Advertenties


k&n sportfilter

Gestart door bloky, 11 mei 2015, 17:47:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

Beste leden, ik heb van mijn vorige auto nog een volledige 75i kit liggen, deze zou wel passen denk ik op mijn megane 1.2tce
maar de vraag is kan ik dit zelf steken? iemand enig idee?

bloky

s toch gelukt om hem te steken, de luchtfilterbox is moeten blijven zitten, heb gewoon de ijzeren spanriem aan de box losgedaan en daarin de 75I tube ingestoken, vastgedraaid, en op die bocht men filter gestoken, rust nu bovenop de batterijbox en ligt nergens in de weg en zit vast, trekt toch een beetje beter op :)

Rohald

 !-!
Maar heb je geen foto's? Altijd handig voor het nageslacht Y
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

bloky

Here u go:




simpeler kon het niet was alleen beetje zoeken om misschien eerst hem in die bak te krijgen of de luchtfilterbak weg te doen en hem daar te plaatsen, en na veel gesukkel heb ik hem maar laten zitten en op de originele slang bevestigt handig toch  !-!

ongeveer kwartiertje werk aan gehad ^^
mooier geluid onder de kap en iets vinniger ermee ook

mark29

Is dit een grap?
Zet er dan een vervangingsfilter in, of haal het luchtfilterhuis weg.
Komt ie niet tegen de motorkap aan?
Hoe zuigt die nu lucht aan?

Rob Bosman

Ben het met Mark eens, het eerste wat ik zelf dacht is gaat de klep nog wel dicht.

matthew

Accu eruit halen en dan kun je zo het originele luchtfilterhuis demonteren en kun je het openfilter daar netjes monteren.

Ik zou het zo niet laten zitten.

Een openfilter geeft ook eigenlijk alleen een mooiere sound, als je een iets betere gas response wilt zou je voor een inlegfilter van bv. K&N kunnen gaan.

bloky

wat is daar nu grap aan, ik ga niet die hele batterij eruit halen hoor ik ben geen garagist..
ik heb het zo opgelost en die zuigt heel makkelijk koude lucht aan want die komt gewoon ook mee via de oude lichtfilterbak die blijven zitten is, er zit niks in de weg, hij zit vast op de batterij, beschadigd niks en werkt perfect.. of het nu mooi is of niet het zit onder de motorkap eh.. l-

Willem

Accu demonteren, luchtfilterhuis demonteren en accu weer monteren kan iedereen in principe. Daar hoef je echt geen garagist voor te zijn.  Maar dat mag iedereen natuurlijk zelf weten. 8)7

Ik zou het ook even netjes maken.

bloky

accu demonteren, maar heel de auto loopt op die electronica toch?
ik heb niet de middelen om alles terug opnieuw te doen denk ik zo.. ik ben blij dat het nu werkt voor iemand die er weinig verstand van heeft

Willem

Accu demonteren is heel simpel en kun je goed zelf doen. Eerst even de massa kabel van de accu afhalen en dan de plus. Vervolgens kun je als het goed is zo de accu eruit pakken dit is in ieder geval handig om te weten voor als je accu aan vervanging toe is.

bloky

zal ik dan nog eens herbekijken :)
dacht dat als ik de batt los maakte ik de hele electronica in de wagen opnieuw zou moeten doen omdat die daarop zit..
maar goed dan herbekijk ik het nog eens ^^ voorlopig werkt hij zoals het moet dus zal niet voor direct zijn

Christian de Vriend

zou een beetje ###lig zijn,als in de winter je accu plat gaat,de hele auto opnieuw geprogrameerd
zou moeten worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem


bloky

inlegfilter geworden, 2 weekjes geleden besteld en nu volledig in orde, veel rappere respons en veiliger ^^

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev