Advertenties


Klets maar raak DEEL 223

Gestart door Tedo, 5 mei 2018, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

De 2.0 8v van de Phase 1 is toch de F3R?

mark29

2 liter 8 klepper is f3r inderdaad.
2 liter 16 klepper indirect ingespoten is de f4r, en voor bouwjaar ik gok 1999? was dat die coole f7r.
de 2 liter 16 klepper, direct ingespoten ide motor is de f5r.

martijndelaat

Oké, ik zag op een foto dat een f4r wel het sportonderstel heeft. Zie je aan de bovenkant van de veerpoten. De F7R is idd een heerlijke motor maar ik ga er toch afscheid van nemen. Toen ze net uitwaren kon ik ze niet betalen maar nu toch 2,5 jaar van kunnen genieten.

mark29

#108
Nou vandaag me een dag gehad, even een inleiding voor de beeldvorming.
Ik zit inmiddels een 4 maand ziek thuis, ben nu eindelijk aan de betere hand. Blijft dit zo door gaan volgende week weer beginnen.
Ik rijd prive een 5 serie, lekker comfortabel en ruim handig met vervoeren van alles, en een keer een auto slepen voel je niks van.
Hebben we nog een swift staan die zo lelijk is dat ik liever een masker op heb als ik erin zit, die wilden we wieberen want we hadden een megane gekocht een station van 2003.
Mijn vriendin rijd vaak met de bmw rond, zowaar vandaag ook, ze was in de buurt van der ouders, belt ze mij in paniek op, klapband.
Ik was net wakker eind van de ochtend toen ze belde, ik slaap niet al te best s nachts... dus hup in de megane, krik erin gegooid, met een beetje gereedschap en erheen gereden, 80 kilometer verderop de auto aangetroffen.
Bmw lag op zijn buik, band helemaal aan gort.
Wiel eraf gehaald, veer gebroken en stak alle kanten op waaronder door de band heen, goed daar een slijptol op accu geregeld, ze was gestrand vlakbij haar ouders, en die hebben zo n mooi stukje gereedschap. Terplekke langs de weg de resten van de veren eraf gesjaakt, reservewiel erop, en zonder veer gaan rijden, was geen doen voor lange afstand, dus bij een garage daar achter gelaten, mogen hun die veer vervangen. Goed doe ik ook eens een reparatie uitbesteden, voel mij net een normale autorijder. Komende week weer ophalen.
Affijn, op pad met de megane, koffie gedronken etc je kent het wel, weer op naar ons huis. Rijden we op de prachtige a2, zegt mijn vriendin, ik heb geen toeren meer  -- --
Ja vluchtstrook op, politie erbij, toen berger, afslag verderop gedropt.
Maatje geregeld die vervolgens de auto en ons thuis heeft gebracht, erg handig zulke vrienden.
Al met al, 2 kapotte auto`s op 1 dag, hoe bizar!

De distributie is pas 4 jaar oud, we hebben die auto pas net, ik wilde al voor die 5 jaar oud zou zijn de set vervangen, de set ligt al klaar, maar nog geen tijd gehad, en het is al kapot gelopen, hoe kan het lopen.
Komende tijd dus een koprevisie doen, en wij blij dat we toch dat gedrocht van een swift nog hebben staan....
Wijze les, vervang die riem echt op tijd!! We hebben die auto nog geen 2 maanden, en het is al zover.
Net onderdelen besteld, komt allemaal wel weer goed, maar zo chaos vandaag, als ik aan het werk was geweest, hadden we de bmw ook met een berger moeten laten komen, daar had ik anders nooit heen kunnen gaan om haar te helpen.

mark29

Martijn ik zag jouw megane op mp staan ook, wel de ide uitvoering met andere motor etc, maar een ouder bouwjaar, is de complete carroserie dan ook van dat oudere bouwjaar? Het is wel een mooi ding om te zien.

Nikk

Dikke pech dag dus Mark!  ;(

Heb wel vaker vernomen dat de distri riem het soms maar net tot de vervang termijn uithoudt, of niet eens dus!  Daarintegen hebben wij met een F3R jaren doorgereden zonder dat ie ooit is gebroken.
Weet niet of het veel uitmaakt maar ben wel benieuwd naar welk merk riem er bij je Megane op lag.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ik zal eens kijken welk merk het was. Niet gekeken. De kop ligt er al naast.
Ik heb in ieder geval al veel gebroken contitech riemen gezien. Ik monteer alleen Gates. Dat is het enige wat ik vertrouw aan riemen.

mark29


mark29

Ben ik de enige die zenuwachtig word tijdens klepspietjes terug monteren? Dat gepriegel. Dan valt ie weer opzij, of blijft ie plakken aan de schroevendraaier. Heb je er 1 zitten. Doe je de 2e erbij met de magneet, vliegt de eerste er weer uit pffff.
Elke keer weer een frustratie moment en proberen de kalmte te bewaren.

Roadkill (Michiel)

#114
Zo ik ben ook weer een blij lid van de Renault familie, het plan was een Clio 2 ph2 of ph3, ding plat op de grond te leggen en binnen helemaal kaal maken enkel 2 kuipstoelen erin. Maar goed soms loopt het anders, dus vandaag wezen kijken en we hebben Rosie meegenomen, Rosie is een Clio 1 ph3 Rsi Longchamp van 22 jaar oud, met 225k ervaring, met wat schoonheidsplekjes maar daar gaan we mee aan de gang. Kortom me is happy!!!!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Vet, een RSI. Heb je foto's?

Roadkill (Michiel)

Nee nog niet, en moet ook nog ff kijken hoe te plaatsen, ze moet ook nog ff aangepakt worden, dak is ooit mat zwart gespoten en daarna ooit terug geschuurd dus ziet er niet uit, last van steenslag, krasje hier en daar, en een paar roestblaasjes. Maar rijd wel erg leuk, en cosmetisch komt het ook wel goed, ze gaat voorlopig niet meer weg (en ze worden zeldzaam.)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Oh 7 april neem ik haar mee uit naar Kampen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Moet je me even helpen, rsi was de 1800 toch? Leuk ding om mee te rond te fohnen.

Yorick

Tof hoor! Ben benieuwd naar je project en alles wat erbij komt kijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev