Advertenties


Standaard radio

Gestart door cindy, 8 maart 2011, 20:29:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Haanen

de radio eruithalen is een werk van 10x niks :-) kan het weten heb het 2x gedaan :-)
megane 4 station 1200 gtline

Jeroen

Ff inbreken met mijn vw golf 1 ;)

Had hier ook niet echt een lekker geluid en heb ook zo'n Pioneer onder de stoel subwoofer aangesloten.
Heb de kabelboom die meegeleverd is gebruikt en deze kunnen aansluiten op de kabelboom komend uit de radio.
Dit zonder extra aansluitingen er tussen ze maken, er waren nog aansluitingen vrij voor de blauwe en gele draden van de woofer.

Is dit goed of toch ook kans op over verhitting.?
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid / VW Golf 1 Cabrio
Website autoWebsite fotografieFacebook

Marc_Estate

Citaat van: Megane1981 op 22 juli 2011, 12:35:51
Ik hoop dat die WX210A bij een hatch ook onder de stoel past...
Dat lijkt me net weer een tikje mooier dan de WX11, o.a. vanwege de afstandbediening.

Het hele aansluitverhaal heb ik een tijdje niet naar om gekeken, binnenkort maar weer eens oppakken. Eerst eens de kabels van de achterspeakers opzoeken, aangezien die Pioneer woofer daarop aangesloten moet worden. Een powerkabel vanaf de accu zal wel te doen zijn verder..

Die Car2iso2car oplossing ben ik niet direct fan van, want dat betekent dat je de hele radio er eerst uit zou moeten halen? Nog meer werk lijkt me.

Bij de WX11 zit precies dezelfde afstandsbediening ;-)

Megane1981

Aah oké, dan heb ik weer als een blind paard zitten kijken dus.
Juist zo'n afstandsbediening lijkt me wel ideaal erbij.

@Erwin: valt mee dus? ook voor iemand die zoiets nog nooit gedaan heeft? ;)

Erwin Haanen

nee geen probleem had het zelf ook nog nooit gedaan bij een meg 3,en had em in 10 a 15 min uit elkaar.

http://www.kempf-server.com/aktuelles/06.05.2009-megane-3-radio-umbau.html

Dit zou je al een stuk p weg moeten helpen,ga je wel zeggen de lange lat zit goed vastgeklemd,dus kracht met beleid is nodig :)
megane 4 station 1200 gtline

Megane1981

#35
Oke daar zijn we weer, even een paar maand andere prioriteiten gehad, maar nu gaan we hiermee verder  :)

Ik ga toch maar de WX210A aanschaffen en zelf een inbouwpoging wagen. Lukt het niet, dan gaat ie naar een prof.

Voordat ik begin wil ik het liefst alles helder hebben ;)  Daarom even resumé:
- Bij de Pioneer WX210A zit alles wat ik nodig heb, dus geen losse aanschaf van stekkertjes/kabeltjes etc nodig?
Tenzij ik zelf ISO stekkers er tussen ga zetten uiteraard, dat is misschien een mooie oplossing.

- Ik ga voor installatie in de kofferbak i.p.v. onder stoel, schijnt beter voor het geluid te zijn

- Power trek ik vanaf de accu (+) naar binnen, via de dorpels aan de andere zijde van de audio kabels, naar achter
Ik lees trouwens ook dat er in de Laguna een voedingskabel voor een optioneel alarm naar de kofferbak loopt, weet iemand of dat ook voor de Megane III hatch het geval is? Dan kan je nl met een zekering (10-12A) volstaan en heb je je power al liggen  8)

- Audio kabels moeten afgetapt worden van de achterspeakers. Ik vraag me nog af hoe ik dit het beste/mooiste kan doen...? Liefst zonder beschadiging aan het origineel.

- Afstandsbediening moet op de radio worden aangesloten (als enige toch?) om zodoende gelijk aan en uit te schakelen met de radio zelf. Waar/hoe kan ik dit het beste doen? Toch met een zelfgemaakte ISO stekker ertussen? Echt supermooi weggewerkt hoeft de kabel niet te zijn, ik zie al gaten in de middenconsole en dergelijke.. dat hoeft voor mij niet, liever niet zelfs (leasewagen). Gewoon wat tie-wraps zou ook kunnen lijkt me  ;)

- De beste manier om deze rakker linksachter vast te zetten in de kofferbak... er zit wel zo'n uitsparing waar hij in lijkt te passen, maar hoe zet ik hem het beste vast?

Sommige vragen lijken een herhaling van eerder, maar ik ben er effe tussenuit geweest en wil graag alles in de hand hebben voor ik begin  :P


toevoeging:
Citaat van: Marc H. op 24 juni 2011, 09:24:12
Zoek voor het aftappen van de kabels eens op marktplaats met de zoekterm Car2iso2car. Dat is een stekker tussen de radio en de originele radio-aansluiting, waar ze al diverse kabels hebben afgetapt, onder andere de kabels voor de speakers (alle speakers). Tevens volgens mij de remote, plus, min en continu plus. En dat alles in de normale ISO-stekkers.
Dus, als ik het goed begrijp, kan ik deze tussenstap achter de radio gebruiken en hierop o.a. de afstandsbediening en de sub-speaker-kabels aan te sluiten? Zonder af te tappen van de achterspeakers? Schakel ik daarmee dan ook de sub automatisch aan en uit, gelijk met de auto en radio zelf? Zo vond ik bijv:
http://www.pdaplus.nl/nl/kram-iso2car-renault-2008-86795.html

therion

Ik heb zelf de WX11A, en de installatie-handleiding ziet er bijna identiek uit als die van de WX210A.  Ik heb hem niet zelf aangesloten, maar dit door de dealer laten doen bij aflevering.  De subwoofer zit bij mij tegen de leuning van de achterbank gemonteerd (dit vonden zij handiger, omdat de vloer van de kofferbak dan nog makkelijk omhoog gehaald kan worden). 

Als het goed is zitten er kabeltjes bij om de draden bij de achterspeakers te splitsen (van 1 ingang naar 2 uitgangen), dus dat lijkt me geen probleem.
De afstandsbediening moet niet aangesloten worden op je radio, maar op de subwoofer.  Bij mij is de subwoofer altijd aan als het contact aan staat, ongeacht of de radio aan is.  Op de afstandsbediening zit namelijk geen aan/uit knop.
Renault Megane RS 265 cup

Megane1981

#37
Citaat van: therion op  7 november 2011, 09:48:58
De afstandsbediening moet niet aangesloten worden op je radio, maar op de subwoofer.  Bij mij is de subwoofer altijd aan als het contact aan staat, ongeacht of de radio aan is.
Ik dacht dat je daarom een contactgeschakelde verbinding moest maken tussen radio en sub. Anders trekt ie de hele tijd power van de accu, ook als de auto niet op contact staat. Hoe ik erbij kwam dat het via de afstandsbediening moest is me nu effe een raadsel... hoewel, ik las wel iets over aansluiten van de remote op de radio, misschien was dat het? Of hoe zorg je er anders voor dat de sub mee schakelt met het contact vd auto??


Monteren op de achterbank enzo zie ik niet zitten, eigenlijk om de doodsimpele reden dat het een leaseauto is. Die moet over (iets minder dan) 4 jaar weer "als nieuw" ingeleverd worden. Overal gaten in boren doe ik dus liever niet. Daarom bouw ik ook niets in de hoedenplank enz. Een actieve sub die je gewoon neer kunt leggen leek mij daarom ideaal  ;)

Megane1981

Ben opgeschoven naar de WX77 van Pioneer, dan weet ik zeker dat ik qua gelijk lekker zit ;)

Maar nu ben ik wezen vragen naar een car2iso stekker bij een speciaalzaak, maar zeiden ze mij dat zoiets nodig is voor de Megane, daar deze alles al in iso achterop de audio aangesloten heeft. Maar hoe/wat/waar pak ik dan het audio signaal op? En waar moet ik zijn voor de (12V) contactschakeling? Toch maar alle benodigde draden blootleggen en daarop prikken? Of bij de bestaande iso stekkers in proberen te prutsen?

Vervolgvraagje over de megane III hatch, ligt daarin net als de Laguna, al een optionele voedingskabel vrij naar achter, welke in de zekeringskast af te zekeren is op bijv 10A? Heb gekeken in het boekje en effe snel in de bak, maar zie niks. Schijnt (in de laguna) te zitten voor optioneel alarm...

E.tenBrinke

volgensmij heb ik de zelfde sub als jij beschrijft in mijn megane II liggen ( zie projectpagina ) het inbouwbedrijf heeft toen ik nog een fabrieksradio had het signaal bij de achterluidspreker weg gehaald. voeding is in mijn geval direct van de accu gehaald en hoe het met het contact zit dat weet ik niet precies.
hopelijk heb ik je iets verder kunnen helpen.
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

Megane1981

Bedankt voor je info! Dat is ook ongeveer zoals ik het wil gaan doen. Alleen kan ik nu nog geen goede plek vinden om de voedingskabel vanaf de accu naar binnen te leggen. Zal er vanavond nog eens met groot licht verder naar kijken, er moeten toch ook nu al de nodige kabeltjes naar binnen verdwijnen. Of ik moet toch maar de bekleding achterin eruit halen en zoeken naar een eventueel al klaar liggende power kabel.

Wat betreft de speakerkabels en de contactgeschakelde 12V moet ik er ook nog even induiken. Of via ISO, of via blootgelegde kabeltjes...

Megane1981

Zit er nog verschil in de beschikbare car2iso2car verloopstekkers voor de Megane III? Ik bedoel, zijn ze standaard en zitten alle nodige aansluitingen erop? En niet onbelangrijk, kan ik daar zonder te knippen en/of solderen rechtstreeks mijn audio en 12V remote op aansluiten?

Megane1981

Eerste pogingen om een stroomkabel vanaf de accu naar binnen te leggen zijn mislukt :(

Ik kreeg de tip om via een doorvoer in de bestuurdersdeur te gaan, maar daar zit geen doorvoerrubber. Toen via de bijrijderskant geprobeerd, ook daar geen goede plek gevonden. Zowel van binnen naar buiten als andersom gekeken. Maar, ik zag uiteindelijk wel achter het dashboardkastje (vanaf de passagierskant op de grond naar boven gekeken) een zwarte kabel achter het kastje langslopen en volgens mij door een rondje richting de motorruimte verdwijnen. Iemand daar bekend mee? Kan ik daar zo een eigen kabel bij langs laten lopen? En niet onbelangrijk, hoe kom ik daar fatsoenlijk bij, kan bijv het dashboardkastje er gemakkelijk uit?

Erwin Haanen

Ik heb em aan de rechterkant onder het dashbordkastje door laten gaan,vloerbekleding voorzichtig omplooien (zit enorme spanning op door de ijzers bij mij) dan iets hoger zie je een rubber zitten,die heb ik eruitgehaald en dan door de 2de shutter geboord kabel doorgevoerd en voila.
Het is even puzzelen en zou er toch een dagje voor uit trekken,en als je er zin in hebt het dashbordkastje even uithalen ,werkt zoveel makkelijker e .

Succes
megane 4 station 1200 gtline

Megane1981

Zoiets al dit? Want dit kwam ik tegen op het Autoweek forum: http://img832.imageshack.us/img832/963/cimg2826.jpg
Deze persoon heeft het laten doen, dus niet zelf geknutseld, en kon dus niet exact zeggen 'hoe' die kabel erdoor loopt.

Enig idee of het voor een leek goed te doen is om het dashboardkastje eruit te halen?

Wat eventueel ook nog een mogelijkheid is; ik zag in het boekje van de Megane bij het overzicht met de zekeringen een nummertje 17 - accessoiresaansluiting bagageruimte. Dat impliceert dus dat er wel degelijk nog een stroomaansluiting beschikbaar zou moeten zijn in de kofferbakruimte. Toch? Zou dat voldoende zijn om een wx77 op aan te sluiten? (die is 200W, 2x 100) Ik kan dan de zekering van de originele kabel eventueel gebruiken, dan is het op 15A afgezekerd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev