Advertenties


2de verstuiver stuk binnen 3 weken?

Gestart door Num1wr82, 3 september 2017, 22:00:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Num1wr82

Goedenavond,

Sinds 3 jaar heb ik een Megane uit 2009. Een hatchback die ik heb gekocht met 160K op de teller die uit de lease was gelopen. Inmiddels zit in de op 277K en heb ik een vermoedelijke defecte verstuiver  in cilinder 4 terwijl ik 3 weken gelden die in cilder 3 heb laten vervangen. Hebben jullie een idee of dit echt de  verstuiver is of dat dit ook gevolg van iets anders kan zijn? Ik doe even mijn verhaal, hopelijk hebben jullie ideeën :)

6 weekjes geleden uit werk kreeg ik last van een stotterende meter bij het gas geven en kreeg ik de melding "stop: kans op moterschade." Na nog een keer starten werd de cilinder uitgeschakeld en had ik nauwlijks nog vermogen. Cilinder 3 was automatisch uitgeschakeld werd me verteld. Na weggesleept te zijn werd er door de ANWB is de verstuiver vervangen bij mijn garage. Kosten 450 euro. Meer dan 2000 km kunnen rijden zonder problemen...

Totdat we 2 weken naar Frankrijk reden. Na 400 km weer de melding maar nu geen issue gevoeld met rijden en de ANWB gaf aan dat zolang ik geen problemen voelde ik gewoon door kon rijden om een Franse garage op de zoeken op de uiteindelijke bestemming. De melding verdween tijdens het rijden weer dus dat niet gedaan. Na 1 week weer de melding maar nu ook met een stotterende motor. Een Franse garage gaf aan na het uitlezen dat hij dacht dat het de roetfilter was. Advies: flink rijden met hoog toerental om deze schoon proberen te branden. Hij heeft de melding verwijderd en het leek weer goed te gaan.

Na weer 400 km bij het optrekken de melding en direct de haperende motor. Uitgezet en de melding was weer weg. Dus hoop van zegen toch proberen thuis te komen met de auto.

Nu zijn we gisteren na 1200 km thuis gekomen. Tijdens de rit heb ik de melding gehad en zeer slecht kunnen optrekken en ik ben 200 km  doorgereden naar een garage. Deze meneer vertelde me dat ik de melding p0204 had staan: issue met circuit injecteur cilinder 4. Hij heeft de melding uitgezet en speciaal schoonmaak spul voor cilinders in de brandstof gegooid. Misschien helpt het dacht hij.

Na 400 km weer het probleem gekregen en ben met weinig vermogen naar huis gereden omdat ik er totaal klaar mee was. Donderdag afspraak met de garage.

Wat denken jullie? Het vreemde is dat de meldingen en het slechte vermogen steeds weg was na het verwijderen van de melding. Tevens heb ik andere meldingen gekregen tijdens de rit gisteren: controleer lucht verontreiniging en controleer ESP

Is dit toeval dat er verstuivers stuk zijn in korte tijd of kan dit een andere oorzaak hebben wat de auto rare meldingen laat genereren?


matthew

Met zo'n kilometerstand bij 1 kapotte verstuiver eigenlijk gelijk alle 4 doen.
Het is nu ook weer een andere cilinder.

Soms komt het voor dat de stekker geen goed contact maakt, maar dat is dan op 1 cilinder.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev