Dag allemaal,
Kheb nogal een dringende vraag...
ik heb mij een verlaging setje gekocht -4,5vanvoor en -5,5 van achter alleen de spiralen...
ik ga dat morgen er onder plaatsen maar nu zit ik nog met 1 probleem.
De man waar ik veren heb gekocht zei dat ik ZEKER de helft van mijn stoppen(rond de schokdemper) moest wegsnijden en mijn vaste garagist zegt dan weer dat die dat in 25jaar nog NOOIT heeft moeten doen bij maar ook1ne auto... terwijl de Verkoper zegt dat die klachten krijgt van zijn klanten dat de auto niet zakt en dat door de stoppen niet weg te snijden...
Wat raden de kenners hier terplaatse aan ??
Het gaat hier om een Megane coupe 1.5Dci van 2009...
Morge ga ik ze steken dus als iemand mij voor van avond of morgen middag nog iets kan laten weten zou ik zeer blij zijn :D anders ben ik messchien 2 keer bezig :)
Grtjs
Meet de ruimte tussen de stop en schotel nu, als dat minder is als wat je lager gaat is het logisch.
Van de andere kant is het zo dat die dingen er niet voor niets onder zitten. Zorgt er ook voor dat de auto niet door de dempers knalt.
Ik heb het ook nog nooit gedaan iig.
ja ik weet dat ze er niet voor niets onder zitten maar ik kan ook het ook niet riskeren om op dempers te gaan rijden,alhoewel dan ligt hij gewoon op de stoppen, maar dan ligt hij ook niet laag genoeg :D DILEMMA DILEMMA !!! :D en het probleem is ook dat ik er nu zo goed als NIET aan die stoppen kom door de platice kap... tenzij ik de hele kap ga weg snijden rond de piston maar dan ligt mijn piston ook helemaal open en bloot... is ook weer niet gezond (denk ik )...
Bedoel je dat ribbelspul of het rubberen blok ?
nee de bumpstop, sorry kan mijn eigen soms moeilijk verwoorden ;)
Dat je demper dan zichtbaar is is geen probleem. Roest heeft toch geen kans met het inveren telkens.
Als ze dan echt op je stops liggen dan is het helemaal niet goed.
Zo er gewoon een stuk afsnijden en dan kijken wat het doet.
Nieuwe stops kosten geen drol en je hebt enkel kans dat je ze nog een keer af moet halen ;)
Wat zegt je eigen gevoel hierover ?
mijn eigen gevoel ?? pff kwist het zelf nie meer de eene expert zei van wel en andere dan weer van niet :) dan is het al moeilijk :grin: maar ik heb ze laten zitte de stoppen en ben zeer tevreden van het resultaat !-! !-!
Goedzo,want je hoeft ook niks weg te halen,bij zo´n verlaging.
We willen uiteraard nog wel een foto tje zien van het resultaat he.
Indd, een foto wil ik wel zien.
Ben benieuwd naar de 55 mm achter.
Normaal word er voor meer verlaagd als achter, en dit gaat andersom, ben dus benieuwd naar het resultaat..
Heb je dit op originele dempers gedaan? Want dat mag officieel tot 40mm...
nee normaal word er achter meer verlaagd... vanvoor is de auto zwaarde door de motor dus zakt die dieper nu met 5,5van achter en 4,5 vanvoor ligt die mooi gelijk ;) de motor zorgt er voor dan die nog een cm zakt door zijn gewicht dus is die van voor ook 5,5 verlaagd...
(http://www5.picturepush.com/photo/a/5652073/img/5652073.jpg) (http://nl.picturepush.com/public/5652073)
Alstublieft...
Die theorie heb ik nog nooit gehoord.
Zoek maar eens op verlagings setjes.. zijn eigenlijk altijd of gelijk, of vooraan lager.
Maar ik vind het er wel erg goed uitzien.
En heb je nu wel of niet andere dempers erbij?
Ziet er netjes uit hoor !-!
Erg gelikt uiterlijk zo
Snap de theorie ook niet. De motor wordt toch niet zwaarder door de verlagingsveren? Resultaat is iig prachtig!
nja het lijkt me toch logische dat de auto meer zakt van voor als van achter als je aan 2 kanten de zelfde spiralen hebt ????? omdat de voorkant waar de motor ligt toch zwaarder is ??? begrijpen jullie mij nu verkeerd of begrijp ik jullie verkeerd :grin: nja maakt ook niet uit mij auto heeft vanachter -5,5cm spiralen en vanvoor maar -4,5cm spiralen en hij ligt in mijn ogen nu toch mooi recht... ik denk moest ik van voor -5,5 en van achter -5,5 verlaagt hebben ging hij van voor lager liggen als van achter :grin: :grin:
@Rens nee ik heb nog altijd originele dempers steken, ik weet het zo krijg ik de auto niet gekeurd maar ben ik niet van plan ;) voor de keuring origineel steken en na de keuring verlagen... doe het allemaal zelf ;) net geen 2uurtjes werk ;)
Bij een juiste set van 4 veren heb je altijd al onderscheidt tussen voor en achter.
Ze zijn, zeker wanneer je een set voor de juiste auto besteld, dus al aangepast aan de gewichtverschillen...
@Meggy coupe
Het ziet er erg netjes uit moet ik zeggen.
En voor alle andere:
De auto staat standaard achter iets hoger als voor,als je de auto dan in 1 lijn wilt hebben moet je achter meer verlagen.Wat hier dus ook is gebeurd.
Meetal zijn verlagings setjes voor en achter gelijk,en soms is verlaging achter minder dan voor(vooral bij stations)dit is omdat je vaa meer moet laden,en als die dan al plat op zijn buik ligt is vlink vol laden niet meer mogenlijk.
Ziet er super uit,ben eens benieuwd volgende week op het Renault treffen groetjes
@matthew: kon het zelf niet zo verwoorden :grin: nee maar mijn auto is toch het levende voorbeeld dat als je van achter meer verlaagt als vanvoor de hij mooi gelijk komt te liggen... hij ligt nu mooi gelijk met -5,5 van achter en -4,5 vanvoor dus dat is toch het bewijs ;)
@ Erwin Bedankt ;) ja ben ook eens benieuwd volgende week !-! ik kijk er naar uit !-! !-!
Licht netjes zo met verlagings veren en het totaal plaatje !-! Hoop deze keertje in het echt te kunnen zien op een meeting --.
licht ong zelfde hoogte als de mijne. Ik ben totaal 5,5 cm gezakt en klopt mijn voorkant licht een tikkie lager als de uwe op de foto's.