Advertenties


Sterkere dynamo

Gestart door sjefS12DET, 5 oktober 2009, 12:10:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Ik weet zo niet of de dynamo van de 2.0 16v past maar als het past dan laad die inderdaad ook beter bij voor je installatie.

Nick Mattheus

En 13.1 volt is nog meer als genoeg om de audio te voeden...
Enkel bij DB-drag is dit aan de lichte kant.

Als je met de wagen rijdt zet je toch niet continu je muziek open?

Bij mijn instal heb ik 1 x 50mm² naar achter liggen en 50mm² aan de massa, dit om men instal van RF power te voeden (rond de 3000w RMS) is meer als genoeg vind ik...
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

sjefS12DET

#17
het is gewoon een straat auto en ik vind dat ie prima draait maar mn maatje zit het met meters bij te houden en hij is inmiddels goed ook doof, maar hij zegt dat de eerste bastoon van een reeks t zwaarste klinkt en hij wil ze allemaal ff zwaar.

Ik ben nu een 110A mazda dynamo aan t aanpassen , die leek beter te passen dan de megane 2.0 16v.

Trouwens ik waardeer t zeer dat ik zoveel reacties en hulp krijg maar mijn vraag was eigenlijk ; welke dynamo past er makkelijk op en niet of t nut heeft.

Die jongen wil dat gewoon en ik zal s kijken of ik t kan maken.

En geloof ook dat ik m heb horen zeggen dat ie er een omvormer in wil hebben dus dat kan dan zoiezo geen kwaad.


Trouwens de kabel van de dynamo naar de accu is ook goed dik en wat die 2de accu betreft, hij heeft z,n originele accu als start accu en de 2de puur voor de audio.

En jullie hebben allemaal gelijk want hij kan met deze dynamo idd prima uit de voeten maar hij wil zn intallatie beter benutten.
Het laad allemaal bij en hij kan er prima mee rijden maar hij wil van zn dipjes af.

En ja hij rijd dus wel heel de tijd met muziek vol open, t is puur voor hemzelf.

En de kabels zijn ; +50mm en massa 70mm

Maar thnx voor de reacties

Gr.Sjef

djo231

Nou sorry hoor maar mijn mening is gewoon dat je heel stom bezig bent, ik heb zelf ook een zeer goeie installatie en zet hem nooit vol open. 1 dat is gewoon heel gestoord en zeer slecht voor je gehoor en wil niet op mijn 20e met een gehoorapparaat lopen. 2 je hoort het verkeer niet en geloof mij ik spreek uit ervaring. 3 de boete die je krijg zijn niet zo fijn. Achja jij bent het toch niet dus wat maakt het uit ;) adios

sjefS12DET

Ik weet t maar die jongen is een klant van me en wil t heel graag en niemand anders wil t voor m doen.

Persoonlijk t meeste wat ik zelf ooit gehad heb was een kenwood mp3 radio met 4 standaard speakers en die stond zelden tot niet aan.
meeste van mn auto's maak ik helemaal kaal van binnen. vandaar dat ik eerder zij dat ik echt nul komma nul verstand van audio heb.

Maargoed ieder zn ding

Gr.Sjef

Dirk Kuipers

Als je er een andere dynamo inhangt, vervang dan (wat Matthew zegt) inderdaad ook de kabel even naar de accu.
Bij mijn 2.0 16v liep de kabel van de dynamo eerst nog langs m'n startmotor en dan pas naar de accu.
Ik heb het zo gemaakt dat ik van de accu gewoon naar de startmotor ga en van de dynamo ook gewoon met een frisse dikke draad naar de accu ga. Alle kleine beetjes helpen.. ;)

Ik kan je verder niet helpen qua dynamo. Als ik jou was zou ik gewoon eens langs een sloop gaan om te vragen of ze een bak dynamo's hebben. Hier in leeuwarden zit trouwens ook een speciaal zaakje alleen voor dynamo's. Als je langs zoiets gaat, kun je ze allemaal bekijken om te zien welke hetzelfde zijn.. :)

Succes ermee!

subzero

Misschien hier eens in de catalogus zoeken en plaatjes vergelijken ? klik (klik bovenaan rechts)

Marius.

subzero to the rescue met zijn inmense verzameling sites :P
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

subzero

Nu je het zegt,hihi, hier nog één van de concurentie. ;)  klik

sjefS12DET

1000 x thanks Subzero.

Hier heb ik best wel veel aan.


Gr.Sjef

subzero

NP

Trouwens heb ik deze link van Bosch nog,maar daar zijn niet altijd plaatjes te zien. link



matthew

Citaat van: djo231 op  7 oktober 2009, 12:08:32
Nou sorry hoor maar mijn mening is gewoon dat je heel stom bezig bent, ik heb zelf ook een zeer goeie installatie en zet hem nooit vol open. 1 dat is gewoon heel gestoord en zeer slecht voor je gehoor en wil niet op mijn 20e met een gehoorapparaat lopen. 2 je hoort het verkeer niet en geloof mij ik spreek uit ervaring. 3 de boete die je krijg zijn niet zo fijn. Achja jij bent het toch niet dus wat maakt het uit ;) adios


Mod break
@Djo Sjef heeft in deze gelijk en hij vraagd hulp om zijn dynamo en verder geen gezeur over de installatie of hoe iemand hem luisterd.

Dus bij deze alleen antwoorden die hulp bieden,maar ik denk idd dat Subzero weer hele mooie links heeft toegevoegd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev