Advertenties


Megane 3 geen ventilatie airco

Gestart door yvev46, 19 augustus 2017, 11:22:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yvev46

Deze week terug gekomen uit Italië. Op delange ritten van de heen en terug reis stopte de ventilatie van de airco er mee. De eerste paar uur ging het goed, maar daarna hoorde je de ventilator wel draaien maar er kwam nergens lucht uit. Waterafvoer van de parafane zit niet verstopt. Wel kwam er in het begin af en toe wat condens (witte rook) uit de rechter roosters. Op internet lees ik nu dat het waarschijnlijk de hoge druk sensor van de airco zou kunnen zijn? Maar hoezo ventileert er dan helemaal niks meer? Kan ik die sensor zelf vervangen? En waar zit deze?
Iemand enig idee?

mark

Waarschijnlijk heb jij hoe gek het ook klinkt, te weinig koudemiddel in je airco systeem. Hierdoor wordt de verdamper in je kachelhuis te koud, en bevriest dan. Dan heb je 1 grote ijsklomp in het kachelhuis, en kan er ook geen lucht meer langs. Vandaar dat het af en toe nat is bij de voeten.  Ik heb al eens -19°C gemeten bij een luchtrooster, terwijl er normaal rond de 6 tot 8 graden uit komt bij een goed werkend systeem.

Dennism

#2
Goedemiddag,

Een maand of twee terug kwam er bij mijn megane 3 ook damp uit de middelste twee roosters. Heb de airco leeggehaald en kwam tot de conclusie dat er van de 550 gram nog 240 gram in het systeem zat. Systeem weer afgevuld en hierna geen klachten meer gehad. Bij mij werkte de aanjager nog wel gewoon.

Groet Dennis

mark29

Klopt, je hebt te weinig koudemiddel in het systeem zitten, ff opnieuw vullen.

Timeless

Ik kan dit ook bevestigen, exact dezelfde klachten. Als het systeem even uit heeft gestaan en daarna weer wordt aangezet functioneert het weer even prima. Bij mij was de Condensor (voorste luchtrooster) bij de motor lek. Vaak eerste barrière voor steenslag en dus de meeste schade.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev