Advertenties


verbruik 1.4 tce

Gestart door jordielansink, 18 december 2016, 19:48:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jordielansink

Citaat van: A110 op 24 december 2016, 11:05:53
Nou weet ik niet wat je nu bedoeld of je nu mijn verbruik hoog vind ik zit gemiddeld op 1:13 wat een keurig verbruik is voor zo'n klasse auto.

Of bedoel je dat je je eigen verbruik te hoog vind. Ik heb al gezegd dat is aan de hoge kant 1:10 moet gewoon veel beter kunnen.
Daarom hebben we adviezen gegeven maar dan zal je dat wel moeten gaan proberen. Dus niet het nieuwe rijden aanhouden, ga eens bij een gerenomeerd tankstation tanken en niet bij een "witte" pomp (kwaliteit is gewoon minder). En laat je niet zomaar afschepen bij je dealer/garage.

Als er bij uitlezen geen storingen aanwezig zijn wil dat niet zeggen dat er ook niks aan de hand is. Er kan een parameter afwijken maar nog wel binnen de marge van de computersoftware vallen waardoor er dus geen storing optreed maar het kan wel resulteren in een hoger verbruik.

En wat voor bandenmaat en merk heb je onder de auto zitten? Dit is ook een grote boosdoener voor een hoger verbruik. Met mijn winterbanden (kleinere maat) rijd ik ook nog eens een stukje zuiniger.

En ja stoelen is een kwestie van smaak, ik vind ze heerlijk zitten en met mijn 1.93 kan ik wel uren in mijn stoelen zitten en rijden zonder moe te worden.

Maar ik denk dat je de auto beter kan gaan inruilen voor een VAG auto want je zal dus nooit aan een Renault kunnen gaan wennen. En appels en peren kun je niet met elkaar vergelijken. Het zijn totaal verschillende auto's.

Fijne kerstdagen gewenst.

Jeroen

Dag Jeroen,

Tank altijd wel kwaliteitsbrandstof. Avia lijkt me toch goed...

Maar ik ga de adviezen uitproberen en dan zullen we zien.
Ik wil niet negatief doen over Renault hoor, zijn gewoon bepaalde dingen waar ik aan moet wennen denk ik. Ik had hiervoor ook een een 2.0 tdi is dus ook niet te vergelijken met deze motor denk dat het me daarom ook tegenvalt. Met deze auto moet ik terugschakelen met lange autobaanhellingen die andere liep er in de 6 tegenop zonder problemen.

Goede feestdagen

Jordie

A110

Jordie,

Het was zeker niet negatief bedoeld hoor.
Maar een diesel kan je zeker niet met een benzine te vergelijken. Diesel staat erom bekend dat ze een hoog koppel hebben.
Tsja Avia........ik geloof dat ze nog wel euro98 hebben dan zou je dat zeker moeten proberen. Liever eens een paar tanken van de grote merken. Ik tank altijd BP ultimate. Hierop rijd mijn auto het fijnst. Dit na diversen brandstoffen te hebben geprobeerd.
Verder zou ik zeggen probeer de adviezen eens op te volgen en kijk wat er gebeurt. 1:10 vind ik ook aan de hoge kant dit kan beter. Maar vergeet niet dat je ook nu weer niet aan een diesel verbruik kan komen.
Succes ermee en laat het weten hoe het gaat.
Oja je hoeft niet te gaan planken maar probeer niet onder de 2000 toeren te komen, de motor voelt zich dan niet fijn is mijn ervaring.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jordielansink

Oke we gaan het proberen en ik laat over n maandje weten of t verbeterd is (Y)

Jordie

jordielansink

Ik zou na een maand weer een update geven...
Heb de adviezen wat betreft het rijden opgevolgd.
Ook ben ik bij de dealer geweest die zeiden dat er een gaatje
In de uitlaat zat en dat dit een boosdoener zou kunnen zijn auto is
Daar dan ook geweest voor reparatie.

Bevindingen zijn dat het verbruik niet verbeterd laatste tank zat ik
Op 1 op 9.6.

Ben er ook achter gekomen dat de trekhaak heel laag zit, tandemasser moest
Ik op de dissel gaan staan om aan te koppelen, is dit normaal ?

Gr,

Jordie

Tedo

1:9,6? Met mijn 2.0 TCe rij ik zelfs nog zuiniger. Daar klopt iets niet.

Daan

Is die 9,6 wat de boordcomputer aangeeft of eigenhandige berekening?
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

mark29

Ik heb even met een laguna 2 liter turbo gereden, met 170pk
Dat was ook zuiniger, en dat rijd een stuk vlotter dan een tce met 130 pk.

Jeroen2016

@jordielansink:

Trekhaak: Er is een trekhaak geweest die NIET aan de wettelijke eisen voldeed. Ik heb destijds een nieuwe van de dealer gekregen . Tip: Even meten en kijken wat de wettelijke eis. Niet goed? ga naar de dealer.

jordielansink

Citaat van: Jeroen2016 op 30 januari 2017, 16:37:27
@jordielansink:

Trekhaak: Er is een trekhaak geweest die NIET aan de wettelijke eisen voldeed. Ik heb destijds een nieuwe van de dealer gekregen . Tip: Even meten en kijken wat de wettelijke eis. Niet goed? ga naar de dealer.

Bedankt voor antwoord! Ik ga het opzoeken en dan langs de dealer!

jordielansink

Citaat van: Daan op 30 januari 2017, 09:26:43
Is die 9,6 wat de boordcomputer aangeeft of eigenhandige berekening?

Dat is het verbruik wat ik zelf heb berekend.

mvho.

1.4 tce coupé :1 op 14,   75% snelweg 125 km/u en 25% stad. Werkelijk verbruik.

jordielansink

Citaat van: mvho. op  5 februari 2017, 12:21:04
1.4 tce coupé :1 op 14,   75% snelweg 125 km/u en 25% stad. Werkelijk verbruik.

Netjes :) ben weer een tank verder maar blijf steken op 1 op 10,1 ....grotendeels stad dat wel.....

jordielansink

#27
Nog steeds niet tevreden over brandstof verbruikt megane...op en neer naar oostenrijk geweest..gemiddelde verbruik bleef steken op 1 op 10,1.

Nikk

In de winter, met een flink bepakte auto naar Oostenrijk. Rijstijl? 1:10 klinkt slecht maar wellicht te verklaren. Mijn vrouw rijdt momenteel een geschatte 1:8 met haar Cc automaat 2008. Reed ze met de Scenic 2.0 automaat 1998 ook ongeveer. Slecht? Korte ritten.
Reed met die Scenic volbepakt en dakkoffer op en neer naar Spanje in de zomer 1:12.7. Best.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

gjcvro

Stadsverkeer is killing voor je verbruik, net als file rijden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev