Advertenties


koplamp armatuur vervangen

Gestart door Aragon, 4 juni 2014, 21:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aragon

Ik heb jaren een Megane II uit 2004 gereden. Nooit slechte ervaring met lichtbundel. Nu alweer 2 jaar een Megane II uit 2006. Die heeft een armatuur met ronde lens in de koplamp. Maar hoe ik hem ook afstel : gewoon geen licht in de bundel. Ook niet met ander merk lamp. De garage brengt ook al geen verbetering :-(.

Heeft iemand dezelfde slechte ervaring.?

Ik heb nu het idee om 2 armaturen uit de 2004 versie in te bouwen. Kan dat.? Zelden montage maat.? Heeft iemand daar ervaring mee.?

Dank voor wat info. Aragon

Tedo

Nee, dat past alleen als je ook de complete voorbumper mee vervangt.
Ik herken je probleem overigens niet, ik heb de phase 2 lenskoplampen met zwarte binnenzijde en
zwarte phase 1 angel eyes (ook prima licht, alleen helaas niet meer in hoogte verstelbaar).

wickydude

De mijne geven ook prima licht. Maar het is ook een beetje persoonlijk.
Als het je echt te erg is, zou je kunnen overwegen om andere projectors in je huidige units te (laten) monteren.
Hier bijvoorbeeld: http://www.retrofitlab.com/retrofit-service.html

matthew

Als je fase1 units wilt monteren moet je ook een fase1 bumper.

Je klacht is wel vaker gehoord, en dan eigenlijk alleen goed op te lossen door nieuwe units.
Er komt namelijk een waas op de lens van binnenuit die het lichtbeeld aantast.

Wat je zou kunnen proberen is het schoonmaken van de lens aan de binnenkant met een doek. Daar moet wel echter de koplampunit oor gedemonteerd worden.

george

Lens schoonmaken heb ik gedaan. Ik heb af fabriek xenon, maar heb minder licht op de weg dan andere auto's met halogeen. Schoonmaken scheelde volgens de lux meter zo'n 20% lichtopbrengst, maar ja, 20% van niks is ...
Groeten,

George

Rogier

Heb je ook al is nieuwe lampen geprobeerd? Misschien dat de lampen aan vervanging toe zijn. en hoeveel K xenon heb je der in zitten ?

Tedo

Anders andere koplampen (non xenon) erin? Hier een leuk voordelig setje:
http://link.marktplaats.nl/m816618700

BadEend

Zijn de Xenon lampen zelf nog wel goed?

matthew

Je kunt nog een andere lamp proberen, maar ik ben bang dat je toch op nieuwe lichtunits uitkomt.

Aragon

Heb eindelijk beide koplamp units (armaturen) vervangen.
Dat scheelt dag en nacht : heb eindelijk weer een normaal lichtbeeld op straat.
Tijdens het wisselen was het al snel duidleijk : oude waren "melkachtïg| , terwijl de nieuwe gladhelder zijn.

Ik heb de koplamp unit gekocht bij Direct AutoParts, heel gunstig geprijst en paste perfect.

https://directautoparts.nl/koplamp/megane-2002-08-2008-12-koplamp-links-h1-h7-1-7

Aragon

#10
Heb vandaag de armaturen gedemonteerd op zoek naar de oorzaak van het slechte licht.

De oorzaak was dus niet de lens. Die was wat vochtig door de kou en wat stoffig, maar glashelder. Zie foto :







Probleem zat hem in de reflector. Die is aan een zijde behoorlijk aangetast. Zie foto's.





Ben dus blij dat ik toch uiteindelijk de armaturen vervangen heb. Voor de liefhebber kunnen de oude armaturen en lenzen gratis opgehaald worden.





Mocht iemand weten wat een mogelijke oorzaak is voor de aangetaste reflector dan hoor ik dat graag. En hoe ik dat in de toekomst kan voorkomen.

Tedo

Mooi dat het is opgelost!
Heb je er nu koplampen met zwarte binnenzijde in gezet?

Aragon

Nee : standaard.
Helemaal tevreden !

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev