Advertenties


Klets maar raak DEEL 223

Gestart door Tedo, 5 mei 2018, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark29

Ja een 1.4 rijd lekkerder ivm vermogen. Beide blokken zijn niet slecht.
Maar beide hebben wel eens bobine issues.
En de 1.2 koppakkingen. Maar goed als je dat zelf doet kost het vervangen ook maar een appel en een ei.
Wat is je overweging precies?

Roadkill (Michiel)

Een Clio met 1,2 is lichter, kom ik vaker in het wit tegen(witte 1,4 1x gevonden maar dat was weer een 5 deur) en lagere kmstand. Aan de andere kant de 1,4 heeft net wat meer passend vermogen, en de Clio's rijden met 1,4 zuiniger dan onze Twingo1 1,2 16v....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Waarom wit?
Ja het is een vooroordeel dat een kleinere motor zuiniger zou moeten zijn, een iets grotere motor rijd vaak makkelijker waardoor het ook zuiniger te rijden is.
Maar het gebruik speelt ook mee, een 1,2 rijd leuk in de stad, maar op de snelweg gangetje 140 moet ie hard aan de bak en gaat het verbruik ook wel omhoog.

Roadkill (Michiel)

Omdat ik wit gewoon erg gaaf vind, maar het is niet dat geen andere kleur wil, maar wit is wel het meest favoriet
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik weet niet wat je overwegingen zijn en budget is, maar ik zou eerder voor zoiets gaan. Niet wit, wel pit (en weinig km's)

Roadkill (Michiel)

1,6 16v, valt direct af, vind ik kwalitatief een minder blok, en ook weer zwaarder, deze valt trouwens ook niet binnen mijn budget, luxe is ook totaal niet aan mij bekleed, de Clio gaat ook echt ultra Spartaans worden. De bedoeling is super laag en superlicht
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Flauwekul k4m is net zo goed of slecht, net wat je vind, als een k4j.
Zijn grotendeels dezelfde blokken. Veel delen zijn uitwisselbaar etc.

mark

Ik heb 2 megane's 1 op de brug gehad met een kmstand van boven de 4 ton met de k4m. Zijn dus goede blokken. En mijn vorige megane heeft ook 80.000 rally km's van mij overleeft. liet dat torretje elke dag wel een paar keer tegen de 6000 toeren brullen. :P

Roadkill (Michiel)

Een km heeft dan wel weer een nokkenasversteller die regelmatig voor problemen zorgt, die heeft een k4j niet, plus dat een k4m dorstiger is dan een k4j, mijn zoon haalt gewoon redelijk makkelijk de 1:18 met de k4j, dat zie ik niet gebeuren met de km, en standaard is een 1,4 16v in een Clio al prima vlot te rijden. Door de auto dan nog eens flink op dieet te zetten ben ik er bijna van overtuigd dat ik met de 1,4 16v een 1,6 16v zoek rij, en een verbruik kan halen waar een 1,5 dci jaloers op word. Dat is voor mij ook het ultieme doel, een zo betrouwbaar mogelijke auto, die zo zuinig mogelijk rijd (zonder dat het een opa bak word) waar je ook nog eens leuk mee kan spelen mocht ik daar een keer zin in hebben :-)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Die nokkenasversteller zit niet in alle k4m motoren.

Roadkill (Michiel)

Ah OK, misschien zit het gewoon tussen mijn oren qua gevoel over het km blok, het is waarschijnlijk het meest voorkomende blok in de Meg, en dus lees je daar het meest over.. Maar ik zet nu dus in op zuinigheid met behoud van "pit", daarom bijvoorbeeld geen rs, en ook geen diesel.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Geloof dat het verschil in gewicht tussen de 1.4 en 1.6 slechts 15 kg bedraagt. Das niet bijster veel. K4M is kwalitatief voor zover ik weet op gelijk niveau met de K4J .  Verbruik zou ook niet veel verschil in moeten zitten zodra je een beetje door gaat rijden. Het is denk ik gewoon meer een kwestie van voorkeur.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Klopt het is op zich niet veel, maar toch 15 kg, die waarschijnlijk in het blok zit, dus gewicht dat moeilijk te verwijderen is, dus voor mij 15kg verlies, ik geef toe dat het 9pk meer vermogen geeft, maar ik denk niet dat ik die nodig heb. :-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

martijndelaat

Nog een reactie op een bericht hierboven. Onderstel van een ide en f4r is niet gelijk. F4R is toch de 2.0 uit de ph1?
De ide en F7R hadden hetzelfde onderstel. Voorpoten zijn anders.

martijndelaat

Ik heb ooit iemand gehoord die een 1.6 16v in een 1.4 16v had geled met dezelfde computer. Van de 1.6 is alleen de slag langer voor de rest gelijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev