Advertenties


verlagen

Gestart door eliatuning, 24 januari 2009, 19:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eliatuning

ik zou ook zo laag mogelijk willen gaan
daarom bij Kw kan ik de hulpveer eruit halen
bij V-maxx weet ik het ook niet maar denk wel dat ik er tot -7 of -8 kan gaan
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

Bij KW kun je geen hulpveer weghalen.. Het is 1 veer per schokdemper en geen hulpveer..

V-Maxx werkt eigenlijk altijd met een hulpveer en die is dus te verwijderen.. Het is dus net omgedraaid.. ;)

Voorbeeld..

KW Variant II aan de voorzijde op de allerlaagste stand.. Lager ging niet qua schroefdraad..

Shot at 2007-05-01

KW Variant II met de veren 3cm geperst en de schroefdraad nog steeds op z'n laagst..

Shot at 2007-06-04

Met de geperste veren ben ik zo blijven rijden omdat dat de hoogte was zoals ik vind dat een schroefset hoort te gaan.. Ik heb hierdoor wel gehad dat mijn veren niet altijd goed zaten en eigenlijk moet je om dit te doen ook weer je zuigerstangen van je schokdempers aanpassen etc..

Nick Mattheus

Wat ik hieraan niet begrijp is dat je zo laag mogelijk wil gaan en het toch nog altijd comfortabel moet blijven... :?
Als je een bodydrop wil doen moet je altijd een pak comfort inleveren hoor. Y

Ik zou gewoon als ik jou was een set van V-max kopen, niet te duur en toch redelijk kwalitatief.
V-max gaat normaal gezien ook altijd lager als een KW.

Ik zei ook niet dat het beter is om gewone veren te nemen...
Ik raad altijd iedereen aan om een schroefset te nemen, want stel je nu eens voor, je neemt veren -3 of -4 en je zegt van damn, dit komt nog altijd zo hoog... Tja, wat moet je dan doen?
Gewoon een schroefsetje nemen en dan kan je nog altijd spelen met de hoogte, ookal is het maar -3 of -4 cm dat je moet hebben. ;)

+ Je rijdt op 17'ers? Dan heb je volgens mij nog redelijk wat comfort hoor. Y Jochem reed op 19'ers, daarmee.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

eliatuning

@Nick: sorry dan heb ik het verkeerd begrepen, mijn excuses

als ik heel laag ga,lever ik toch zo wie zo comfort in,maar moet ook denken aan de kleine
dus eigenlijk is V-maxx wel goed voor de grandtour?
het moet ook goede kwaliteit zijn dus
weet gewoon niet wat te doen, en wat te nemen

rather low and slow than high and fast

Huite

#19
Koop een setje veren van Renault of direct van Eibach.
Dan houdt je het praktisch en betaalbaar.
Mocht dat niet zijn wat je wilt verkoop je de veren weer en ga je voor wat extremers.

Ciao, Huite --

rs50jochem


eliatuning

iemand ervaring met een grandtour verlaagd door een setje regelbare vering van V-maxx?

met die verenset van Kw kom ik maar 35mm lager
denk als ik die V-maxx set zou kopen, kan ik laag genoeg gaan
en met de 17inch velgen, heb ik normaal gezien toch nog comfort,niet?
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

ZOals ik al zei...................................

V-Maxx bestaat nog niet voor de Megane II!!!!!

eliatuning

ahja sorry
maar als die uitkomt,dan ga ik die plaatsen
rather low and slow than high and fast

matthew

dan heb je ook nog de verkeerde bandenmaat op je 17 inch want je hebt 205-40-17 maar op een megane II moet dan 205-50-17.

eliatuning

waarom dan een verkeerde bandenmaat?
heb dat altijd genomen, want die velgen lagen op mijn coupe
matthew, past een verlagingskit voor uw auto ook op een grandtour?
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

Je hebt de verkeerde bandenmaat omdat een Megane II uitgaat van een andere grote, bij jou klopt momenteel maar weinig van je km-teller..

Als je 120km/h op je teller rijdt dan rijdt jouw megane maar 112km/h werkelijke kilomters - de standaard afwijking wijkt jouw teller +/- 10km/h af dat je te langzaam rijdt doordat je banden te klein zijn..


En de verlaging van een Megane RS past totaal niet onder een Grand Tour..

eliatuning

ah zo zit dat
moet dus nog veel bijleren  :)

maar van een gewone megane 1.9dci of 1.5dci, zou die dan kunnen passen?
ben dus een echte leek in verband met de grandtour
daarom de vele vragen
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

Een nomale Megane II maakt geen verschil in motortype qua verlaging op de Megane RS en de 2.0DCI na.. Dus je kan voor elke normale Megane II een verlaging nemen.. Enkel die specifiek voor een Grand Tour of een Megane CC is dat de achterste veren iets sterker moeten zijn voor het gewicht dat ze zwaarder zijn..

eliatuning

dus als ik voor een gewone megane een verlaging vind, kan ik die dus niet plaatsen?
alleen omdat de vering vanachter sterker moet zijn, als ik dat goed begrijp?
sorry he jochem voor de vele vragen
rather low and slow than high and fast

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev