Advertenties


Het eerste deurpaneel is af

Gestart door erik161, 24 augustus 2005, 13:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik161

Ik ben best trots wat ik ervan gemaakt heb. Het heeft me ontzettend veel tijd gekost, maar het resultaat mag er zijn.

Het enige wat nog moet gebeuren is het grijze kapje, dat steek nu wel erg af.





Timo Zuiderduin

ziet er super uit :D keep up the good work!!

mickeynox


Decepticon#1

 :o Respect! Erg mooi...misschien een domme vraag, maar je hebt de hele deur opnieuw bekleed? Das echt een heel mooi stofje. Ben benieuwd naar de rest!

Greetz,

Peter

peterachterop


erik161

Nee het is geen velours, wat het precies voor stof is weet ik niet. Het heeft verschillende tinten antracietgrijs en heeft een hele fijne ribstructuur. Het schoonhouden zal wel een stuk lastiger gaan worden, want alles blijft eraan plakken.

Misschien dat de eerste foto blauw/paars lijkt, omdat je onder een andere hoek kijkt. Misschien heb ik ook wel een slechte camera.

sebastiaan


Alex Verloop

Heb je eerst de oude bekleding eraf gehaald dan? Of rechtstreeks over die "nep-leren" rommel heen?


erik161

Bedankt voor jullie reacties, toen ik um voor het eerst klaar zag had ik ook zoiets van........sjiek.
De tweeters en A-stijlen ga ik met dezelfde stof bekleden. Ik ben heel erg benieuwd hoe het straks gaat klinken.

De deuren zijn compleet gedempt, achter de woofer komt een diffussor en onder de tweeters een absorptielaag.
Zo gebruik ik veel technieken om de akoestiek in de auto beter te krijgen.
Ik heb eigenlijk te veel gedaan om het hier allemaal uit te leggen, maar ik weet wel zeker dat mijn setje heel wat beter gaat klinken dan ooit te voren.

ff nog het antwoord over de bekleding:
Doordat ik een stuk uit het deurpaneel heb gehaald, kon ik mooi een aantal testjes uitvoeren. Niets hielp, zelfs met thinner kreeg ik het niet plakkend met Bison tix.
Uiteindelijk is de originele skai behandeld met een lijmoplosser en proffesionele lijm. Het zit nu muurvast, ik moest aan de achterkant een klein stukje weghalen, maar ik kon het er bijna niet af krijgen.

Erik22


Paul

Errug mooi, ik ben benieuwd hoe die Morel speakers klinken :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

erik161

De Morels worden aangestuurd dmv Bi-ampen, met een derde orde aktief X-over. De kantelfrequentie staat nu ingesteld op 2KHz, maar kan ik veranderen door andere weerstanden in het X-over te doen.

Mijn MTX Blue thunder is helemaal nagekeken, potmeters vervangen en de bias is op z'n max. toelaatbare waarde gezet. Hierdoor gaat ie meer klasse A spelen. Op elk van de 4 kanalen wordt een speaker aangesloten. De woofers stel ik HP op 60Hz en de tweeters full. De subversterker staat LP gefilterd op 60Hz, maar zonder subsonic filter.

Een RTA meting zal straks details geven over het volledige spectrum. Dan kan ik ook kijken wat het in- en uit fase zetten van de speakers zal doen.

Helaas nog heel wat uren te gaan, voordat er ook maar iets muziek uit komt. Ik kan bijna niet wachten.

MB82

Dat ziet er mooi uit joh :D Als ik dat zou hebben zou ik er denk ik niet vanaf kunnen blijven ;)

Alex Verloop

Hey Erik,

Ziet er toppie uit, dat had ik nog niet eens gezegd  >:D. Ben je ook gelijk je dash aan het aanpakken? Aangezien die er op de foto's niet opzit? Let me see the result. Ik wil binnenkort namelijk een zelfde soort actie gaan ondernemen, alle extra info is welkom ^^  :laugh:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev