Advertenties


Subwoofer inbouwen

Gestart door Faith87, 5 maart 2012, 20:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Citaat van: Heatzone (Mark) op  6 juli 2012, 12:44:50
Hoi Faith87,

Is deze subwoofer van Fusion niet iets voor je?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/FUSION-CS-AT1100,10259,357018,154267.html

Zelf heb ik ook een fusion subwoofer een actieve, het makkelijke is dat alle kabels zijn meegeleverd, alles is zeer eenvoudig aan te sluiten en er zit ook een tekening bij hoe je het moet doen! Verder ben ik zelf erg blij met het geluid dat eruit komt. Vooral erg zuiver.

Afmetingen:

Depth    306mm [12-1/16"]
Height    306mm [12-1/16"]
Length    559mm [22-1/32"]

http://www.fusionelectronics.com/car/products/active-enclosures-cs-series/cs-10-Active-Tube-Enclosure

Megane1981

Citaat van: therion op  6 juli 2012, 12:05:48
Wat ik dan weer een nadeel vind, is hoe verder je de fader naar achter insteld, hoe harder je het volume moet zetten, en dan is het ineens zeer irritant dat elke keer als je de auto opnieuw start het volume weer automatisch terug staat op 15...   l-
Ja klopt, da's wel een (klein) nadeel, maar het verbeterde geluid maakt een hoop goed!
Ook moest ik de Tomtom stem een stuk harder zetten, die hoorde ik de eerste keer bijna niet meer  :)

Helaas merk je nu wel dat de standaard boxen voor ook vrij matig van kwaliteit zijn. Zelfs zonder bass beginnen die krengen al redelijk vlot te kraken... maarja, die ook nog vervangen gaat me te ver in een leaseauto.

Jammer

Ik heb van de week een subje (met aparte versterker/soundprocessor) in laten bouwen. Was nog niet helemaal klaar om kofferbakruimte in te leveren dus nu heb ik zo'n apparaat in mijn reservewiel liggen, de versterker is weggewerkt boven het dashboardkastje.

Wist niet goed wat ik ervan moest verwachten maar het is behoorlijk indrukwekkend. Ik heb de standaard Carminat/Bose uitvoering, op zich redelijk geluid maar met een beetje bas en volume begon hij toch redelijk rap te braken. De lage tonen komen nu voornamelijk van de sub met als resultaat dat het hele systeem -tig keer zo hard kan. Zijn al een paar mensen redelijk jaloers m'n auto uitgestapt :-)

Hele boel is ingebouwd/afgesteld door RMR Soundsystems (Soest). Dat ziet er ongeveer zo uit...


Megane1981

Ziet er wel netjes uit op die site. Heb je al die speakers laten inbouwen of enkel de sub op de plek van je reservewiel?
Ik heb het gevaarte tegen de achterbank aan laten zetten, gaat ook mooi moet ik zeggen.

Marc_Estate

#19
Citaat van: Megane1981 op  5 juli 2012, 12:27:47
Ook een prutser, maar dan weet ik in elk geval precies wat er wel en niet gebeurd is, daar ging het me om   ;)

Maar ik heb een tijdje geleden de knoop doorgehakt hoor en ben gewoon naar een prof bedrijf gegaan. Ben zooo lang met het doorvoeren van de plus bezig geweest zonder succes, dat ik er helemaal genoeg van had haha. Dan te bedenken dat het aftappen van de achterspeakers enzovoorts ook nog had gemoeten. Nu zit alles mooi weggewerkt, inclusief de afstandsbediening mooi vooraan.
Geluid is enorm verbeterd! De standaard bass is flink omlaag gedraaid en de fader staat meer naar achteren gericht, waardoor de boxjes voorin ontlast worden en er een stevige bass van achteruit door de WX77 wordt geleverd en het volume bijna op max kan zonder vervorming  :q 

Mooi dat je eindelijk de knoop hebt doorgehakt, is echt een hele aanwinst op je geluid zo'n subwoofer :)
Dat van die standaardboxen kan ik ook beamen, zit er steeds aan te denken om ze voorin te vervangen.

rimpeldepimpel

Citaat van: Megane1981 op  6 juli 2012, 13:49:42
Ja klopt, da's wel een (klein) nadeel, maar het verbeterde geluid maakt een hoop goed!
Ook moest ik de Tomtom stem een stuk harder zetten, die hoorde ik de eerste keer bijna niet meer  :)

Helaas merk je nu wel dat de standaard boxen voor ook vrij matig van kwaliteit zijn. Zelfs zonder bass beginnen die krengen al redelijk vlot te kraken... maarja, die ook nog vervangen gaat me te ver in een leaseauto.

Hoi,

Weet jij hoe ik dat geluid van de tomtom harder kan zetten ?

Grt,
Dick

m0nk

Citaat van: rimpeldepimpel op 20 oktober 2013, 16:35:06
Hoi,

Weet jij hoe ik dat geluid van de tomtom harder kan zetten ?

Grt,
Dick

Heel simpel Dick,
Tijdens het navigeren wanneer je tomtom jou een instructie geeft, met bijvoorbeeld:"hier linksaf slaan" dan je volume knoppen bedienen.

je radio blijft dan op het zelfde volume.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev