Advertenties


Projectje: 17500 Watt

Gestart door Xanquezer (Frank), 17 september 2011, 20:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Ik heb zelf de composet van MTX audio, en die vind ik zelf erg goed klinken!

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Heatzone (Mark) op 20 september 2011, 15:50:44
Ik heb zelf de composet van MTX audio, en die vind ik zelf erg goed klinken!

Foto? en specs?
klinkt meteen overtuigend:)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

LeonCoupe

Ik heb de Audio System X-ion composet (100 Wrms). Deze vind ik persoonlijk ook lekker klinken. Wat ook wel makkelijk is is dat het filter instelbaar is dus je kan hem aanpassen naar je eigen wensen/auto.

Ook heb ik mijn deuren gedempt om zo een betere klankkast te creëren voor de speaker. De kickbass was een stuk overtuigender en hij kon wat harder spelen.

Toch is het beste nog om zelf te gaan luisteren in jouw prijsklasse gezien er een hoop verschil kan zitten in verschillende setjes en in wat je zelf lekker vindt klinken.

Heatzone (Mark)

#18
Moment zal hem even opzoeken, edit in dit berichtje wel.

Citaat van: Heatzone (Mark) op  3 september 2011, 15:22:01
Zojuist andere speakers ingebouwd het zijn de MTX geworden!


- 16,5cm 2-weg component speaker
- Vermogen: 240W max. (60W RMS)
- Impedantie 4 Ohm
- Frequentie bereik 48Hz - 25KHz
- Gevoeligheid 93 dB/2,83v/1m
- Inbouwdiepte 60,5mm

Klinkt echt een stuk beter!

Plus dat deze qua prijs ook niet enorm hoog zaten :)!

Xanquezer (Frank)

@ mark:  ZIET ER STRAK UIT!!!  !-! !-!

@leon cupe:  foto? specs?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

LeonCoupe

2-Weg composet waarvan de 16.5 cm midbass is voorzien van een lichte, stevige kevlarmembraan en een meervoudig geventileerd euronorm chassis.
Danzkij de lange 25 mm spreekspoel speelt de midbass met een stevige kickbass en blijft hij ook op hoog volume gecontroleerd spelen.

De 25 mm softdome tweeter speelt uiterst gedetaileerd en wordt geleverd met op- en inbouwadapters. Het volume van de tweeter is op het filter in 8 standen in te stellen van + 1.5 tot - 7 dB.

Het 12 dB/octaaf wisselfilter is verder voorzien van vergulde bussen waarmee de flanksteilheid van de midbass kan worden aangepast.



Technische specificaties:

100 Watt RMS
165 mm Euronormchassis
Impedantie 4 Ohm
Inbouwdiepte 62 mm

Rogier

Ik heb zelf ook een setje van audio systems, toen ik hem niet had aangesloten op mijn versterker ging de bass vele male harder dan nu. zodra me subwoofer uitstaat hoor je geen bass meer van de composet afkomen.

iemand misschien een idee hoe dat kan ? aangezien hierboven ook een audio systems setje staat.

Erwin Haanen

@Rogier ;staat je versterker op hi pass ipv van full,want dan wil ie de bass er wel eens uitfilteren?
megane 4 station 1200 gtline

LeonCoupe

Ik heb hem als volgt afgesteld.

AS compo op hi-pass 80 Hz
Sub op low pass 80 Hz

Als ik dan de sub uitzet hoor je indd weinig bas maar daar heb je de subwoofer voor.
Als de hi-pass aanstaat kan die een stuk harder spelen.

Xanquezer (Frank)

@Leon ziet er netjes uit! :P  mooi scheidingsfiltertje erbij!  en dat allemaal in 1 deur?  !-!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roelk

Even je topic misbruiken (a)
Zijn er ook composers van 13cm die rond de 100w rms spelen ?

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Roelk op 20 september 2011, 21:17:23
Even je topic misbruiken (a)
Zijn er ook composers van 13cm die rond de 100w rms spelen ?

Mag dat wel :P  :D

Is goed hoor :)  vraag maar raak.
We zijn hier toch om elkaar te helpen nietwaar?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roelk

Dat is ook zo ja  !-!
Maar ik ben overal aan het zoeken maar ik weet nou niet wat goed is en wat niet :o
Dus vandaar mijn vraag :grin:

LeonCoupe

@ xanquezer, De speakers zitten in de deur, tweeter heb ik zelf een tweetercup voor gemaakt en de filters zitten zo hoog mogelijk achter mijn dashboardkast gemonteerd. Ook heb ik een 2,5qmm kabel naar de deur gemaakt door de stekker uit te boren en draden te trekken.

Foto's kan ik wel posten als ik weer terug ben van werken (over 2 weken)

@ Roelk, Er zijn er wel van 13cm en 100wrms maar dan moet je volgensmij best goed doorzoeken. Wat je beter kan proberen om een 16,5 cm te monteren door bijvoorbeeld zelf een speakerring te maken. 16,5 cm geeft meestal meer kickbass doordat het een wat groter conusoppervlakte heeft.

Roelk

Ja ik zou liever 16,5 doen maar dat past niet
Ik heb al z'n ding gemaakt van mdf maar ik kan hem niet kwijt in de deur.
Want m'n raam slinger zit in de weg..:l

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev