Advertenties


Antenne

Gestart door kapitein3oog, 16 november 2016, 18:19:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kapitein3oog

Op mijn megane zit geen antenne. Nu kan ik de originele wel bestelken bij renault, maar ik las ook iets van een vw polo antenne.

Over welke polo hebben we het dan? En is de ontvangst net zo goed als de originele van de megane?

Lucas Hermans

Geen idee van die VW Polo antenne. Zover ik weet, is dat de polo's nog steeds met de "normale" antennes rondrijden. Wat er misschien cooler uitziet, is een sharkfin antenne !-!

Wat ook een goed alternatief is (mits je radio dit ondersteunt) is een DAB antenne. Plak je simpelweg op je voorruit en klaar is kees!

Stefan

Ik heb op mijn meg III die standaard dunne "hengel" inderdaad vervangen door zon mooie korte en dikke antenna van een vw polo (laatste of 1 na laatste type geloof ik)

Sharkfins vind ik persoonlijk niet geweldig :neen:
Beetje te "gemaakt" voor een megane
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Lucas Hermans

Citaat van: Stefan op 16 november 2016, 22:14:20
Sharkfins vind ik persoonlijk niet geweldig :neen:
Beetje te "gemaakt" voor een megane

Dat is natuurlijk een smaakkwestie ;)
(zegt degene die zich van de week een sharkfin heeft bestelt Y)

kapitein3oog

Een sharkfin van welke auto?

Lucas Hermans

#5
Een universele die ik van Ebay heb gehaald voor nog geen 10'tje. Is wel een fake, niemand vertellen hoor ;) (Als ik radio luister, doe ik dat toch via de DAB antenne)



Voor een wel werkende sharkfin antenne ben je een paar tientjes kwijt. Die sluit je simpelweg aan op de originele antenne-aansluiting en klaar is kees! !-!

kapitein3oog

Oké maar dan snap ik niet goed waar je die sharkfin in moet draaien. Ik heb nu namelijk een een stukje op het dak waar je een antenne in kan draaien en dat lijkt al iets op een sharkfin van een afstand.

Van dichtbij zie je pas dat daar gewoon een antenne in hoort. Maar ook dat deel kun je er dus af draaien?

Lucas Hermans

Neenee, die originele aansluiting (dat stukje op je dak) moet je laten zitten en daar gaat de sharkfin overheen. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe het werkt:


mark29

Origineel is toch veel netter.
Vind zo n sharkvin wel zo pauper, sorry.

kapitein3oog

Die video maakt een hoop duidelijk. Maar of ik het mooi vind... hmmz

Nee ik denk dat ik toch een originele bestel


Lucas Hermans

Tsja, persoonlijke kwestie ;)
Die op de video vind ik ook niet zo mooi, maar gelukkig zijn er slankere/mooiere modellen!

@dengol93: Hoe bedoel je het past niet? Sharkfin te klein/antenne aansluiting te groot? In principe is het plug 'n play.

dengol93

Originele antenne was te breed voor die sharkfin. Ik heb eerst met dremel  alles ingekort(sharkfin), toen pas die wel op breedte, maar niet op de hoogte. Sharkfin is te laag en de originele past niet. Ik mis ca.5mm.
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

Lucas Hermans

Tsja, da's dan jammer! Ik heb mijn sharkfin nog niet binnen, maar neem aan dat 'ie past.
Als je op voertuig én onderdeel zoekt, vind je eigenlijk altijd wel passende. Klik hier maar eens op!

Zodra die van mij binnen is, zal ik wat foto's in mijn projecttopic zetten Y

dengol93

ben benieuwd  ;)

Kijk ff op die link van mij. Er staat dat die voor Megane 3 is, maar toch past die niet.
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev