Advertenties


Trekhaak

Gestart door SanderPeter, 29 januari 2017, 08:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelca

Had voor je gehoopt dat mijn info minder accuraat was :) :), maar ik denk dat mijn verkoper toch aardig op de hoogte is...

ben benieuwd hoe het voor jou afloopt.

ik heb bij mij gehoord dat de trekhaak ( afneembaar ) voor de GT eind 1ste kwartaal leverbaar was, maar dat is naar half februari geschoven, dat zou mooi uitkomen voor mij

Ik heb nu gehoord dat mijn auto op 10 februari in Zeebrugge is aangekomen, nu alleen nog wachten wanneer die per trailer naar Zeist word vervoert

Wanneer en waar had jij een besteld en heb je een al lang ??

$l@k!

Citaat van: marcelca op 17 februari 2017, 09:17:32
Had voor je gehoopt dat mijn info minder accuraat was :) :), maar ik denk dat mijn verkoper toch aardig op de hoogte is...

ben benieuwd hoe het voor jou afloopt.

ik heb bij mij gehoord dat de trekhaak ( afneembaar ) voor de GT eind 1ste kwartaal leverbaar was, maar dat is naar half februari geschoven, dat zou mooi uitkomen voor mij

Ik heb nu gehoord dat mijn auto op 10 februari in Zeebrugge is aangekomen, nu alleen nog wachten wanneer die per trailer naar Zeist word vervoert

Wanneer en waar had jij een besteld en heb je een al lang ??

Ik heb besteld op 31 oktober en is op 16 februari geleverd.
Ik ga hem donderdag afhalen. Moet eerst nog gekeurd worden met de trekhaak.

Ondertussen staat de trekhaak erop en hij raakt net op de diffuser.
Dus toch een beetje zuur... maar het is minimaal en de trekhaak wordt weinig gebruikt... als het scheurt lossen ze het op dus...



marcelca

Is deze trekhaak afneembaar of is dit de vaste ?

Het lijkt op de vaste omdat ik niet zie waar die afgekoppeld kan worden.

Gefeliciteerd ieder geval alvast met je nieuwe auto  !-!

$l@k!

Citaat van: marcelca op 20 februari 2017, 03:58:10
Is deze trekhaak afneembaar of is dit de vaste ?

Het lijkt op de vaste omdat ik niet zie waar die afgekoppeld kan worden.

Gefeliciteerd ieder geval alvast met je nieuwe auto  !-!

Thx.
Heb die van u ook zien voorbijkomen in een ander topic. Net dezelfde optielijst  Y

En het is een zwenkbare.

marcelca

Wel apart dat ze toch de wegklapbare eronder gezet hebben tegen het advies van Renault in...

Hij zit er op zich wel netjes onder maar persoonlijk zou ik het raken van de diffuser niet accepteren, ook al gebruik je een niet vaak je hebt wel kans op lakschade hierdoor, en wat als je lakschade daar hebt na 3 jaar wat zeggen ze dan

Vind trouwens de oplossing van de stekker wel heel mooi zo dwars op de trekhaak

mark29

Een goede schadehersteller kan die hobbel van die diffuser wat afvlakken. Gat vullen, een plattere ronding geven.
En dan mee spuiten weer in de zelfde kleur.

Probleem opgelost, en geen mens die het zal opmerken.
Bedrijven als dr vinyl kan dit zo maken of schade herstel bedrijven.

marcelca

helemaal mee eens dat een goede schadehersteller dit kan en dat je er niets van zal zien maar het mag toch niet zo zijn dat Renault een trekhaak levert onder een auto terwijl die er niet helemaal goed op past...

Trekhaak hoort aangepast te worden aan de auto, niet andersom...

Bij mij werd ook gewoon gezegd, wij leveren de wegklapbare niet onder de GT ivm dat het niet goed past, het alternatief is een afneembare speciaal voor de GT en GT-line

mark29

Nee ja stom blijft het. Die klachten heb ik meer gehoord.
De looks waren even te belangrijk.

$l@k!

Auto afgehaald vandaag.
Trekhaak duwt de bumper toch iets meer dan een centimeter omhoog. Voorlopig los ik het op door een beschermend laagje (zachte kant velcro) maar eenmaal er een oplossing voor is zal het toch aangepast moeten worden.
Ik gebruik de trekhaak niet veel maar heb hem wel nodig.

marcelca

Ik heb gisteravond de auto opgehaald en mijn trekhaak ( afneembaar ) zat er ook al onder....

Zeer netjes, zonder trekhaak zie je alleen maar een vierkant blokje van 5 a 6cm doorsnee, het er af halen moet je wel voorzichtig doen want je hebt ongeveer 1 cm ruimte tussen de diffuser en de trekhaak maar hij komt nergens tegenaan

heb er nog geen foto`s van

Jacob

Ik heb net een 5 deurs GT line besteld met zo een wegklapbare trekhaak, bij het bestellen ook nadrukkelijk gevraagd of het problemen zou geven met de diffuser / of dat er veel materiaal moest worden weggehaald maar er werd aangegeven dat dit zonder problemen zou passen. Verrassend dat ik hier nu lees dat andere dealers aangeven niet deze niet te willen leveren op een gt / gt line vanwege het niet goed passen. Toch maar eens een mailtje sturen naar de verkoper zo.

marcelca

Lijkt me heel verstandig, de foto`s en tekst ( kom op een trekhaak mag nooit de bumper 1 cm omhoog drukken )hierboven spreken voor zich lijkt me, ook is er een officieel bericht voor de renault dealers in hun eigen intranet systeem, dus je niet af laten schepen

marcelca

#27
Heb nog even wat fototjes gemaakt van mijn afneembare trekhaak, hoe deze onder de auto zit en wat je ziet als die eronder uit is

Zonder de trekhaak zie je alleen een klein stukje zwart metaal, er zit ook nog een kunstof afdekdop bij maar als je die erop zet zie je het meer als nu

voor de geinterreseerde, de bovenkant van de kogel is 45cm vanaf de straat gemeten



trekhaak erop, maar nog niet de contactdoos neergeklapt



en compleet met contactdoos


Jacob

Bijna 4 maanden verder en als het goed is volgende week levering van de 4 ! Gisteren langs de dealer gereden en toen werd duidelijk dat de wegklapbare trekhaak niet door kan gaan, er moet dan een stukje weggehaald worden uit de bumper en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ze hadden een GT (line) binnen gehad waar deze wel op zat (wat dus niet "ideaal zat") en nu komen ze met het voorstel van een afneembare, dus die gaat er nu onder komen.

Even een paar plaatjes erbij  ;)





Zoals te zien op de foto's van Marcelca is de afneembare ook een mooie oplossing  !-!

marcelca

gefelciteerd alvast met je nieuwe auto, goeie kleur ook  :) :)

ik heb de afneembare trekhaak al een behoorlijk aantal keren gebruikt, met de fietsendrager een aantal keren maar ook een aanhanger en de caravan heeft er al achter gehangen, is perfect....

het eronder zetten en onderuit halen is een werkje van niks, is echt een handigheidje.

bij het eronder uit halen leg ik altijd een doekje erop  omdat die iets naar boven kantelt komt ie vrij dicht bij de onderkant van de bumper, mocht ik per ongeluk doorschieten ( nog nooit gebeurd ) en tegen de bumper aankomen dan beschadig je niks.

Let even op, in het boekje staat dat er een cylinderslotje bijzit om je trekhaak op slot te doen, deze word niet standaard ( tenminste bij mij nog niet ) bijgeleverd door Renault, dit slotje is wel heel makkelijk los te bestellen en heb deze ook als service van mijn dealer erbij gekregen ( later ) toen ik hun er op wees dat er bij een trekhaak van bijna 1000 euro niet eens een slotje van 15 euro zit  :)

voor de duidelijkheid, als die onder de auto zit is die vrij van de bumper

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev