Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 45

Gestart door matthew, 28 november 2012, 22:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Balen dirk! Dat is inderdaad een raar verhaal. Misschien kan je de 'tuner' met naam en toenaam even noemen?

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roy (Coup a One)

Het zit je flink tegen Dirk ;) gaat je de openingsmeeting v.d. RTC nog lukken :?

Dennis Postma

Dat is een flinke domper Dirk. Hopelijk valt het toch nog mee. Het zou jammer zijn als het project niet meer af komt. Je was er bijna.

Jacques

Ik heb je een PM gestuur over iemand die het wel is gelukt een 4-cilinder met eaton te programeren.

Dirk Kuipers

#125
Ik laat het nog even bezinken. Ga eens goed kijken hoe het kan dat de bougies zijn gesmolten en wil dan eens overleggen met de tuner hoe dit is gebeurt.

Roy,
De RTC zal hem niet worden nee. Wil ik hem nog goed krijgen dan moet de kop er weer af.

Jacques,
Bedankt voor je PM's met informatie. Maar het probleem zit hem nu even niet meer bij het afstellen.

Jo,
Dat is inderdaad een vraag die mij wel dwars zit en ik hem zeker nog ga stellen. Dat wil ik alleen niet doen uit emotie, dus ik wacht hier even mee.

Ben er toch wel erg verdrietig van, aangezien de apk-map al klaar was (en hij dus door de CO meting kon komen), hij eindelijk weer start en liep. De tuner vertelde nog dat bij 6000 toeren ongeveer 1 bar druk was. Deze druk werd heel lineair opgebouwd zoals je mag verwachten bij een supercharger.
Ik was echt heel heel heel dicht bij een rijdende megane deze zomer...

De tuner was tot slot bezig met een map om de motor meer in te rijden. Dus nog niet eens afstellen op veel vermogen.
Wat ik begreep is dat hij hem heel even naar 6000 toeren heeft gebracht en toen de bougies zijn gesmolten. De mengverhouding was goed vertelde hij.

Wat hij ook vertelde is dat de huidige map op een toerenbegrenzer stond ingesteld van 7400. Dat zou nu niet behaald kunnen worden, omdat de injectoren het niet aan konden (heb bij hem speciaal nieuwe gekocht, dus daar zal ik ook nog eens over doorvragen).
Stel, hij heeft hem dus wel even boven de 6000 toeren gehad dan heeft hij dus te arm gelopen(?). Hij stond op de oude map sowieso te arm afgesteld voor deze installatie natuurlijk. Maar misschien is dat terug te vinden in de log bestanden op de DTA.

Allemaal vragen nu dus.

Christian de Vriend

#126
mengsel goed? hell no,dan moet de motor verschrikkelijk arm gelopen hebben.

ff hard gezegt heb ik twijfels over de afsteller,bougies smelten niet zomaar,wat voor injectoren
zitten er in? en welke bougies?

edit,nu ik het laatste een 2e keer lees,gaan de haren al overeind staan,als de basismap al
arm liep,en hij heeft de motor rond of boven de 6000 toeren gejaagd,dan weet ik vrijwel zeker
dat het mengsel niet goed was.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

ik weet niet of je een datalog kan terugvinden via je huidige dta systeem, meestel moet je dat manueel ingeven dat je een log wil maken. Ik sluit me nu toch ook even aan bij Chris, bougies smelten echt niet van "eventjes" te arm te rijden. Jammer allemaal want dit blok heb je in deze staat niks meer aan, alles moet uit elkaar en nagemeten worden en "hopelijk" is de kop (kleppen/verbrandingskamer) te redden. Wat ik me ook afvraag, zitten er geen gaten in je zuigers ? Als die bougies weggesmolten zijn door pingelen ............ :neen:

Jacques

Compressie meten voor het demonteren. Dan weet je zeker of er een klep lekt.

Verder in geval van pech: gewoon demonteren en kijken wat er aan de hand is.

Ik vind het ook heel vervelend voor je Dirk.

Christian de Vriend

ik zou niet uitgaan van de compressie,als die goed is,kan je later
voor als nog problemen krijgen.

aangezien de kop toch beschadigd is zou ik deze demonteren,dan weet
je zeker wat de interne schade is,of niet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Jacques

Dirk, Ik kan me niet voorstellen dat door het smelten van de electrode van de bougie, je cilinderkop kapot gaat. Op het moment dat de electrode smelt stopt de vonk en valt de cilinder uit. Kun je de bougies er nog uitdraaien en wat zie je dan? Het zou zonde zijn als je de kop demonteerd en het is niet nodig. Er bestaan overigens kleine cameratjes om via het bougiegat het inwendige te kunnen bekijken.

Dirk Kuipers

Hey oetje,
Welkom hier. Ben benieuwd naar je foto's!

Dirk Kuipers

Citaat van: Jacques op  4 februari 2013, 20:24:47
Dirk, Ik kan me niet voorstellen dat door het smelten van de electrode van de bougie, je cilinderkop kapot gaat. Op het moment dat de electrode smelt stopt de vonk en valt de cilinder uit. Kun je de bougies er nog uitdraaien en wat zie je dan? Het zou zonde zijn als je de kop demonteerd en het is niet nodig. Er bestaan overigens kleine cameratjes om via het bougiegat het inwendige te kunnen bekijken.

Bedankt voor alle reacties Jo, Christian, Jacques en alle anderen.
Ik ga hem deze week even bellen om een afspraak te plannen. Dan maar eens horen hoe het gekomen is.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev