Advertenties


Stil staan bij 2 dagen

Gestart door mark29, 15 februari 2019, 20:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Vanavond staan we stil.
Bij de stilte van de afgelopen 2 dagen.

Gezien ik al verschillende keren tevergeefs keek of er nieuwe posts waren, die er niet waren, dacht ik: het houd niet op, niet vanzelf, voor je iets doet.
Dus bij deze.

Of was het jullie niet opgevallen?


Roadkill (Michiel)

Ja, eigenlijk zijn Meganes gewoonweg dodelijke saaie betrouwbare auto's waar niks mis mee is :-D

Misschien heb ik binnenkort nieuws, wel geen Megane maar wel weer lid van de Renault familie
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

#3
Natuurlijk gaan er wel dingen mis!  Heb vanmiddag weer een Xenon pitje van de vrouw haar Cc uitgewisseld :)

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Was vandaag op het werk, stonden er toch verdacht veel op het terrein waar nog geen tijd voor was, ook een meg 2 cc met een sleepoog in de voorbumper. Geen idee waarom.
Dus ja misschien gaat er wel zat kapot, en hebben mensen door het sleutelen en onderdelen regelen geen tijd om hier dingen te zetten, dat kan natuurlijk ook nog.

Owja onze megane 1 break, 1.4 16v verbruik op de snelweg 1 op 11,5. Vind dat niet zo netjes.
Rijden we langzamer, veel rond de 80 a 100 kilometer per uur, is ie wel zuiniger, maar veelal 140 rijden gaat ie toch wel meer van zuipen. Binnenkort eens de clip aanhangen, moet de gasklep toch nog inleren namelijk.

Roadkill (Michiel)

Uhm vind je het echt raar dat ie 1 op 11,5 rijd? Geen idee hoeveel tpm een Meg1 dan maakt, maar mijn Meg2 draaide bij 120 al 4500tpm.... Een 1,4 moet nu eenmaal hard werken in een relatief grote/zware auto
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

een megane 1 doet ongeveer 3500 toeren bij 120 en 4000 bij 130.

(en 6000 bij 200  :P >:D >:D >:D)

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ja veel te veel toeren ### he. Maar een 1 op 13 had ik wel op gehoopt.
Ik kan daar niet aan wennen. De bmw die we ook hebben rijden we rond de 2000 toeren mee op de snelweg. 6 cilinder is zo veel stiller.

Binnenkort gas erin knopen.

Nikk

Ik rij dus 1:14.5 met de K4M met een Megane I automaat. Rij niet eens langzaam maar wel anticiperend. 1:11.5 lukte me zelfs met mn 3.0 BMW Z4 nog.
Aan de andere kant; de vrouw haar 2 liter Cc automaat die 1365kg weegt en meest korte stukken aflegt; iets van 1:9  ;(


Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

1 op 7 met de 528i  :D maarja ook op lpg dus dan boeit dat niet zo.
Ja een 1.6 voor de megane was leuker geweest. Maar kwam net deze toevallig tegen, zwart, goed interieur en niet te veel kilometers.
En een 1.6 met lpg zal net een categorie hoger vallen in de mrb vergeleken met de 1.4 het moet niet te duur worden gezien er meerdere autos staan hier.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev