Advertenties


Xenon inbouw

Gestart door A110, 29 januari 2008, 21:14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Op mijn website kunnen jullie zien hoe ik in mijn Megane II fase I originele xenonlampunit's en een aftermarketsetje van Pilot D2S hebt ingebouwd.
Er staan wat foto's van de inbouw op mijn site en een korte omschrijving hoe ik het heb gedaan. Oja ook de kosten van dit alles staan erbij.

Link http://home.kpnplanet.nl/~j.waardenburg5@kpnplanet.nl/xenon.html

Met vriendelijke groet,

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

A110

Dank voor je reactie  _o_

Ja het setje was wel prijzig maar dan heb ik wel een merk wat mij aanstaat.
Had ze ook van € 149,00 gezien maar dan weet ik niet of het was is. Goedkoop is meestal duurkoop.
Niet altijd natuurlijk (voordat ik reactie's over mijn heen krijg).

Maar ik wilde gewoon een goed merk en Pilot levert goed spul en 2 jaar garantie.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Stefan

Misschien wel een mooi verhaaltje voor de FAQ... ofniet..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Zakaria

Die orginele koplamp xenon units kosten bij de dealer 340,- incl btw?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

#4
Ik was vandaag bij de dealer geweest en had even gevraagd voor xenon koplamp units ''hij had me al verteld kan je beter niet aan beginnen want het is een duur geintje'' 1 koplamp kost al €299 en dan heb je nog géén Xenon spullen en bekabeling ervoor zoals de module en starter, dat komt er nog bij voor een prijs van 429 per stuk.  8)7


Jeroen waar heb jij die besteld? Had jij ook een module en starter erbij gekocht? En hoe zit het automatisch hoogte verstelling? Want bij Xenon wordt dat automatisch versteld?

Ziet er mooi uit die Renault met xenon lampen geeft een luxere gezicht! ;) :)
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Citaat van: Remko de W. op 25 februari 2008, 16:30:53
je kunt zo de originele koplampen bestellen van Valeo bij de Brezan.

ook de meg2 achterlichten trouwens... Y


Koplamp Xenon-units?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Citaat van: Remko de W. op 25 februari 2008, 19:52:33
Ja, daar hebben we het toch over... ;)

http://www.valeoservice.com/html/belgium/nl/produits.catalogueproduits.php

klik op valeo web catalogue


Um ja bedankt ze verkopen het wel, maar helaas staat de prijs er niet bij.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

A110

Zoals je op mijn website kijkt dan weet je wat ik kwijt was voor de lampen en xenonset.

Ik vind het dubbel en dwars waard ben er heel tevreden mee.
En de automatische afstelling heb ik er niet opzitten. Niet verplicht bij mijn bouwjaar. Alleen ik kan de lampen nu ook niet meer vanbinnenuit verstellen. De motoren komen niet overeen.
Ik heb ze gewoon goed afgesteld en heb tot op heden nog geen grootlicht-seinen gehad van tegenligger's.
En die van mijn komen ook via de achterdeur binnen. Origineel van Valeo.

Jeroen

http://home.kpnplanet.nl/~j.waardenburg5@kpnplanet.nl/xenon.html
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zakaria

Hoe moet je de koplampen handmatig verstellen? Ik heb een kijkje genomen in de motorkap maar was moeilijk te vinden? Me koplampen staan namelijk te laag.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Timpie

zijn die koplampen met lens (de xenonkoplampen) ook van valeo te krijgen voor de meg1 phase 2? ik heb ze namelijk nog niet gezien alleen angel eyes

matthew

Citaat van: Zakaria op  6 april 2008, 17:32:10
Hoe moet je de koplampen handmatig verstellen? Ik heb een kijkje genomen in de motorkap maar was moeilijk te vinden? Me koplampen staan namelijk te laag.

Als het goed is zit er ergens door de zwarte afwerkkappen heen een gaatje waar je op een wit stukje kijkt waar je een kruiskop schroevendaaier in kunt zetten om te verstellen.

Zakaria

#11

Ja, er zitten als het goed is twee ronde afwerkkappen erop, dus ik neem aan een van die twee losdraaien?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Bij de linker koplamp zat er ook géén automatisch hoogte verstelling in de koplamp verwerkt. Weet jij toevallig de bestelling nummer en de prijs ervan?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

jb

Vraagje: Heeft er iemand ervaring met xenon in de orginele gewone koplampunits? Ik kan namelijk xenon lampen uit china (15 mnd garantie) voor 65,-/set bestellen, maar weet niet hoe xenon zich verenigt met de standaard koplampen. En ja ik heb geen zin in een kostenpost van 500,- of meer, maar voor 65,- waag ik het om wat meer te zien. Iemand ervaring?

Renier

Citaat van: jb op 20 juni 2008, 19:19:48
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met xenon in de orginele gewone koplampunits? Ik kan namelijk xenon lampen uit china (15 mnd garantie) voor 65,-/set bestellen, maar weet niet hoe xenon zich verenigt met de standaard koplampen. En ja ik heb geen zin in een kostenpost van 500,- of meer, maar voor 65,- waag ik het om wat meer te zien. Iemand ervaring?

€65,- voor een complete set? Terwijl ik laatst bij de dealer voor een 1 nieuwe xenon ballast en lamp zo'n €700,- kwijt was??  :?

Dan gaat het vast niet om een systeem met automatische hoogte regeling? En dat heb je wel nodig met xenon wil je tegenliggers niet onnodig verblinden is mijn mening.

Ik zou persoonlijk zelf nooit zo'n aftermarket setje monteren, vragen om problemen, al heb je die dus ook met af fabriek gemonteerde xenon is mijn ervaring sinds kort 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev