Advertenties


Trekhaak

Gestart door SanderPeter, 29 januari 2017, 08:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SanderPeter

Allen,

Zojuist een Megane HB gekocht.

Een uitdaging is nu de trekhaak. Renault biedt alleen nog maar vast of wegklapbaar aan. De laatste is prachtig maar vind ik ook wel erg duur.

Daarom overweeg ik een trekhaak via een ander kanaal te kopen en dan afneembaar. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd voor je reactie

Felix

Renault maakt zelf geen trekhaken. Dat is er 9 van de 10 keer een van Brink ofzo. Oftewel, die trekhaken doen het net zo goed!

Als je een beetje kan sleutelen heb je een trekhaak er binnen twee uurtjes op zitten.

mark29

Ik zal tegen de aflever monteurs zeggen dat jij dit in 2 uur doet.
Dan kunnen ze jou voortaan bellen.

Felix

Oké, het kan misschien per auto verschillen. Maar bij mijn Megane en mijn vorige auto (Nissan Sunny) was het zo gedaan. Even afgezien van de elektra dan. Maak er dan drie uurtjes van.

mark29

Megane 4 en talisman enz is het toch wat meer een operatie en de bedrading ook.
Niet meer zoals 10 jaar geleden.

zapp

Ik ben meer dan een dag bezig geweest om een trekhaak onder een Meg3 te zetten, maar ik ben dan ook geen monteur  l-
Wat een gedoe was dat  8)7

Felix

Oké, dan weet ik wat me te wachten staat als ik ooit een Mégane III aanschaf 8)7

Tedo

Gewoon kopen mét trekhaak dan.  ;)

marcelca

Ik heb een megane GT estate besteld en vanaf medio februari is hiervoor een afneembare trekhaak beschikbaar bij renault... ( vandaag nog mailtje over gehad )

wegklapbaar kan niet onder GT of GT line en vaste wilde ik niet omdat er dan teveel uit de bumper moest

Mastertje

ik monteer vaak trekhaken in opdracht van www.trekhaken.nl.
De VAG producten zijn helemaal een ramp.. 8)7
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Edwin

#10
ik heb hem via een "trekhaakcentrum" gekocht. Inclusief montage 13 polig afneembaar volledig uit het zicht net boven de 600 euro. Merk Brink

$l@k!

Citaat van: marcelca op  2 februari 2017, 22:19:54
Ik heb een megane GT estate besteld en vanaf medio februari is hiervoor een afneembare trekhaak beschikbaar bij renault... ( vandaag nog mailtje over gehad )

wegklapbaar kan niet onder GT of GT line en vaste wilde ik niet omdat er dan teveel uit de bumper moest

Op de Megane Grand Tour GT is wel een wegklapbare te krijgen. Als dit niet zo is heb ik teveel betaald want de onze wordt ermee geleverd (hopelijk binnen 2 weken... o-))

marcelca

Nou ben heel erg benieuwd...

Mij werd verteld dat wegklapbaar niet verkrijgbaar was op GT en GT-line, in mijn geval geen probleem want vond dit wel heel erg duur..

In eerste instantie voor vast gekozen maar toen ik er was om koopcontract te tekenen kwam er toevallig een bericht binnen van renault ( deze heb ik ook gezien ) dat vaste kogel ook niet ging ivm de andere achterbumper van de GT / GT-line maar wel gelijk met een bestelnummer van een afneembare trekhaak speciaal voor de GT / GT-line..

aangezien deze duurder was als de vaste kogel maar die al in mijn offerte stond de afneembare kogel gekregen voor de prijs van de vaste

SanderPeter

Hoi,

Grappig hoeveel we kunnen schrijven over een stuk staal met een paar stroomdraadjes eraan.

Ik heb inderdaad via Brink een afneembare trekhaak laten monteren voor de prijs van een vaste zoals aangegeven bij Renault. Lijkt me prima zo.

Auto moet nog worden geleverd, duurt wel lang hoor. Balen

$l@k!

Citaat van: marcelca op  3 februari 2017, 22:54:45
Nou ben heel erg benieuwd...

Mij werd verteld dat wegklapbaar niet verkrijgbaar was op GT en GT-line, in mijn geval geen probleem want vond dit wel heel erg duur..

In eerste instantie voor vast gekozen maar toen ik er was om koopcontract te tekenen kwam er toevallig een bericht binnen van renault ( deze heb ik ook gezien ) dat vaste kogel ook niet ging ivm de andere achterbumper van de GT / GT-line maar wel gelijk met een bestelnummer van een afneembare trekhaak speciaal voor de GT / GT-line..

aangezien deze duurder was als de vaste kogel maar die al in mijn offerte stond de afneembare kogel gekregen voor de prijs van de vaste

Mijn auto is geleverd en trekhaak moet nog gemonteerd worden. Volgens een kennis dat bij Renault werkt hebben ze inderdaad al problemen gehad met het monteren van wegklapbare op de GT break. Mijn GT is de eerste waarbij een trekhaak gemonteerd wordt bij mijn dealer en heb ze de info even gemeld. Ze gaan het even onderzoeken en me op de hoogte houden. Ben benieuwd.

Blijkbaar is je info toch accurater dan ik gehoopt had Marcelca...  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev