Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 48

Gestart door Stefan, 7 februari 2014, 15:03:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jungleman

Hopelijk kan dat nog...men heeft het erover dat ze 'uitgesteld' zouden zijn. Bij 179000km vind ik dat rijkelijk vroeg.

Paul

wie heeft dat gezegd?  dan.is er ook compressie gemeten neem ik aan.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

het verhaal is dat de auto naast een lekke uitlaat is afgekeurd op de emissie. dat zou een gevolg zijn van kleppen die niet meer open/dicht zouden gaan. de losse bougies zouden een compressietest kunnen rechtvaardigen. of die compresisetest ook daadwerkelijk is uitgevoerd en wat de resultaten daarvan waren, weet ik niet. het zou maar zo kúnnen zijn dat de (overigens geen Renault-)garage om werk verlegen zat en hier een stekkertje heeft losgetrokken en daar een bougie er half heeft uitgedraaid. van de 4 bougies zijn er 3 bruingrijs gebrand en 1 is zwart (verroet?)

de Renault dealer waar ikzelf indertijd mijn Renaults (Kangoo/Mégane II/ClioII) heb gekocht, stelt dat een 2 liter 8-klepper een 'versleten nokkenas' kan hebben en 'uitgestelde kleppen' "vooral als er met een koud blok is geracet".

zijn dit soort verhalen met een 2-lliter 8klepper jullie bekend? voor zover ik weet en ervaren heb met een R21 1.7, zijn Renault motoren best goed.

Jungleman

vanmiddag bougies gewisseld (van BP6E naar BPR5ES van NGK) en stekkertje aangesloten. en dat heeft het blok blijkbaar goed gedaan. want het zagen is voor 85% weg en de toerenteller staat netjes op 750tpm.

blijft over: de lekke uitlaat en de emissie...wellicht is de emissie nu beter doordat er nu de voorgeschreven (resp. op basis van het kenteken) bougies in zitten.(lees: betere verbranding)

het klinkt alsof er niks veranderd is met gisteren, maar je ziet dat het blok veel minder schudt bij stationair toerental:

http://s683.photobucket.com/user/9kGriffin/media/CAM00066_zpsb9c8138f.mp4.html

't wordt nog wel wat...  :D

Paul

Hij loopt echt nog niet goed. Zo'n 2.0 moet gewoon strak lopen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

#185
komende dagen maar eens kijken of ik 'n APK-keuring kan versieren en afhankelijk daarvan een compressietest om te zien of het blok gezond, danwel nog te redden valt.

zou het ook een versprongen distributieriem kunnen zijn?

Dirk Kuipers

Er zijn weer een paar mensen goed bezig geweest!

@ Renault Motorsport
Is dit een pasklare rolkooi? Of maak je deze helemaal zelf?
Ben benieuwd naar de verdere updates! Vooral de voorkant gaat nog wel een moeilijk werkje worden aangezien er een buis door je dashboard gaat lopen denk ik?

@ Mark
Waarom wou je een versterkte koppeling gaan gebruiken?
Ik vind het overigens al aardig schoon onder je kap hoor! :)

@ Willem
Mooi sierstukje!

Renault Sport

@Dirk. Ja die maak ik zelf. Paar dagen geleden een pijpenbuiger 12 ton gekocht en het daarmee gebogen. Daarna afgeflext om het passend te maken. Je moet tijdens het maken wel even de kop erbij houden, maar dan heb je ook wat. :)

Wat betreft de voorkant moet ik nog even zien hoe ik het wil hebben. Ik denk dat ik de buis die in plek van het dashboard komt aan de laatste 10 á 20 cm ook ga buigen aan beide kanten zodat die buis ook mooi voorin ligt.

Dirk Kuipers

Oh een pijpenbuiger. Dat is wel relaxt ja. Want zat al naar de bochten te kijken en dat paste zo mooi.
Leuk hoor!

mark

#189
Voor sportief gebruik.  :P  :D
Was niet zo heel veel duurder dan wat een normale luk koppeling moet kosten.

Heb op een paar plaatsen wat marterspray zitten.
En die troep wil ik er graag weer af hebben.

Iemand nog tips voor de marterspray? WD40?

@ Renaultmotorsport

Ziet er strak uit  !-!

juul

@mark
gewoon zo'n wc blok erin hangen, citroengeur, blijven ze ook weg.

J to the H (Jeroen)

@Juul,

Hij wil het verwijderen, het zit er dus al.
Geen idee wat er storend aan is, maar hij wil het eraf hebben.

juul

Zo'n blok in plaats van marterspray.
Als je het een beetje handig ophangt zie je er niks van en blijven die beesten weg.

mark

#193


Het gaat hier om het gedeelte waar de versnellingsbaksteun zit.   ;(

J to the H (Jeroen)

Sorry, ik heb geen verstand van auto's...
Waar kijken we naar, waar zit die versnellingsbaksteun, en zie ik de marterspray?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev