Advertenties


Xenon inbouw

Gestart door A110, 29 januari 2008, 21:14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renier

Citaat van: Remko de W. op 20 juni 2008, 22:42:54
gewoon je lampen goed af (laten) stellen en niemand heeft er last van... :neen:

Maar denk jij er elke keer aan als je iemand of iets zwaars achterin hebt om de lampen ook weer bij te stellen?
Want ik zie vooral de laatste jaren steeds meer auto's met xenon waarbij de lampen niet goed zijn afgesteld. En dit geeft ook af fabriek xenon onterecht een slechte naam.

Automatische hoogteregeling is in mijn ogen een must bij xenon.

Jacob

Ik denk er net zo vaak aan om mijn lampen te verstellen als de gemiddelde andere weggebruiker... lees: nooit dus. Moet eerlijk toegeven dat ik dat ook altijd vergat toen ik nog geen xenon gemoteerd had zitten.

Wat Remko al aangeeft, gewoon goed laten afstellen en dan heb je voor het dagelijks gebruik (ja ok, die ene keer dat je wat zwaars achterin hebt liggen en je hoogte vergeet te veranderen niet dan) geen enkel probleem.

Ik rij nu ook al een behoorlijk tijdje rond met xenon en heb nog nooit een seintje gehad van mijn tegenliggers.




A110

Ik heb nog steeds heel veel plezier van mijn aankoop, het is het geld dubbel en dwars waard. En als er nu iets kapot gaat kost dat mij nog steeds minder dan origineel. Ik koop gewoon weer een complete aftermarketsetje en dat is nog steeds goedkoper dan een originele balast en lamp.

En die automatische hoogteregeling werkt bij 8 van de 10 Renault ook niet hoor!!!!
Elke megane met xenon die bij ons binnenkomt voor een beurt liggen de stangetje's van de hoogtesensoren eraf. Dus dan werken ze ook niet.
Vorige week bijna een megane afgebrand bij ons omdat er vocht in de stekker gekomen was bij de hoogte-sensor op de achteras. Hij begon al behoorlijk te roken we waren er nog net optijd bij. Dus zo betrouwbaar vind ik persoonlijk die automatische hoogteregeling ook niet.

Ik heb mijn lampen gewoon iets lager afgesteld zodat ik toch nog wat zwaars of mensen mee kan nemen zonder dat ik door tegeliggers geseind word dat ze verblind worden.

Ik heb er trouwens nog geen zien seinen naar mij dus ze staan gewoon goed afgesteld. (ik kan ze natuurlijk ook wat meer controleren).

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Renier

Citaat van: A110 op 21 juni 2008, 16:16:19
En die automatische hoogteregeling werkt bij 8 van de 10 Renault ook niet hoor!!!!
Elke megane met xenon die bij ons binnenkomt voor een beurt liggen de stangetje's van de hoogtesensoren eraf.

Denk dat dat een beeeetje overdreven is, "elke" Megane..  :D

A110

Citaat van: Renier op 21 juni 2008, 17:10:54
Citaat van: A110 op 21 juni 2008, 16:16:19
En die automatische hoogteregeling werkt bij 8 van de 10 Renault ook niet hoor!!!!
Elke megane met xenon die bij ons binnenkomt voor een beurt liggen de stangetje's van de hoogtesensoren eraf.

Denk dat dat een beeeetje overdreven is, "elke" Megane..  :D

Ik bedoel elke megane die xenon heeft en dat zijn er niet zoveel bij ons. Maar daar zijn heel vaak de stangetje's los gekomen van de kogelpunten waarop ze schanieren. Of het nu op de vooras of op de achteras is er zit er altijd wel eentje los.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Renier

Hij gaat binnenkort weer naar de garage, dus zal er eens naar laten kijken. :) Of kan je dat zelf constateren dat ze los zitten?

Dacht altijd dat ze alleen op de achteras zaten? Op de vooras heb ik ze nog niet gezien, achteras wel

A110

Op de vooras zitten ze op de linkerdraagarm. Draai je stuur maar eens geheel naar links, en kijk maar eens goed vlakbij of net achter het binnenscherm daar moet je hem kunnen vinden.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Renier

OK, dus er zit er maar eentje en alleen links?

A110

Ja, voor en achter zitten ze aan de linkerkant van de auto.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Renier

Ah, daarom kon ik hem ook alleen linksachter vinden.

Zitten ze bij mij voor en achter nog goed :)

Bedankt  !-!

A110

Goedenavond Megane rijder's,

Zoals jullie weten heb ik een pilot xenonset ingebouwd (zie begin van dit topic). Alleen ik had vorig jaar de stadslicht lampje's van blue vision erin gedaan. Nu is er 1 lampje alweer kapot en moet ik daarvoor de bumper weer demonteren.

Nu heb ik zitten kijken voor LED lampje's. hebben jullie hiermee ervaring? ik heb het volgende product gezien.

http://www.xenonstore.nl/meerinfo.aspx?ProdId=454

Ik heb nog geen Can-bus systeem dus deze zouden volgend mij moeten passen.
Verder ben ik nog steeds zeer tevreden met de xenon set en tot op heden nog geen problemen gehad.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Stefan

Ik heb in mijn auto altijd Led-jes in de stadlichten gehad, nooit wat anders.
Zeker ivm combi met xenon.
LED is vele malen beter vind ik hoor.
Ik bestel ze altijd hier:

http://www.leds-buy.nl/index.php

Die van jouw link zijn flink aan de prijs zal ik maar zeggen.... 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Ik heb led's gehad en er weer uitgehaald apk probleem,maar de bumper hoeft er op een megane niet af hoor.

Zakaria

Hoe moet je die stadslichten precies monteren??
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Renier

#29
Ik had ook tijden de LED's van ledsbuy.nl erin naast de xenon: http://www.leds-buy.nl/watt-witte-power-led-t10-vervanger-stuks-p-698.html

Heb die nu net vervangen door deze: http://link.marktplaats.nl/216908524

Iets goedkoper dan die van leds-buy.nl en nette afhandeling, ik had ze ook heel snel binnen.

Ze hebben 5 LED's ipv 1 zoals die bij ledsbuy.nl en dat merk je echt. Veel meer licht omdat hele reflector wordt belicht.

Als je ze naast xenon monteert met je wel de "witte" variant nemen en niet de "warm-witte", ook al staat in de advertentie dat die versie mooi past bij 4000K xenon (Renault heeft volgens mij standaard 4300K), ik vind de witte toch mooier ernaast staan. Heb ze namelijk beiden uitgeprobeerd en de warm-witte waren toch te geel.
Die zitten nu in het Twingootje  8)

Nog even afwachten of de betrouwbaarheid net zo goed is als die van ledsbuy.nl.  ;)

Citaat van: matthew op 11 januari 2009, 20:18:19
Ik heb led's gehad en er weer uitgehaald apk probleem,maar de bumper hoeft er op een megane niet af hoor.

Wat voor probleem had jij dan met de APK?

Heb er nooit problemen mee gehad, nu al 2x APK goedgekeurd.
Is gewoon wit licht, dus volgens mij geen enkel proleem voor APK.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev