wel ervaring mee, bij mijn golf III had ik golf IV lampen, welke de eigenaar voor mij er in gebeund had. Deze heb ik dan maar netjes gemonteerd, om een voorbeeld te geven. De Xenon zal ook wel goed komen, ben erg handig. Het moet alleen wel op de originele stekkers passen, want solderen ben ik geen kei in, en heb verder geen enkele ervaring met stekkers omsolderen  8)7

Lucas Hermans

#9
Nu ben ik wel benieuwd naar of die Angel Eyes plug 'n play zijn of niet.. Wil binnenkort ook Angel Eyes en Xenon in laten bouwen, daarom ;)
Hier in het zuiden genoeg adressen die dat willen doen, mocht je het niet zelf kunnen.

Kwa monteren, tjsa, dat is (als het goed is) niet zo heel spannend. Bumper eraf (staat genoeg over op het web), 3 schroeven per koplamp (1 boven, 2 onder) eruit, andere koplampen erin, bumper terug en klaar is kees Y

Ohja, @ironman: welke set heb je gekocht? en waar als ik vragen mag? Er zijn namelijk verschillende sets te koop!


Lucas Hermans

Ah, kijk! Precies die wil ik ook gaan halen, wat toevallig! Y

Zou je misschien wat foto's van de Angel Eyes hier willen plaatsen? Vooral van de stekker. Schept toch wat duidelijkheid!

ironman

Hi Lucas,

Dat is wel heel toevallig ja!  ;)

Ik zal in de loop van de dag wel wat foto's plaatsen.
Zit momenteel nog op me werk!  :)

En noiseyMP7 mocht het zijn dat de foto's je wat meer duidelijkheid verschaffen. Dan wil ik best naar Numansdorp willen rijden. Dat is idd niet zo ver af van mij  !-!


noiseyMP7

Als ik zo even in de beschrijvingen van de producten online kijk denk ik dat de stekkers zo overgegooid kunnen worden.

Citaat van: cargoods
- H1 / H1 fitting
- Originele stekker-aansluiting
Citaat van: maxicartuning
Geschikt voor ieder voertuig met H1 fitting

En dan neem ik dus ook aan dat jouw Megane een H1 fitting heeft.

Ik wacht nog even de foto's af, maar zover ik nu zie zou het allemaal "drop-in" moeten zijn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev