Advertenties


Raamprobleem

Gestart door Reinier Goorden, 27 april 2005, 19:10:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier Goorden

Ik heb een probleempje met het raam aan de bestuurderszijde in m'n rmc. Als ik het raam (elektrisch) open wil het als het ware voorover kantelen. De geleider die in de ruit gemaakt is komt dan door de rubbers naar buiten. Als ik met de hand de ruit weer wat achterover kantel sluit het weer zoals het hoort.
Een maand of wat geleden zag ik tijdens het monteren van gespoten handgrepen een kunsstof geleiding los onderin m'n deur liggen. Deze kon ik niet thuis brengen en heb hem er ook maar uitgehaald, misschien dat dit nu problemen geeft.
Waar zou dat kantelen aan kunnen liggen en waar hoort de kunsstof strip te zitten? ??? En hoe monteer ik dat eventueel dan weer het beste? ???


Vast bedankt, groeten Reinier

Reinier Goorden

Moet ik dan het binnenpaneel wwer verwijderen of kan ik er langs het raamrubber bij denk je? Kan ik het qua tijd een beetje inschatten! ;D (anders sta ik straks in het donker hier op straat te kl#ten)

Reinier Goorden

Dan zal ik er maar wat meer tijd voor vrijmaken, misschien is het dan ook niet onverstandig om op voorhand al zo'n nieuwe geleider aan te schaffen?
Weer bedankt Remko (DE GOEROE) 8)

Yoda

Mogguh Reinier.

Ik heb hetzelfde gehad.
Alleen hadden ze de mijne kapot geslagen bij inbraak.
Ik heb een nieuwe gehaald bij de dealer.
Kosten; 3,80?
En dan moet er ook een popnagel bij zitten.
Toen heb ik mijn raam even naar voren laten kantelen en de geleider er gewoon opgezet.
Je kunt precies zien waar de geleider moet zitten.
Zit bij mij tenminste een gaatje in het raam.
Ik adviseer je die popnagel NIET met een popnageltang vast te maken maar met een waterpomptang of zo.
Ik weet niet hoeveel kracht zo`n tang zet.
Voor je het weet kun je een nieuw raam gaan halen.

Hopelijk ben je hiermee een beetje geholpen.

Yoda

Reinier Goorden

He bedankt! :D Na het monteren heb je het raam met de hand weer teruggekanteld neem ik aan. FF tussen de raamrubbers doorfrommelen en gaan?

Reinier Goorden

Ben bij de dealer geweest en volgens hun was is m'n raamrubber niet helemaal lekker, dan klemt het raam of juist niet. Ik heb een nieuw raamrubber besteld en dat hoop ik deze week of volgend weekend te gaan monteren.

Reinier Goorden

Nou zaterdag was het rubber binnen, kom ik thuis met het ding blijkt het een deurrubber te zijn :(
ff terug geweest en nou moet ik a.s. woensdag maar ff langskomen kunnen ze kijken wat er precies mis is. Heb vanmiddag het deurpaneel en heel de toestand waar verwijderd, zo hoeven ze dat woensdag niet meer te doen a ?50,- per uur. Zelf nog ff de zaak onderzocht maar kan geen mankementen vinden, ook zie ik nog steeds niet waar de geleider thuis hoort. Zoals ik jullie verhaal interpreteer(wat een moeilijk woord) hoort het hele geval zoals op de foto aan het kleine kunststof blokje met de popnagel te zitten?  :-\ Dit zou inderdaad wel logisch zijn ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev