Advertenties


Wie heeft zijn 135pk gechipped

Gestart door MeganeCCT, 5 oktober 2013, 19:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Tuurlijk valt er genoeg aan te passen (zie Clio II RS 182). Maar de vraag is of dat kosten-, en moeite-technisch opweegt tegen de aanschaf van een 2.0T of RS in het geval van de Megane II.
Als je een handige knutselaar met kennis van zaken bent die alles gefaseerd (lees: jaren) uitvoert, en daar ook lol in heeft, misschien nog wel. Maar ik heb de indruk dat TS het liefst direct resultaat ziet, zonder dat het al te veel in de papieren gaat lopen. De een neemt beslissingen met z'n gevoel, de ander met z'n portemonnee en/of verstand.

Fubar (Marcel)

161,1 pk (F7R-714 v.v. Prins LPi)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Jacques

Marcel, Heb je meer details van deze motor?

Christian de Vriend

#33
Dit is DIN vermogen,Als je de kale waardes pakt,wat ook wel SAE word genoemt,komen de waardes toch een stuk lager te liggen,ongeveer het
zelfde als wat ik nu aan de wielen heb,merk wel op dat ze bakverlies mee rekenen,echter zal je die waardes nooit exact weten.

En dan vraag ik me af,is dit krukas vermogen of wiel vermogen?gezien de waardes denk ik krukas vermogen
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Volgens mij draai je het nu net om Chris, SAE zijn juist vaker optimistischer dan Din??? (althans dat heb ik vroegah geleerd dat ik aan de opleiding voor auto techniek deed, maar goed toen reden ze nog op kolen... :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

nope,helaas

dat is juist andersom,vandaar dat sommige mensen die elders zijn gaan rollen,in goes lager uitkomen
terwijl het toch een officiële testbank is. 
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Jacques

Marcel, Olk vind het een mooi resultaat, maar wat heb je aan de motor gedaan?

MeganeCCT

Past die 4,2,1 uitlaatsprijstuk van de clio gewoon op de megane.
Zo der brandschotte. Etc aan te passe
Beetje bij beetje veranderd er veel

Fubar (Marcel)

#39
@Jacques, afgezien van een injectorreiniger, verse olie + (K&N)filter: helemaal niets.
@HageTH, die gaat voor de Megane denk ik niet passen ivm het subframe.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Christian de Vriend

@hageht welke spruitstuk op wat voor motor?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

MeganeCCT

Beetje bij beetje veranderd er veel

Jacques

F4R van een Clio RS. Kun je navragen bij Martijn Kool (staat ook op RTC).

Christian de Vriend

in de meeste gevallen kan je een spruitstuk er zo op zetten,echter als je de motor laat mappen
haal je het meeste vermogen er uit.

binnenkort gaat er op mijn F7R een clio/19 1.8 16v spruitstuk,dit schijnt een leuk effect te geven
ergens logisch als je het verschil ziet tussen mn huidige spruitstuk,en het gene wat er op gaat.

ook dan is het de grote vraag,haal ik allicht een winst,zij het in waarde of reageren,of is het niks
en moet ik de ecu verder gaan aanpassen om het meeste er uit te krijgen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

Chip op maat laten maken, dan kunnen ze rekening houden met alle factoren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev