Hier weer verder met de reacties op diverse projecten !-!
@ Dirk, als ik het dus zo lees heb jij ontzettend veel mazzel gehad. En dat er weinig tot geen schade is aan de motor.
En als het goed gaat, rijd je auot mooi van de zomer weer de straat op !-!
Pfoe lekker om dit te lezen was er bang voor dat dit project zou gaan stranden. Mooi dat je het toch doorzet zitten al heeel veel uren en euri's in en als ie klaar is staat er wel een beest van een auto!
Dirk, gelukkig dat de schade op het oog meevalt. Ik hoop dat dit zo blijft en dat je je project af kan maken. Zou het leuk vinden om je auto in het echt te zien.
Dirk, gelukkig valt de schade op het eerste oog mee, ik hoop dat dit hetzelfde blijft als de kop er af is en hij grondig is geïnspecteerd!
Hoop echt dat alles goed gaat en wij binnenkort naar een filmpje of het liefst een keer in het echt de auto rijdend kunnen bewonderen !-!
Goed nieuws Dirk
toch wel netjes dan die man het zo oplost.
Drik, succes en sterkte, ben hee benieuwd wat het vervolg wordt!
gr
Dat is goed nieuws Dirk. Goed om te lezen dat zo het project gelukkig nog niet ten einde is.
Ik vond het zo jammer dat je je project aan de wilgen wou hangen Dirk,
Maar uit je post maak ik op dat je toch weer een beetje zin erin krijgt. SUPER.
Ik hoop dat er niks naars achter weg komt en dat je je project binnenkort kan laten rijden.
@frank, gaat perfect joh !
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/342470501.htm?ca=17_s
@ Jo.
WOOOOOOWWWWW
Megane rs pistons (zuigers)
etc..
ik zou bijna zeggen, haal hem ff op voor mij :P
(edite, koppen-zuigers)
Ehm Frank, Pistons zijn toch zuigers? Btw cylinder koppen??? is toch een lijn 4 in een RS??
Btw wel balen dat mijn frans ruk is, want volgens mij is dat best een leuk blokje wat Jo liet zien.
Maar back on topic, @dirk ben benieuwd wanneer je meer weet m.b.t. je Meg
Michiel, waar lees je dat ?
Frank persoonlijk vindt ik het geen verbetering en het niet mooi :neen: terwijl je toch je best probeert te doen _o_
Mn vriendin is er weg van :P
ik had ook knal roze kunnen doen :P
Denk dat Roy het meer bedoelde op de afwerking,ik heb ooit 1 paneel willen doen,na mn 1e drifje kon het paneel de vuilbak in (heb er toch 2)
en de volgende keer laat ik het doen door iemand die het kan,want het is en blijft een pokkewerk
laat mij dan maar een standalone ecu op een kabelboom aansluiten :q
:neen: Christian vindt het net v.h. dikke vloerbedekkingsvilt dat hij erop geplakt heeft ;)
hoeddeplank stof is het eigenlijk, vrij dik en warm spul.
idd pokke werk Cris :P
Maar goed, achter doe ik ook nog, verder het intreur wordt ook geheel verbouwd :)
Als het maar netjes is :)
@Christiaan; ziet er goed uit, gaat ie wel op tijd klaar zijn voor zondag (zit zo te zien nog aardig wat poetswerk aan ;)
Dat vind ik wel aardig van je,dat je dat vrijwillig wilt doen :q
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 30 maart 2013, 18:27:38
Mn vriendin is er weg van :P
Doe je het voor jezelf of voor je vriendin ?
Christian, ben benieuwt hoe het verder allemaal staat. ziet er tot nu toe allemaal goed uit.
hehe :P
@chris, netjes!! ''vind ik leuk'' knop al ingedrukt
Citaat van: Christian de Vriend op 4 april 2013, 09:04:39
Dat vind ik wel aardig van je,dat je dat vrijwillig wilt doen :q
Hmm wat denk je zelf???? :D
mag ik ook mee doen met wassen? (doe ik een klein stukje voor de lol )
@Michiel ehm...... o-) o-)
@Frank als je je eigen geroepen voelt :q
Yup, zorg wel dat hij netjes gewassen is (meer hoeft niet) dan doe ik een klein stukje ;)
Ziet er veelbelovend uit Christian !-!
Ik ga het morgen merken,dan kan ik hem ophalen. :yay: :yay: :yay:
Ben benieuwd Christian!
Vandaag de 16v gehaalt,eerst naar de banden specialist gegaan om hem te laten uitlijnen,
daarna moest ik terug om de remmen te laten ontluchten.
het was al fun om mee te rijden,maar nu is het helemaal een verslaving geworden,de motor pakt nog
beter op nu de kat er van tussen is.
er is een speciaal goedje door de bakolie gegaan waardoor die nu weer goed schakeld
de remmen zijn geweldig,de brembo schijven en de ferodo 3000 werken nog beter dan verwacht
door de goodrich remleidingen reageert het rempedaal direct.
neem dit verhaal,tel daar een montage bij van een KW set bij op
........fun on wheels.... :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Lekker bezig Christiaan! Jammer dat ik em morgen niet kan bewonderen, zit in het vooruitzicht van maand over aan het einde van het geld...
Ff op Mark Rutte style; bezuinigen l-
dat is jammer,heeft bij mij ook niet veel gescheelt of ik had niet gekunnen,benzine geven ze
jammer genoeg niet weg tegenwoordig.
"ik had niet gekunnen"..? Da's geen Nederlands jonguh! ;)
Het is ook gescheeld...
@Christiaan, nou ik ken wel een plekkie waar ze het weggeven... Maar daar kom ik niet bij met mijn prive auto, wel met de werkbus! Helaas camera's aanwezig anders was het jerrycan vol en gaan, en de bus loopt op diesel. Mocht ik nou benzine bussie rijden kon ik wel gratis tanken !-!
@ Dante: :police: hij is er weer :D
@ Tedo: wist niet dat Dante een hulpsheriff had :q
:whip:
:D
@ Dante :cry: (Maar goed ik duw nog liever mijn Meg naar me werk dan dat ik in VAG meuk moet rijden ;)
@Dante: :cry: en !-! tegelijk. Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen, anders heb je straks de Hongaarse maffia op bezoek, hahaha!
Dante, erg jammer ;(
Jij was wel de enige met een megane break op 'een' meeting.
En proficiat met je diploma's
Mooie brug Rohald !-! wat voor merk/type is het? vind hem mooier dan de gene die ik nu heb.
btw,zag je "to do list" niet alleen je uitlaat kan gedaan worden bij tuninghouse,ook blinderen namelijk ;)
Thnx _o_ Ben er ook zeer blij mee.
Zal morgen eens kijken wat er precies allemaal opstaat. Is nu te donker.
Citaat van: Tedo op 10 april 2013, 20:59:13
Ben benieuwd wanneer Rohald haar zat is, en wie d'r vervolgens "neemt"! :D
Ben bang dat Marcel er wel nog een tijdje op kan gaan zitten wachten.
En voor de andere gegadigde heb ik nog maar 1 "woord": :nana:
Ik weet het van het blinderen. Tuninghouse is voor mij zeer interessant ;)
De #### is weer 1 verdee :D !-!
Mooie update Rohald.
@Christian: Reichhard Motorsport (http://www.reichhard-motorsport.com/catalog/) zag ik toen ik 'm aan Rohald gaf... :D
@Rohald: Goed millimeterwerk !-!
@Edje: Ja, echt hè..? :D
@Dante lang leve google,stroevemotorsport levert ze,voor en achter _o_ _o_
http://www.stroevemotorsport.nl/Veerpootbruggen/
Of was het nou een Wiechers (http://www.wiechers-sport.de/domkstreben/streben-info), Rohald..? :dunno:
die bruggen van stroeve komen van wiechers ;) (kwam ik net achter)
Netjes Rohald.
De velgen doen hem erg goed Rogier!! Ik had de foto's nog niet eerder gespot. Het viel me overigens op dat er zeer weinig foto's van Megane's genomen zijn door bijvoorbeeld leden van de andere clubs.
Rogier: Mijn reactie weet je !-! _o_
De mijne ook, vind ze erg gaaf staan.
Staan erg goed Rogier !-!
Erg fraai hoor Rogier !-! _o_
Dank jullie wel voor de leuke complimenten !-!.
Frank krijg je ook extra pk's door de dubbele luchtfilter :D, en waar heb je de nokkenas vandaan gehaald ? of weet je het merk ervan ?
@Rogier Je velgen staat echt mooi onder de megaan,nu alleen goed uitkijken met stoepranden. ;)
@Frank 5mm??? op je nokkanas? meestal druk je zoiets uit in grades.heb je een dyno uitdraai?is je ecu aangepast
voor een andere/aangepaste ontsteking?
Dank je wel Christian, ja de stoepranden zijn me grootste vijand geworden. Ik heb de auto vanaf zondag alleen gister nog gebruikt de rest van de tijd staat ze stil :D
Citaat van: Rogier op 11 april 2013, 14:06:53
Dank jullie wel voor de leuke complimenten !-!.
Frank krijg je ook extra pk's door de dubbele luchtfilter :D, en waar heb je de nokkenas vandaan gehaald ? of weet je het merk ervan ?
Dubbele luchtfilter was sneller *DACHT IK* (not)
Nokas komt uit een clio diesel. (1.9)
Deze is in milimeters 5 milimeter groter, daardoor was de kleppen vering aanpassing nodig omdat deze wat dikker waren, dus de kleppen konden niet volledig openen (veer volledig ingedrukt)
En omdat dat allemaal nodig was, heb ik ze maar meteen ff de lucht in en uitlaat goed laten schoonmaken/reviseren en kleppen ff een ''polijst'' beurt laten geven :P (laten schuren zodat ze weer netjes glad waren)
Mocht je meer gegevens willen hebben, zal ik ff goed moeten zoeken omdat ik niet precies meer weet waar al die dinger liggen...
Citaat van: Christian de Vriend op 11 april 2013, 15:39:51
@Rogier Je velgen staat echt mooi onder de megaan,nu alleen goed uitkijken met stoepranden. ;)
@Frank 5mm??? op je nokkanas? meestal druk je zoiets uit in grades.heb je een dyno uitdraai?is je ecu aangepast
voor een andere/aangepaste ontsteking?
Ecu is stock, dyno uitdraai ligt ergens nog, zal ff moeten zoeken (ligt bij de rest van het papier werk)
Ik bedoelde eigenlijk een foto van de revisie zelf frank.
Dus de kleppen eruit, zuigers en drijfstangen mooi op een tafeltje !-!
ow zo, nee daar heb ik geen fototje van...
beter gezegt, heb ik niet meer. (had ze op mn oude telefoon staan, maar die heb ik niet meer)
mooi dat er dit jaar dynodagen zijn,kan je het laten zien wat voor
waardes er uit komen.
OMG... dat kost me weer zon verschrikkelijk veel benzine.... en geld.....
Nee, daarvoor doe ik het niet meer, eerst ff kijken voor dat ene object in het schuurtje (die me pa had verstopt) daarna dyno
hmm oke,
Zal je zeggen dat er mensen uit de UK naar goes komen om te mappen,of waar dan ook in het land.
we wachten af Frank
Foto's zoals in mijn project dat de cilinderkop uit elkaar ligt.
@Rogier
Je wist het al, ik vind dit het mooiste wiel voor onder een meg1 coupe.
Echt lekker dik zo. !-!
Inderdaad Rogier ze staan er goed onder, gewoon in een smile !-!
En ook Rick heeft een mooi accent kleurtje op zijn velgen aangebracht waardoor het net wat meer opvalt !-!
Rick heeft zijn project nog niet geupdate, het was even wennen maar het misstaat zeker niet.
Ik vind het eigenlijk wel heel goed matchen bij zijn auto.
Citaat van: Christian de Vriend op 11 april 2013, 22:24:16
hmm oke,
Zal je zeggen dat er mensen uit de UK naar goes komen om te mappen,of waar dan ook in het land.
we wachten af Frank
hoeft niet hoor, het is een kak-in-pakskes verhaal. Ga maar eens afbeeldingen zoeken van een 1.9dt en de 2.0-8v. Ga ook maar een opzoeken hoeveel compressie een diesel draait tov een benzine en kijk dan ook gelijk even welke lift beide nokkenassen hebben.
Dit valt me even tegen...
weet ik,daarom ben ik erg benieuwt naar die uitdraai.
haha, Jo, kan je ons ook de moeite besparen en het uitleggen wat je bedoelt?
Zelfs als ik het zou uitzoeken zal ik nog niet snappen wat je nu bedoelt en of het een verbetering is die nokkenassen of niet? :x
@ Didi, leuk om weer eens een project topic te zien van een Megane 2! Leuke aanpassingen ook al gedaan !-!
Goed bezig geweest al Didi!
Ga zo door zou ik zeggen Y !-!
Didi, deze foto's zijn leuk om te zien, al had ik van het weekend al wat mee kunnen gluren toen Christian je boek stond door te bladeren. En nu nog eens horen hoe het klinkt want dat heb ik niet gehoord zondag haha.
daarvoor zul je echt moeten instappen.
het is een Sound Quality auto. en dan heb je goede muziek IN de auto. (da's de bedoeling dan :P )
technisch afgesteld en met luisterplezier.
tja ....het boekje....... dat kan opnieuw gemaakt worden. l-
er is een andere sub gemonteerd vandaag.
Hertz eruit......Pioneer erin.
Die kwaliteit hoor ik graag,liever zacht en helder,dan luid en overstuurd.
Werk het in de car audio het zelfde als in (high-end) thuis audio?
de amp moet (iets) meer vermogen hebben dan de speaker vraagt.
Jawel, met een versterker met over vermogen t.o.v. de speakers kun je het geheel lekker gecontroleerd laten spelen.
!-!
juist,de versterker hoeft minder hard te werken,en de speaker kan goed zn werk doen door
het vermogen wat beschikbaar is.
op mn audioset thuis heb ik een set gehad die te zwaar was,nu zelf een setje zuilen gemaakt met
zelf gemaakt filter.... op een 2x180w Hipex amp. klinkt nu lekker vol en zuiver,zonder dat de pre-amp
hoog in volume moet staan.
@ Frank kun je dan niet beter daarvoor ook een dyno doen? kun je het beste zien hoeveel winst je nou precies haalt na je motorprojectje..
zou wel leuk zijn :)
Frank je hele verhaal klinkt mij nog steeds als een brood aap, je nokken assen zijn 5mm??????????????????????? Zijn 5 mm wat? Kort, dikker. langer, die 5mm slaan helemaal nergens op, maar goed je weet ook niet waar je BDP-sensor zit... Ben iig wel blij dat je de motor revisie niet zelf heb gedaan.
(Alvast mijn excuses aan de mod die dit waarschijnlijk weer gaat editten, verwijderen, maar het project van Frank is waarschijnlijk door de gebroeders Grimm al geschreven, maar kwam het een beetje rot door de Google translate)
@Didi
Leuke Meg, en al leuke veranderingen gedaan.
Muziek is netjes ingebouwd echt top.
Citaat van: Heatzone (Mark) op 12 april 2013, 10:02:17
haha, Jo, kan je ons ook de moeite besparen en het uitleggen wat je bedoelt?
Zelfs als ik het zou uitzoeken zal ik nog niet snappen wat je nu bedoelt en of het een verbetering is die nokkenassen of niet? :x
Natuurlijk kan ik dat uitleggen. Beetje late reactie maar ik was met vakantie in renaultland. De profielen van de beide nokkenassen zijn compleet anders, zelfs de geleiders en poulie aansluiting is anders. Een diesel heeft ook een veel hogere compressie, denk dan aan 13.0:1 en meer. Zonder freeswerk aan de kop past die dieselnokkenas niet in de kop van zijn 8v. Ik weet wat hij bedoeld met die 5mm maar dat is ook waarschijnlijk ergens gelezen op internet. Die 5 mm extra is de extra lift van de nokkenas of in beter verstaanbaar nederlands, de klep die 5mm meer opengaat en dus ook iets langer open blijft.
Zelfs als men die nokkenas erin gekregen heeft, dan rijd die auto NIET. Kleptiming, ontsteking, inspuiting enz zijn totaal anders bij het std gegeven.
Nog een bijkomende factor, stel dat de klep 5 mm verder opengaat, wat denk je dat er gebeurd als die zuiger in bdp komt ? Tenzij er inkepingen in zijn zuigers gefreesd zijn, dan kan het mssn nog goedkomen. Met een std zuigerprofiel heb je minimaal gelijk 2 kromme kleppen.
Kan nog even doorgaan maar denk dat het technisch plaatje zo wel duidelijk zal zijn.
Weet ik veel wat die jongens allemaal precies uit hebben gespookt.... was i.i.g. 800 euro lichter na het bezoek, en motortje was een heel stuk veller...
Verder heb ik ff geholpen met demonteren van.
Na afloop kreeg ik mn nokas mee naar huis die ik eigenlijk niet hoefte te hebben omdat deze erg onder de olie zat... (vandaar een nieuwe achterbank)
Maar die is allang weg....
Dan zou ik er eens achter aan gaan wat er precies is gedaan,zonde van het geld op die manier.
Je hebt ze toch geholpen??? (kennelijk de catering....)
Ik ken ze namelijk :P
Zijn paar goeie kennissen (zowel ook van vroeger)
Maar ach, loese zaakjes... altijd bizar dat je auto in 1 geheel terug komt :P
Er is iets aan de motor gedaan,je weet niet wat,na de uitleg van Jo moet dat wel duidelijk zijn
en ze sturen je naar huis zonder een dyno uitdraai?en 800€ armer.
Lekker verhaal weer Frank !-!
Het begint al met het managment. Je kan nooit zo een scherpe stok laten draaien op een std programma, dat kan gewoon niet.
Goed om te zien dat er weer wat projecten actief zijn!
Mooie meg 2 Didi!
Welkom Lennart!
Staan mooi die velgen Rogier!
Leuke toevoeging Rohald!
Frank! Doe mij ook van die (onbekende) nokkenassen die "zomaar" 20pk opleveren!! :)
Dit zijn de nokkenassen die in mijn megane gekomen zijn:
(http://www.dirkkuipers.nl/rotzooi/nokkenas.JPG)
@Lennart, Mooi apparaatje die MKI-9200.
Leuk geknutselde wallpaper, ziet eruit als een gouden huwelijk, die parrot en Renault.
Thanks Jeroen,
Ben inderdaad erg tevreden over de parrot!
Helaas is Renault en Parrot niet echt een gouden huwelijk ;(
De Unika box (parrot besturen via canbus stuurbediening) werkt niet bij de Megane 2 :cry:
Maar goed, valt mee te leven aangezien er een prima afstandsbediening bij de parrot zit.
Op naar het volgende projectje :-)
@Dirk dat zijn daarom toch redelijk wilde nokkenstokken moet ik zeggen.
Nope, 258in/268uit. Dit lijken me eerder stokken voor geblazen motoren. Wel leuk die extra lift :)
oke,weer wat geleerd !-! ;)
Citaat van: -Jo- op 15 april 2013, 01:25:06
Nope, 258in/268uit. Dit lijken me eerder stokken voor geblazen motoren. Wel leuk die extra lift :)
Idd voor geblazen motor ja. Heeft Biggelaar voor me uitgezocht toen.
Nette CC Lennart. Leuk detail ook van die wallpapegaai uhm paper. ;)
Inlaat: Uitlaat:
duratie [0.1mm+s] 271° 271°
duratie [1.0mm+s] 225° 224°
klep lift [s=0] 11.35mm 11.35mm
nok lift 6.90mm 6.90mm
klep spreiding 110° 110° Klepstoters: O.E.M.
timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° Nokkenaspoelie: O.E.M.
lift in BDP [s=0] 1.00mm 1.10mm klepveren: O.E.M.
Dit kreeg ik doorgemaild :P
al weet ik niet wat kloppend is....
Frank doe nou gewoon eens; sssssssssssssst
good luck with that !-!
271° is amper een sport (fast road) nokkenas. Meestal beginnen deze bij 276°...
Waar die 224 en 225 vandaan komen wil ik wel eens weten. Vraag ook even waar die 5 mm extra lift gebleven is ... (rolleyes)
dirk heeft 268. ook geen sport?
wat denk je nu zelf ? Ik ben er in ieder geval benieuwd naar...
Mag dat ook via PM allemaal? Lijkt me namelijk een stuk makkelijker. ;)
Moet dat ? Mssn is het voor iemand anders ook wel interessant ?
Citaat van: -Jo- op 15 april 2013, 21:54:45
wat denk je nu zelf ? Ik ben er in ieder geval benieuwd naar...
Wat is standaard dan?
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 15 april 2013, 21:52:18
dirk heeft 268. ook geen sport?
Fijn dat je een poging waagt hoor, het toont nog maar eens aan dat je geen idee hebt waarover je praat
Hierboven staat aangegeven dat die van Dirk voor een geblazen motor is ? Ken je het verschil tussen N/A en Forced ? Ik ga erover ophouden, het heeft toch geen nut. Het is een prachteditie voor de fabeltjeskrant.
oja, dirk heeft een 16 klepper.
omg...
GENTS...
We zitten hier toch met ons allen op dit forum om elkaar te helpen?
Afsnauwen en voor gek zetten hoeft mijn inziens niet.
Daarvoor moet je de tweede kamer ingaan...
daar liggen idd de maat eenheden anders ;) Ff verkeerde vergelijking...
----
ik stop met typen, op naar de next update, ON TOPIC!
Citaat van: J to the H (Jeroen) op 15 april 2013, 22:14:40
GENTS...
We zitten hier toch met ons allen op dit forum om elkaar te helpen?
Afsnauwen en voor gek zetten hoeft mijn inziens niet.
Daarvoor moet je de tweede kamer ingaan...
Kijk, Hier sluit ik mij bij aan _o_
/offtopic
heb je heel toevallig nog een ingang bij de tweede kamer ??
Slap praten (alle synoniemen worden weg ge-"#" ), goed verdienen... ik zie dat wel zitten :P
@Jeroen: Het verhaal gaat wat verder & langer terug dan deze recente posts... ;)
@Dante, Dat heb ik begrepen,
Maar het is hier gezellig --, en als je het niet met elkaar eens bent, mag dat natuurlijk geuit worden.
Maar zoals ik zei, elkaar voor gek zetten is niet nodig lijkt me.
@Lennart, sorry, heb zelf ook geprobeerd om daar binnen te komen, maar toen bleek dat ik een hoger IQ had dan tandenborstel, kwam ik al niet meer door de voorselectie helaas..
damn, too bad.. Dan zal ook ik tegen die drempel aanlopen ;(
@Jeroen,het "voor gek zetten" heeft ,zoals Dante aangaf,echt met het
verleden te maken,en is meer om (hopelijk) iets duidelijk te maken
dan "voor gek te zetten"
Ik zeg " WEES EENS LIEF VOOR EN NAAR ELKAAR " :-*
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 15 april 2013, 22:05:31
oja, dirk heeft een 16 klepper.
Ik wil de discussie niet weer oprakelen, maar het lijkt erop dat je het niet begrijpt. Dus wil je toch nog even vertellen wat nu het verschil is.
Mijn motor krijgt lucht ingeblazen d.m.v. compressor. Jouw motor krijgt geen lucht ingeblazen maar zuigt het aan. Dat is het verschil tussen een motor met een turbo/compressor en een atmosferische motor. Via google kun je hierover natuurlijk heel veel informatie lezen.
Laten we weer ontopic gaan over de updates in de projecten!
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 15 april 2013, 22:05:31
oja, dirk heeft een 16 klepper.
268graden zal sowieso een upgrade zijn tov. de standaard nokkenas, alleen zoals jo probeert uit te leggen is er geen extreme winst mee te behalen. Dan zul je toch echt voor een nog scherpere nokkenas moeten gaan en daarbij ook zorgen dat inlaat, uitlaat en cilinderkop optimaal "flowen" samen met een aanpassing aan je motormanagement. Hoe scherper je gaat hoe meer aanpassingen er nodig zijn, denk hierbij aan sterkere klepveren en in het geval van hydraulische stoters ze ombouwen tot vaste stoters zodat de kleppen niet kunnen gaan zweven op hogere toerentallen. Hebben ze trouwens ook een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd om de timing optimaal af te stellen op de dyno ?
Dirk heeft inderdaad een 16v maar, deze is FI (Forced Induction, een geblazen motor dus) en daarbij word een inlaatnokkenas gebruikt die anders is van profiel als de uitlaatnokkenas. Bij een 8v zoals de jouwe krijg je bij een geblazen motor een nokkenas met een asymmetrisch profiel. Aangezien jij een NA (Natural Aspirated, ongeblazen dus op atmosferische druk) motor heb schiet je hier niets mee op en moet je hier ook niet naar kijken en heeft vergelijken dus ook geen zin ;)
EDIT, Dirks post kwam net iets voor mijne binnen 8)7
Citaat van: -Jo- op 15 april 2013, 22:10:31
omg...
Oh my God. Ik stond er even niet bij stil. Hij mag je echt wel even terzijde staan als je niet in lachen, huilen of woede wilt uit bartsen.
Didi, balen zeg. Succes met het herstellen.
Das ff minder Didi,en de autorijder krijg automatisch de schuld jammer genoeg,of kan je het toch verhalen?
Kan niks verhalen op niemand. :neen:
"gelukkig" had de fietser niks.
kap heb ik reeds gevonden, nu alleen nog halen en monteren, en dan naderhand weer folie erop. Y
Jammer didi, gelukkig is dit een "vrij makkelijke" kap om te wrappen. Is denk ik een half uurtje werk in je eentje.
Met een meg 1 ph 2 word het een heel ander verhaal. :D
(die van mij doe ik vrijdag ook op nieuw, dit keer met 2 handen extra ;) )
Waar heb je die renault projectors voor in de deuren besteld als ik vragen mag? :P
(heb ik weer wat om de renault haters bij mij in de klas mee te plagen :D )
Waarom niet een echte r26r kap? 8)7
2ehands.be heeft er 1 dacht ik.
Jammer Didi maar succes met het wrappen ;)
Verder mooie project pagina !-!
Balen Didi, en inderdaad, de fietsers komen er vaak mee weg, wat was er gebeurd?
@Mark, een sponsor bood ze een paar maanden geleden nog aan...
wrappen laat ik bij een bedrijf hier in de buurt doen.
komt wel goed. ;)
Als ik een tip mag geven,en je laat weer carbon-look plakken
er schijnt naast 3M nog een bedrijf te zijn die carbon folie levert
echter is deze dieper van kleur en structuur,en goedkoper dan
die van 3M (die ik nu op de kap heb)
Goed bezig Lennart !-! ;)
Ja ik heb ook geen 3m folie.
Heb 2,5m bij 1,5m thuis liggen voor 70 euro. :P
Die 3M folie schijnt dat te kosten per m2
Ja :D gewoon iets verder googlen dan je neus lang is. :P
Dat plakken laat ik doen,als ik 1 motorkap moet plakken,heb ik 10 rollen nodig,9 rollen en 20 driftjes verder zal het er wellicht op zitten :q
Zolang je maar een redelijk rechte motorkap hebt is het prima te doen in je eentje, maar als je de motorkap van een meg 1 ph 2 hebt (zoals ik) dan heb je echt 2 handen extra nodig. Mijn eerste poging was ook in m'n eentje maar de 2e doe ik binnenkort wel met 2 extra handen. !-!
Mooie papegaai Lennart. !-!
Citaat van: edje op 16 april 2013, 22:12:42
Waarom niet een echte r26r kap? 8)7
2ehands.be heeft er 1 dacht ik.
Die kosten wel een hoop geld, hier (http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/449806433.htm?ca=12_s) willen ze er nog 750 euro voor hebben, ongeveer de helft van de nieuwprijs.
Ziet er mooi uit dat echte carbon,alleen 1 steentje op de kap,en je gaat door de grond,en dat
vind ik voor zon dure motorkap toch te veel,als de folie kapot is,trek je het er af,het is dan wel niet
het echte spul,maar voorlopig zie je veel mensen met de hand over de kap gaan na het maken van
de foto,uit nieuwsgierigheid wat het is.
als het echt carbon is mag dat een serieuse steen zijn Chris.
carbon zelf blijft heel,echter het oppervlak is dan niet echt mooi meer.
Gewoon een beetje bij harsen en weer glad schuren en spuiten. :D
Heb je het nou over de motorkap of iets anders, Mark........? :dunno:
;)
Hahahah, bedankt Dante! Nu kan ik dat berichtje niet meer normaal lezen!
!-!
@Dtdi, mooi kl*te van je kap
@ Lennart, hmm ben dus met die nieuwe kleur grijs niet echt orgineel meer zie ik alweer :D
Helaas, Ook ik rijd er het merendeel van de tijd mee rond 8)
@Dante ging over de motorkap ;)
Joh...? :coffee:
:P
Dat ziet er wel echt heel erg dik uit Rick !-!
Errrug nice Rick, Ziet er heel luxe uit.
Goed bezig Rick !-! Zit er netjes uit.
:gj: Rick. Een erg geslaagde kleurencombinatie!
Mooi hoor Rick !-!
Zoals je al weet vindt ik ze zeker dik, ik zie ook dat jij foto's hebt die ik nog niet heb gekregen :P
Gewaagde kleur Rick !-! ziet er netjes uit
@Christian: Alleen op de snelweg wil niet zeggen dat de struikrovers van Koos Spee niet werken... ;)
Daar toen niet,anders had ik hem al binnen,dat is een stuk waar ze alleen maar opvallen als ze er zouden staan,en daarom staan ze altijd op andere punten te controleren
Als ik als "driving miss daisy" moet rijden,kan ik hem net zo goed verkopen.
Mja... Ieder z'n ding. Ik verdien m'n geld met m'n rijbewijs & dat realiseer ik me maar al te goed, dus houd m'n snelheidsoverschrijdingen tot een minimum & ga zeker niet meer dan 50km/u te hard rijden... ;) En je kunt nooit zeker weten waar ze staan. Gezien het feit dat dit geen Mulder overtreding was, zou je de komende 2 jaar (Strafrechtelijke verjaringstermijn (http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?p=239656&sid=727ecff1f25ddbe8a85d138fe35f0b74#p239656)) nog een uitnodiging om bij een rechter op de koffie te komen kunnen verwachten... ;)
[EDIT] Je zou dit soort snelheden uiteraard op een circuit of bij onze oosterburen op de toegestane stukken Autobahn kunnen rijden... ;)
z'n top ga ik sowieso hier niet uit testen.
NIet om het goed te praten,maar als ik dan echt elke keer moet nadenken als ik het gas pedaal onderin leg (wat ook niet altijd is gezien de benzine prijzen)
dan kan ik hem maar beter verkopen,als je 14 jaar een wagen gewent ben van onder de 100pk,en je hebt dan eindelijk je betaalbare droom,dan is het ff wennen
en je eigen in bedwang houden,wat soms niet altijd lukt. :)
Achjah politie hoeft daar niet te staan, alleen meekijken op YouTube.
Je zal niet de eerste zijn....
@Christian: af en toe moet je je even kunnen laten gaan. 8) Maar beter doe je dat op de Autobahn.
Er brandt wel een controlelampje of...?
De ABS sensoren moeten vervangen worden aan de voorzijde,of abs er uit trekken,maar dat is
een hells karwei.
Ik vind dat het wel kan.. Het is maar een stukje van een paar kilometer, het is nacht, als er geen overig verkeer is breng je alleen jezelf in gevaar.
Als je dit doet met overig verkeer, gepaard gaan met vluchtstrookinhalen, afsnijden en dat soort grappen, zou ik je zelfs persoonlijk aangeven :). Ik heb een zoon waar ik de weg mee opga en die ik niet wil blootstellen aan dat soort gekken.
Daarnaast heb ik ook een motor die zich ook maar moeite aan de maximum snelheid kan houden, dus ik begrijp het wel.
Daarom is dit niet zo'n probleem... ach een lege snelweg. je bent zelf verantwoordelijk >:D
Dat bedoel ik,toen ik optrok zag ik zowel voor me,als achter me geen verkeer,ook niet verkeer in de
andere richting.
Er is ooit een gek geweest die het nodig vond om van goes naar vlissingen te rijdem met hoge
snelheid,en zich zaggend,die is dus uit eindelijk gepakt... daar heb ik geen medeleide mee.
Verkeer of geen verkeer...
Citaat van: Dante op 20 april 2013, 00:20:14
...je kunt nooit zeker weten waar ze staan...
Daarnaast, als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk of om op je werk te komen, speel je dus ook met je salaris...
En nu weer on topic :police: Eventuele discussie hier (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17033.msg317718;topicseen#new) voortzetten
@Rick
Ik had het al gezegd, maar de wielen staan er zo goed onder !-!
@Lennart
Nu komt het mooiere weer, dus als je hem nu wast blijft die langer echt zwart :D :D
En clubstickers en plaathouders _o_ _o_ !-!
@Didi
Lekker bezig !-!
@CHristiaan
Moet af en toe kunnen toch, even het beestje uitlaten.
@Didi: Die raamfolie ziet er best wel netjes geplakt uit !-! Voetsteun ziet er ook gaaf uit. Past goed bij elkaar zo. Complimenten!
Iedereen bedankt voor de complimenten. !-!
tja, ik was ook verbaasd dat de folie zo goed lukte. 8)7
Toen ik dat zo zag, dacht ik eigenlijk dat je dat vaker gedaan had... ;)
om eerlijk te zijn .....oit een keer, op mijn Corolla E10 gedaan. met HEEL VEEL GEVLOEK. :x :x :x
en daar waren de zijruiten van te demonteren.
Ziet er goed uit didi. !-!
Staat goed zo Rick!
Staat hem zeker goed Rick!
@ didi, goed bezig !-!
Lekker bezig weer Didi !-!
rick langzaam aan steeds mooier !-!
Zozo... Dat is erg zwaar werk geweest, Lennart... :D
Zonder gekheid, ziet er goed uit !-!
Mooie remklauwen zo, Lennart! Gespoten of geschilderd?
Netjes Lennart, zit er zelf ook over te denken (niet rood dan btw) maar ben bang dat het er een beetje ielig uit gaat zien.
Toevallig ook zilver of zwart, Michiel? 8)
Nope....
Ben ik toch wel benieuwd wat wel als het geen rood, zwart of zilver is. Geel?
Mooi Roze is niet lelijk hoor.
Lennart, matjes zien er gaaf uit. Ben zelf niet zo'n fan van gespoten remklauwen, vind dat als je het doet, je ze in pianolak moet spuiten en dagelijks moet wassen Y, maar wie ben ik :x.
Verder !-!
Thanks guys,
Heb de klauwen gewoon geschilderd. Lang leve de Hamerite !-! (zijde glans)
Mijn eerste gedachte was om ze geel te maken.. maar bij gebrek aan geel in het schap en geen zin in bestellen voor rood gekozen.
Achteraf wel blij om :)
Heb er ook aan gedacht om mijn achter remklauwen te schilderen. Maar aangezien die vrij klein zijn lijkt het mij geen echte verbetering. (maar misschien nog iets voor de toekomst)
Ik vind het wel wat hebben Lennard, echter zou ik achter ook doen.
Na mijn idee mooier als voor en achter gelijk in kleur zijn.
Netjes Jos
Lennart, Die deurbeschermers zijn mooi subtiel.
En inderdaad, het is misschien iets minder mooi, maar witte putjes en deukjes zijn nog net iets minder sierlijk.
Vervelend dat je ontvangst minder is geworden nu, waarom heb je specifiek voor een alfa onderdeel gekozen (zou niet mijn eerste keuze zijn >:D)?
Er zijn toch ook universele korte antennes te krijgen? Misschien met nog iets meer spoel waardoor het ontvangst beter blijft..
Het ontvangst van zo'n kleine antenne is minder sterk, heb deze zelf ook gehad op aantal auto's.(alleen dan aftermarket €15)
Alfa onderdelen zijn ook niet mijn eerste keuze.. Maar aangezien het grotendeels kunststof is, durf ik 't aan. (dat roest toch niet :D)
Maar zonder gekheid, Er zijn andere Renault rijders die er wel goede ervaringen mee hebben, vandaar de keuze. (en voor 7 euro kan je wel een gokje wagen)
Zal binnenkort zeker gaan kijken naar andere universele antenne's. Misschien een paar cm langer, met hopelijk beter ontvangst! (tips zijn natuurlijk altijd welkom)
hier is je eerste tip:
antenneversterker (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373087/Auto-antenne-versterker;jsessionid=4A7524CE56A79D9A0766718FC3455A1E.ASTPCEN24)
Jep voor disign zeer mooie antenne, voor overal goed ontvangst net te klein.
Antenne versterker kan ik wel even gaan proberen.
baat het niet dan schaadt het ook niet :)
Ik vind je strips om je deuren te beschermen nog best wel netjes zo! Het valt in combinatie met je zwarte auto bijna niet op !-!.
Ik denk dat je de beste tussenweg hebt gevonden tussen deuren beschermen en uiterlijk.
Iemand tips om het middenconsole te spuiten?
- Schuren met fijne korrel
- Primer
- Schuren fijne korrel
- filler (on effen heden eruit?)
- Schuren fijne korrel
- Lak, mat zwart
Of iets anders?
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17106.msg320031#msg320031
In dit (http://megane2.superforum.fr/t61p120-peinture-console-centrale-et-poignees?highlight=Peinture+console+centrale) topic kan je wel het e.e.a. zien/lezen.
Lekker bezig Didi!!
Maar inderdaad, nog wel even de randjes afwerken 8)7
komt tijd ....... komt raad.
voorlopig even zo laten zitten.
ik weet nog niet of ik het bekleed met zwart alcantara of dat het gespoten wordt in de kleur van de auto. :?
Christian, ik vind het mooi geworden zo. Een meer geheel met je motorkap.
Zoals ik al eerder zo, echt strak zo Christiaan! !-!
Netjes Christian !-!
!-! werk Christian
Ziet er goed uit!
je hebt ook pm, beetje reclame maken :D
Wel een manier om door de crisis te komen, als je meer werk erdoor hebt kom ik bij je werken ;)
ja ik zie het nu pas van die sticker,ga de afbeelding ff bewerken.
bedankt voor de complimenten _o_ _o_
hopelijk komt er beter weer,dan gaat de dakspoiler er op,en de meegespoten
handvaten (komen van de 1,6 af)
Christian, is het toeval dat het patroon in de booskijkers en in de grilletjes hetzelfde loopt (want de grilletjes heb je er pas later bij gepakt?)
Want juist dat maakt het wel zo mooi!
Nu het dak ook weer zwart? :) Of is hij dat al?
Ik heb er zeker rekening mee gehouden,alleen heeft het leuker
uitgepakt dan verwacht,want als je van een andere kant kijken
staan de lijnen weer 45grd gedraait ten opzichte van de kap
dak is hopelijk ergens deze zomer aan de beurt,maar dat ga ik
niet zelf doen :q
Uit interesse: wat heb je met je cilinderkop gedaan dattie zwart is Frank?
Ik gok gespoten met hittebestendige lak :dunno:
Poeder coat...
het oog wilt ook wat
:D
Weet je wel wat poedercoaten is?
....met een kwassie voor de spiegel staan? :dunno:
ik ben geen make up pop
Citaat van: Paul v Dijk op 26 mei 2013, 19:04:02
:D
Weet je wel wat poedercoaten is?
En Frank..? :dunno:
ja hoor, why?
ik ben niet dom of zo
Ik heb hier maar 1 antwoord op: :D
Ben me tijd hier aant verdoen o_0
Neehoor Frank, ben blij met je antwoord. Heb nu dezelfde motor als jij hebt dus ben een beetje inspiratie aan het opdoen om em Zo mooi mogelijk te maken Y
Niet vervelend bedoeld !-!, maar voor poedercoaten heb je een oven nodig.
Effe van internet gehaald
Poedercoaten, ook wel poederlakken genoemd, is een elektrostatisch verfproces. Het belangrijkste verschil tussen conventionele vloeibare verf en poedercoating is dat de poedercoating geen oplosmiddel nodig heeft om het bindmiddel en de vulstof in een vloeibare suspensie te houden. Met perslucht wordt negatief geladen poeder op een positief geladen werkstuk gespoten. Door het elektrostatisch principe blijft het poeder tijdelijk aan het bespoten object plakken, waarna het in een oven wordt verhit. Zo krijgt de coating de kans om uit te vloeien, waarna het uithardt. Het poeder kan een thermoplastisch of een thermohardende polymeer zijn
Citaat van: Umpire (Robin) op 26 mei 2013, 22:03:46
Neehoor Frank, ben blij met je antwoord. Heb nu dezelfde motor als jij hebt dus ben een beetje inspiratie aan het opdoen om em Zo mooi mogelijk te maken Y
Ahhh zoo, Als je me n keer ziet, praten we wel bij :)
Makkelijk gezegt wat powder coat is.
Omdat het poeder is is het niet te verfen.
motorblok schoonstralen (met zand en water) > ruwe ijzer > zinc erop > onderlaag (grondverf) poeder erop en bakke maar. en het zit goed (athans als je het goed doet)
Stomste vraag ooit waarschijnlijk: heb je je cilinderkop eraf gehaald?
Ik denk dat hij zijn hele megane de oven in gereden heeft Y.
nieuw deel