Weet één van de technische "renault" mannen wat een Mégane II DCi aan kilometers kan wegtikken zonder noemenswaardige problemen. Ik weet dat het met techniek toch vaak geluk hebben is, maar ben er best nieuwsgierig naar.
Stel dat een DCi rond de 150.000 km heeft gelopen, is dit dan nog een interessante deal?
Tuurlijk is dat een interessante deal.Ligt wel aan de prijs natuurlijk.
Verschillende prijzen verschillende uitvoeringen. Maar wat zou je een beetje kunnen draaien met een Dci zonder al te grote problemen?
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Kom bv cliotjes tegen van nog geen 3 jaar oud met meer dan 150d op de teller. 1.5dci dan.
Dan kan die van mij nog wel even mee. :D
FF weer de mening gevraagd van de renault experts.
1500 dci van 2004 met 180000 op de teller. welke problemen kan ik verwachten? ik heb al 2 dingen gehoord, maar nog niet bevestigd gekregen:
pompverstuivers (of hoe de inspuiting ook heet) gaan vaak stuk en dat zou dan iets van 1200 euro moeten kosten.
en als de multiriem knapt, dan zou die tussen de poelie lopen en dan verspringt de distributie en loopt de boel vast.
Komen bovenstaande 2 heel vaak voor of regelmatig? Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
De verstuivers van mijn auto zijn al heel vroeg vervangen.De multiriem ook.Was nog in de garantie periode.Heb geen idee wat het gekost zou hebben. De km stand was toen om en na bij de 50.000 km.
En heb je alweer problemen gehad? en wat is de km stand nu?
Hij staat nu op 140.000km en behalve de melding inspuiting defect heb ik nergens last van.
Ok. Bedankt. Iemand anders nog ervaringen met de 1.5 DCI?
Ik heb er nu een kilometer of 20000 op zitten met mijn 1.5 DCi (km stand is nu 135000) en het enige dat ik heb gehad is:
- één keer een melding dat de regensensor defect was -> kwam door de kou, hij deed het 's middags gewoon weer.
- één keer electronische storing -> licht viel ineens uit tijdens het rijden -> zekering op accu pool defect.
- Verder bij wat pittiger op trekken komt de melding inspuiting defect wel eens voorbij -> niets aan de hand
Maar ik moet zeggen....het rijcomfort maakt alles goed _o_
Wat een lekkere auto is het toch!
Ik heb hiervoor de volgende auto's gereden:
- Audi 80 2.6E B4 uit 1993 (helaas totall-loss gegaan (gelukkig niet mijn schuld))
- Toyota corolla AE-92 GT-i 16 uit 1990 (4a-ge blok) -> heerlijke hoge toeren motor, trok door tot net even over de 8000 tpm
- VW Golf 2.8VR6 uit 1992
- Peugeot 106 Sport (1.4 8v) uit 2001
En nu een megane 1.5 Dci uit 2003 maar dat is toch de lekkerste auto tot nu toe!
(Ja oke de Audi S4 van me vader rijdt ook erg lekker maar niet om elke dag mee te rijden)
Heej GVR,
dus bij jou ook al eens inspuiting defect gegeven? Had ik laatst ook, daarna nooit meer gemerkt.
Ach ja t zal wel aan het lesgebruik liggen bij ons misschien haha.
Hoe bevalt jou de megane trouwens verder als lesauto?
groetjes gerwin ;)
Hij bevalt verder uitstekend. Alleen al 2 keer de koppelings kabel stuk gehad.( van de dubbelebediening :D hoewel dat niet echt :D is overigens :neen:)