Advertenties


schrapend geluid uit de 180 tce motor

Gestart door Marvin tce 180, 5 september 2015, 20:15:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin tce 180

Beste Forum leden,

Ik ben sinds mei 2015 in het bezit van een megane estate gt uit 2010 met nu 42500 op de teller. Er is rond de 40000 km een raar geluid in de motor gekomen en met namen hoorbaar
als de motor op bedrijfstemperatuur komt en stationair loopt. De dealer waar ik hem gekocht heeft dacht dat het aan de waterpomp lag en heeft deze vervangen samen met de distributieriem
en rollen. Ook is multiriem en spanrol vervangen maar het geluid is er nog steeds en de dealer weet het ook niet meer. Zelf heb ik het geluid al eens eerder gehoord bij megane 2 rs ph11 die ik toen maar heb laten staan. Heeft iemand dit geluid ook eerder gehoord en weet wat het is? Heb een filmpje gemaakt van het geluid en op you tube gezet https://youtu.be/iXB1yPexyZE

Groetjes,

Marvin





Megane Estate GT-Megane 4 RS

mark

Lijkt wel of er een lager kapot is in de motor.  ;( Klinkt niet goed in elkgeval.

Christian de Vriend

Klinkt als een lager die kaas is.
stuurbekrachtigings pomp?airco pomp?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Is het geluid er ook als je de multiriem er af haalt en dan de motor start?

Marvin tce 180

Als je de airco uitzet dan is het nog steeds hoorbaar, en de multiriem eraf halen en dan starten heb ik nog niet geprobeerd. Het geluid komt wel het meest vandaan uit de hoek van de
distributieriem. Wel erg snel dat een lager kapot gaat na 40000 km......

Groetjes,

Marvin
Megane Estate GT-Megane 4 RS

Christian de Vriend

het is en blijft een mechanisch iets,wat kapot kan gaan.
Ik zou een lager niet meteen uitsluiten.

een aircopomp zal altijd draaien,het is pas dat als je heb daadwerkelijk gebruikt,er een magneet koppeling
actief word,zodat de poely die draait,de werkelijke pomp zelf aandrijft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev