Advertenties


Dakspoiler

Gestart door megane74, 10 maart 2005, 19:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma

Vind de Megane 2 Gran Tour echt een van de mooiste staions die er tot nu toe rondrijden op de wegen  8) , en wat de spoiler betreft zou ik gaan voor de grijze, niet te overdreven aanwezig en subtiel sportief  :D

megane74

De keuze is ondertussen gemaakt .Het is de rode geworden deze past denk ik zometeen beter bij de bodykit . Die grijze is mij iets te subtiel . Had gehoopt dat jullie nog andere tegen zouden komen .

Jan Goris

Kan je niet beter opteren voor het origineel exemplaar van Renault. Dan is alles mooi ge?ntegreerd zoals het derde stoplicht. En het likje verf dat er achteraf overgaat is krek hetzelfde als de koestwerkkleur dus ook daar geen problemen.

Maar dan moet je wel het kontje verzorgen. Zoals de letters ,,Megane''. Die kan je zo verwijderen en het geeft een mooi vlak effect zonder schade aan de lak.

RikRace

Dit is de rode vanaf de zijkant volgens mij.


ELIA Dachfl?gel Meran nur f?r M?gane 2 Grandtour
Material: Integralhartschaum
189,00 ? bij ELIA

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

Timo Zuiderduin

goeie keus,.. vind hem heel netjes en niet te overdreven!!

azzzizzz

zelf zoek ik een dakspoiler voor een 5deurs model
bij de dealer kost deze +- 150 euro, op marktplaats ed rond de 70 euro.
heeft iemand ervaring met achteraf plaatsen van zo een ding, en wat zijn de ervaringen
moet deze trouwens gekit of geschroevd worden?

ivo1971

goeie vraag van je , ik sluit bij je aan.
maar dan voor een 3 deurs.
heb ook gezien voor 70 euro,s

Renier

#22
Ik wil mezelf misschien ook een dakspoiler kado doen. Ik heb een 5 deurs hatchback uit 2003.

Na wat zoekwerk heb ik de 3 volgende modellen gevonden:

1. Originele Renault dakspoiler, kosten ??
2. Dakspoiler van het Duitse tuning bedrijf Elia, model Ego, kosten voor alleen de spoiler: €299,-
3. Goedkope dakspoiler regelmatig aangeboden op Marktplaats.nl, kosten +/- €80,- (verschillende bedrijven):

Over de Renault dakspoiler heb ik op verschillende forums verhalen gelezen over lekkage (problemen met aansluiting ruitensproeier). Dit is in alle gevallen echter wel opgelost door de dealer door de dpoiler opnieuw te plaatsen.

Over de "goedkope Marktplaats.nl spoilers" kwam ik toevallig het volgende artikel op internet tegen:

VDAT e.V. Fights Against International Pirating of Tuning Parts: http://www.worldcarfans.com/print.cfm/ID/7040921.001/lang/eng

Ik zou dus ook nooit voor zo'n spoiler gaan, maar iets meer uitgeven voor een degelijk product. Persoonlijk vind ik de Marktplaats.nl spoiler er ook erg goedkoop uit zien, mooier is het als er een geintegreerd 3e remlicht in zit zoals bij die van Renault en Elia.

Bij Elia kan je online via hun website bestellen. Ik heb dit geprobeerd maar kon me blijkbaar niet registreren omdat ik niet in Duitsland woon?? Vreemd, heb hun dus maar een e-mail gestuurd met de vraag hoe ik hun producten kan kopen


Paul B.

Nou ik zou de marktplaatsprut er niet opzetten.

Voor 70/80 Eur. kan je geen kwaliteit verwachten.
Ik zal voor een spoiler toch maar wat meer geld uitgeven (moet
ook nog gespoten worden en dat kost ook nog een flink aantal Eurootjes)

Ik heb er een Esquiss spoiler op zitten, de plaatselijke spuiter wou me wel
knuffelen vanwege de topkwaliteit. Had bijna geen voorbewerking etc. nodig
en past perfect  !-!

Van bijvoorbeeld Elia kan/mag je vergelijkbare top-kwaliteit verwachten.

Als ik me niet vergis heeft Autostyle ook een achterspoiler die precies hetzelfde
is als de orginele Renault, was ong. 150,--. Geen idee wat voor een kwaliteit het
is.

Trouwens tussen de Renault/Elia spoiler en de Marktplaats spoiler zit wel verschil,
bij Ren./Elia wordt het remlicht overgezet in de spoiler, bij die van MP niet.


Renier

#24
Citaat van: Remko de W. op  3 maart 2007, 10:18:50
via onze clubsponsor is daar wel aan te komen.

hier bv.

Hartstikke mooi!  !-!  Zal hun direkt een e-mail sturen, ze hebben geen prijs op hun site staan.

Renier

#25
CiteerTrouwens tussen de Renault/Elia spoiler en de Marktplaats spoiler zit wel verschil,
bij Ren./Elia wordt het remlicht overgezet in de spoiler, bij die van MP niet.

Wordt dit echt overgezet, weet je dat zeker? Lijkt me vreemd aangezien er in het 3e remlicht een gat zit voor het sproeiertje. Dit komt volgens mij bij montage van een spoiler op een andere plek te zitten. Dan zou je een gat in het 3e remlicht overhouden...

CiteerIk heb er een Esquiss spoiler op zitten, de plaatselijke spuiter wou me wel
knuffelen vanwege de topkwaliteit. Had bijna geen voorbewerking etc. nodig
en past perfect  !-!

Foto?   ;)

Paul B.

Hmmm, goed punt.
Laar ik het anders zeggen, de Ren./Elia spoiler heeft een remlicht, bij die van
de Marktplaats niet. Daar is een uitsparing gemaakt, zodat het orginele remlicht
zichtbaar blijft.

Renier

Citaat van: Paul-Meg2 op  3 maart 2007, 11:00:31
Hmmm, goed punt.
Laar ik het anders zeggen, de Ren./Elia spoiler heeft een remlicht, bij die van
de Marktplaats niet. Daar is een uitsparing gemaakt, zodat het orginele remlicht
zichtbaar blijft.


Klopt, daarom vind ik die van Elia/Ren ook het mooiste! Volgens de site van Elia gaat het bij hun om een LED remlicht. Dit is toch anders dan het standaard Renault remlicht?

Paul B.

Standaard remlicht heeft inderdaad geen LED's.

En voor de foto's kan je even hier kijken
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=3759.msg73704#msg73704

megane74

Het is bij mij trouwens niet de rode spoiler geworden maar eentje van Renault zelf.
Deze vond ik uiteindelijk de mooiste. Zeer goede kwaliteit en goede pasvorm.
Helaas is de rest van Renault wat van mindere kwaliteit. De dakplaat waar de spoiler op gekit zit en waar normaal het 3de remlicht in verwerkt zit heeft het bezweken.
Waarschijnlijk door het gewicht van de spoiler en het open en dicht gooien van de kofferbak hebben een tweetal steuntjes het begeven. Hierdoor zit de plaat niet meer stevig vast.
Matriaal is te dun om te lijmen en er komt best wel wat druk op te staan.
Ondertussen dit maar eens bij Renault NL neergelegd .Ben benieuwd of ze reageren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev