Advertenties


Trekhaak

Gestart door SanderPeter, 29 januari 2017, 08:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacob

Bedankt voor de tips, zal het in de gaten houden van het slotje !

Kleur is even wel even wennen, heb nu een parelmoer witte 3 en dan lijkt dit blauw wel erg "saai" (op mijn foto's dan). Als ik dan hierboven jouw foto's zie dan knalt het blauw er wel veel meer uit, zo ook bij de 4 gt die buiten stond daar toen de zon daarna doorbrak. 

marcelca

Dat blauw is echt een geweldige kleur, als de zon niet schijnt dan lijkt het donker en heb je een lichte dag dan knalt de kleur eraf, iedereen die ik spreek vind het een schitterende kleur...

deze kleur word two tone gespoten hierdoor lijkt het net hoe het licht valt dat de kleur van de auto veranderd, van donker naar licht

heb trouwens mijn auto machinaal gepolijst, ongelooflijk wat voor een resultaat je dan nog kan behalen op een zo goed als nieuwe auto

hieronder 1 foto zoals die was toen ik begon en 2 van na het polijsten en in de hard wax






Jacob

 _o_

Foto's laten precies zien wat ik bedoel, op de eerste foto:  "moawh een blauwe megane" en op de 2e en 3e foto "woahh een blauwe megane!"  8)

Ik vind trouwens de bovenste gril van de gt een stuk mooier als die van de gt-line (chromen spijlen hierin), heb al nagevraagd wat een gt  gril moest gaan kosten maar een exact bedrag konden ze mij niet geven toen (en ook niet precies wat er wel en niet bij zat qua omlijsting). Toch nog maar eens een keer na gaan vragen als ik dit zo zie  !-!

Je ziet op jouw foto's ook dat de GT gewoon mooier "staat" qua velg/band en carrosserie verhouding, toch ook maar eens de zoektocht naar een serieuze verlaging gaan oppakken (en eventueel een mooiere maat velg).

RobScénic

Om even terug te komen op het trekhaak/ bumper-diffusor verhaal: Ik zie een verschil tussen de station en de hatchback. Bij de station zit er een 'nokje' van de diffusor in het midden van de auto, bij de hatchback zit er geen. Ze zijn anders verdeeld. Het lijkt me dat de wegklapbare daar dus wel zou passen zonder de bumper omhoog te duwen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

marcelca

#34
Ik weet niet of een wegklapbare tegen dat nokje komt of tegen de onderkant bumper, ik denk dat eerder namelijk, omdat ik ergens lees dat de bumper 1cm omhoog gaat, denk ik niet dat het t door het net raken van het nokje komt..

het zou kunnen natuurlijk dat het onder een hatchback wel kan maar dat kan neem ik aan de renaultdealer het beste vertellen, bij bij stond echt in het systeem van de verkoper bij renault dat er speciaal voor de gt/gt-lin een afneembare alleen zou zijn..

Wilde in eerste instantie namelijk gewoon een vaste haak, maar zelfs die wilden ze er niet onder zetten ivm te veel aanpassen van de bumper, omdat het contract al helemaal rond was kreeg ik de afneembare voor de prijs van de vaste trekhaak

Edwin

en Marcelca, wat heb je er nu voor betaald als ik vragen mag.
Ik heb de trekhaak achteraf laten monteren. zie mijn reactie hierboven.

marcelca

ik weet het niet helemaal 100% zeker maar volgens mij ongeveer 900 euro, let op dit is de prijs van de trekhaak vaste kogel, deze hebben zij me berekend omdat achteraf het afneembaar werd en vaste kogel niet onder GT past.

900 euro blijft natuurlijk een hoop geld maar op 40k valt het dan wel weer mee  :)

Edwin

Mooi hoor, de GT.  Voor mij was de 300 euro verschil genoeg om hem achteraf te laten monteren haha. Veel plezier ervan.

Jacob

Scherp gezien van het verschil in nokjes in de diffusors Rob !

Een wegklapbare was echter echt geen optie zonder aanpassingen aan de achterbumper, dat gaf de dealer van de week aan. Dus zal zijn wat Marcelca aangeeft, eerder de bumper raken dan het nokje van de diffusor.  Het advies voor een GT / GT-line is dus nu kennelijk een afneembare, toen ik de GT-line bestelde in februari was dat voorbehoud er nog niet. Toen stond er alleen dat de wegklapbare geen optie was voor de GT.

Ik zal het mee gaan maken komende week bij de levering  ;)


$l@k!

#39
Citaat van: marcelca op 16 juni 2017, 08:24:08
Ik weet niet of een wegklapbare tegen dat nokje komt of tegen de onderkant bumper, ik denk dat eerder namelijk, omdat ik ergens lees dat de bumper 1cm omhoog gaat, denk ik niet dat het t door het net raken van het nokje komt..


Het raakt niet net maar duwt idd heel de boel zelfs enkele cm omhoog... Als jullie het willen zien post ik wel eens een filmpje... ik heb nm de wegklapbare. En makker van me werkt in een carrosserie bedrijf en zou voor mij de diffuser ooit eens aanpassen (als er eentje van een schadegeval binnenvalt waar ze wat mee kunnen.)

Maar aangezien ik in Antwerpen woon blijft de trekhaak uitgeklapt... scheelt toch wat krassen op de achterbumper door slecht parkerende mensen.

Edit: blijkbaar blijft de bumper als staan op zijn "ingedrukte" positie. Mss door de warmte dat hij niet meer naar zijn "originele plaats" terugkeert...
Ik post het filmpje asap.



Jacob

Bedankt voor het filmpje ! Jammer dat je bumper nu is blijven staan op die "ingedrukte positie".

Helaas staat de afneembare in backorder, dus levering gaat aanstaande vrijdag door maar dan nog even zonder trekhaak. Binnenkort (hoop ik, heb nog geen levertijd gehad) een keertje terug om de trekhaak te laten monteren.

Jacob

Het was toch nog gelukt om (via een andere leverancier) een trekhaak te regelen. Er moest wel e.e.a. voor worden weggezaagd uit de diffusor, maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt. Moet alleen nog wel of een zwart plakbandje over de letters van het kapje doen of even het kapje terugschuren en mat zwart spuiten  ;)


marcelca

Goed dat het nog gelukt op korte termijn is maar persoonlijk vind ik het zagen in je diffusor zonde en volledig onnodig, tenzij het bij de hatchback anders is als bij de estate.

ik heb de GT estate en hierbij is absoluut niet gezaagt in de diffusor en hij raakt de diffusor ook niet, dus of het is bij een hatchback anders of je hebt een ander type trekhaak als ik

vermoedelijk is het het laatste en heb je een ander type trekhaak, heb namelijk zo`n zelfde zwarte kapje en hier staan bij mij geen letters op

Jacob

#43
Ik ben het helemaal met je eens : het zagen zou onnodig moeten zijn ! Een trekhaak zou tenslotte gewoon gemonteerd moeten kunnen worden ongeacht welke bumper of uitvoering of iets dergelijks. Helaas werkt het niet zo in de praktijk. Begreep dat het best een gedoe om een trekhaak te pakken te krijgen, stond in backorder bij Renault zelf en na wat rondbellen was dit de enige mogelijkheid.

Het zagen was nodig vanwege de montage van de basis van de trekhaak en de stekker en dus niet om ruimte te krijgen om de trekhaak te monteren / te kunnen gebruiken (daar zit echt flink wat ruimte voor!). In het filmpje van $l@ak! hierboven zie je dat er ook bij hem een flink stuk uit de diffusor is gehaald, hier ontkom je vrees ik niet aan. Daarbij zie je dat ze ook best hoog zijn gegaan bij het wegsnijden van het materiaal. Maar bij jou is dat dus helemaal niet het geval ?

Hier zit ie eronder, maar net niet helemaal goed vastgedrukt (er was iets meer geweld voor nodig dan de verkoper en ik nodig dachten  ;)) Dus daarna een monteur erbij gehaald en die monteerde de trekhaak in nog geen 2 tellen  !-!




Edit : net nog even je foto's bekeken (pagina hiervoor) en er zit kennelijk wel een verschil in qua hatchback en estate. Bij jouw foto's zie je de bevestiging van de trekhaak en ook de stekker haast niet (in ingeklapte stand) en lijkt ook helemaal niet in de weg van de difussor te zitten en terwijl die bij mij die allebei een stuk lager hangen (onder de diffusor qua zicht). Zal vast dezelfde trekhaak zijn, alleen met ander label erop  ;) Moet toegeven dat ik de foto op grond niveau heb gemaakt, dus als je erachter staat valt het mee. Maar blijf het met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn om te gaan moeten zagen in een difussor om een trekhaak te laten passen.

marcelca

#44
is natuurlijk top dat je je trekhaak hebt, zeker als je een  hard nodig hebt..

Zal van de week nog even proberen betere foto`s te maken zodat je misschien kan vergelijken hoe het bij mij zit, ook zal ik even kijken of ik een typenummer van mijn trekhaak kan terugvinden.

ik begrijp dat het zagen dus niet nodig is voor het eronder zetten van de trekhaak maar voor de montage van de monteurs, misschien hebben de monteurs van Renault niet allemaal de juiste informatie hoe dit gemonteerd moet worden, mijn trekhaak is bij Bochane Zeist gemonteerd

het eronder zetten bij mij vond ik ook eng maar is meer een handigheidje en heb een echt in een paar seconden vastzitten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev