Advertenties


Problemen met speakers achterin GT-Line zonder bose

Gestart door sjansema, 6 september 2016, 11:27:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjansema

Beste forumleden, ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Sander en inmiddels een half jaar in het bezit van een megane gt line.
helaas niet met bose maar wel met in alle deuren speakers.
nu zit ik met het probleem dat mijn achterste speakers het niet doen.
heb reeds al een radio uit een andere megane 3 gehaald om te proberen maar dan functioneren ze wel.
het probleem is echter dat daarvan de stuurwielbediening anders is en dus de functies van mijn megane niet meer overeenkomen.

Nu is mij verteld dat er een soort expert functie in de radio verborgen zit en je daar de speakers bij kunt in en uit schakelen.
helaas kom ik niet in dit menu of word de functie niet bij mijn mogelijke instellingen in de radio weergegeven.

is er iemand die daar ervaring mee heeft?
of mij kan vertellen wat ik hier aan kan veranderen? de draden zijn allemaal aangesloten en met de geleeende radio functioneerde het wel dus het lijkt me een instelling of de radio zelf is misschien defect? al lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.

Ik wacht een eventuele reactie af. het zou mooi zijn als het weer zou functioneren zoals het hoort.

gjcvro

Balans voor/achter staat wel normaal?
(ik verwacht ook dat deze instelling verloren gaat als je de radio zonder spanning zet, maar weet dat niet zeker.)

sjansema

klopt de instellingen staan verder wel goed, het lijkt me gewoon dat het in de radio zit. dan kom ik bij het volgende probleem. weet iemand een onderdeelnummer van de radio? ivm de specifieke stuurwielbediening wat dan verschillend kan zijn bij een gebruike/andere radio . evt een kenteken wel bij de hand, daar het wel weer een geimporteerde auto is

mark29

Zeker weten dat er achter de roosters ook daadwerkelijk speakers zitten?
Deze klacht heb ik vaker gezien bij verschillende modellen van renault, schijn ik met een zaklamp door het roostertje, zit er heel vaak geen speaker, en zieik de binnenkant van de deur. Dus een loze ruimte, maar voor bereid voor speakers.

richard65

#4
Lijkt me niet hij geeft aan dat ze met een andere radio wel werken in zijn begintopic.
Misschien uitgang opgeblazen huidige radio.

mark29

Ja kan, maar goed ik heb al verschillende klant gezien die een auto jaren hadden en ineens achter komen dat ze achter iets missen.
Maar inderdaad kan goed aan de radio liggen.

richard65

Ja Mark ik herken het verhaal van je !-!
Daarom is onderzoek en uitsluiten belangrijk.
Zitten de speakers er,zijn de stekkers goed en aangesloten.

sjansema

excuses voor de late reactie, maar de deurpanelen al verwijderd en boxen en bedrading gewoon keurig aanwezig.
inderdaad zoals aangegeven anders zou het raar zijn dat ze bij een andere radio wel werken toch  :D

maar tot op heden nog geen oplossing gevonden. een gebruikte radio is nog niet zo snel gevonden met de betreffende stuurwielbediening. toch maar proberen de originele renault onderdeelnummer van deze radio achterhalen en om zo maar eens op zoek te gaan na een gebruikte. aangezien het nogal een duur gokje word om een nieuwe radio bij de dealer te kopen

JasperBreda

In de oude tuner list radio kun je de SRC knop lang ingedrukt houden en krijg je een geheim menu met onder andere de optie REAR ON/OFF, mogelijk zit die optie ook ergens verborgen in deze radio?

Aragon

Hi.
Ik recent mijn oude Megane verruild voor een Megane 3.
De achter speakers doen het ook niet.
Is het nog gelukt via dat hidden menu ?
Ben heel benieuwd.





Lucas Hermans

Check eerst eventjes de normale instellingen in de radio en of er daadwerkelijk speakers aanwezig zijn (zoals mark29 al aangaf). Meet ook eventjes de kabels van de luidsprekers op van achter de radio.

Ik weet niet hoe snel die Mégane III radio's kapot gaan? Ik kan me best voorstellen dat het eindtrapje te warm is geworden, maar dan zou niets het meer doen..

Wat ook altijd een optie is, is een aftermarket radio. Stuurwielbedienings verloopkabel erbij en je functies vervallen niet! Als ik eventjes snel op google kijk, zie ik al een aantal ombouw panelen staan. Maar als je tevreden bent met je huidige radio en je krijgt die achterste speakers aan het werken door middel van een instelling of een klein iets, dan lekker laten zo!

Succes !-!


Edit: Kwam dit filmpje nog tegen, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het kan je in de goede richting duwen. klikerdeklik

Aragon

Hi.
Dank voor deze reactie.

Achter speakers zijn gecontroleerd en gewoon aanwezig.
Alle functies op de Radio werken. Geluid alleen op de voor speakers.

Signalen achter op de Radio ga ik uiteraard nog meten.
Maar stel dat ik geen signaal heb, kan ik dan de achter speaker verbinden met de voor speakers ? Of kan de Radio dat niet aan ?
Fader-functie heb ik dan uiteraard niets meer aan

Lucas Hermans

Ik zou de achterspeakers niet op de uitgangen van de front's hangen. Meet inderdaad de speakers eventjes vanaf de achterkant van de radio  op. Als je een waarde eruit krijgt en je hoort de speakers wat kraken, doen ze het in ieder geval. Of hang er eventjes een ander speakertje aan, als je die toevallig hebt liggen.

Dat hidden menu niet meer kunnen vinden trouwens?

Het valt me nu ook nog in dat de pluggen achterop de speakers rot kunnen zijn. Had ik in mijn Még II last van, dat de speaker in de rechter voordeur bleef uitvallen. Plug eraf geknipt en nieuwe (normale) pluggen aan gesoldeerd, probleem opgelost.

ralphvdw

Ik heb hetzelfde probleem. Hoe heb je het nu opgelost?

Aragon

Het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb inmiddels wel ontdekt dat er een VGA stekker in het zekeringen kastje zit.
De auto is ooit een dienst auto geweest van het leger. Nu denk ik dat de achter passagiers de opties geboden werd om via VGA een laptop op een LCD scherm aan te sluiten en dat het geluid via de achter speakers ging.
Ik moet dit dus verder uitzoeken.

Iemand hier misschien ervaring mee ?


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev