Advertenties


Ervaringen aftermarket multimedia systeem

Gestart door JHeijnen, 4 mei 2016, 15:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JHeijnen

Hallo beste megane 3 rijders!
Is er iemand die ervaring heeft met een aftermarket multimedia systeem in zijn megane 3?
Ik zou graag weten of dit het ombouwen waard is en of dit zelf goed te doen is thuis.

Zie uit naar al jullie reacties, alvast bedankt!

Felix

Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet wel dat de software die er op draait ook op systemen voor andere auto's staat geïnstalleerd. Die softwareversie heet S160, dus met een beetje zoeken op youtube kan je aardig wat impressiefilmpjes vinden.

Een greep uit het zoekresultaat "android s160"

https://www.youtube.com/watch?v=nx9rwt4S22w

https://www.youtube.com/watch?v=5o7vvIh9PJg

Persoonlijk vind ik het een beetje een net-niet systeem. Ik vraag mij af of Android wel lekker werkt op zoiets.

helmar

Ja heb ik in een abarth. Werkt opzich goed

JHeijnen

@ Felix
Bedankt voor de info zover.
Ben het met je eens wat 'net-niet systeem' betreft, maar wat ik nu als standaard spul in de megane heb is het 'totaal-niet'. Veel opties tot uitbreiden van een standaard headunit zijn er ook niet jammer genoeg. Eigenlijk ben ik alleen opzoek naar USB en Bluetooth uirbreiding maar dat is, voor zover ik weet, niet mogelijk met een 'radiosat classic'. Als iemand hier nog andere opties voor heeft hoor ik het graag!

@ Helmar
Heb je dit zelf ingebouwd of laten doen?

Gragono

#4
f

Felix

Pff wat is dat toch met die lui die het telkens over stuurbediening en CAN Bus hebben. Misschien dat bij andere merken de stuurwielbediening via CAN Bus werkt, maar bij de Megane is dat niet zo. Daar zit de stuurwielbediening gewoon aan het display van de radio aangesloten. Het verschil met de normale radio en fabrieksnavigatie is dat de stekker van het display anders is. Daarom kan je deze niet in de aftermarket navigatie stoppen.